Gå til innhold

S: BMW M3 E46 ESS - "csl-makeover"


jonr-
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 744
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg lurer litt på info rundt senking av bilen. Har omsider bestemt meg for senk, men det blir ikke mange cm. Hva er "lite senk" og hva er mye?

Jeg tenkte meg å senke kanskje et sted mellom 2-4cm ..?

Burde jeg senke mer foran enn bak, evt. motsatt?

Noen forslag til antall cm senk hvor bilen fortsatt har full fremkommelighet, men alikevel bedrer utseende?

f.eks 2cm bak og 4cm foran?

..også lurer jeg litt på godkjenningen på vegvesenet.

Noen som kan forklare meg hendelsesforløpet der?

Jeg har fått med meg at bilen må ha 4-hulskontroll på verksted, men hva skjer nede på biltilsynet? Tar det lang tid? Prøver de bilen min? Får jeg i tilfelle sitte på? Sjekker de andre ting på bilen i samme slengen?

Jeg har aldri tatt mine biler til biltilsynet før, så har lite erfaring der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha papirer på hjulstillingskontrollen som er under 4 uker gamle, og tuv-papirer på Norsk eller Engelsk. Jeg fikk godkjent gamlebilen min med tyske tuv-papirer, men har sett her inne at mange har slitt med det.. Det kan også være lurt å ha originalfelgene eller en "normal" dimensjon om kontrolløren har en dårlig dag.. Og du bør legge litt penger i senkesettet så du ikke ender opp med noe justerbart supersport dritt som meg.. :) Og til slutt, om du skal ha bilen din i ca 3 år til så kan jeg gjerne ta over den! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få godkjent senkesettet må 4 ting være på stell:

1. TÜV-papirer på senkesett

2. 4-hjulskontroll

3. Minimum 11 cm klaring fra bakken til alle "faste" deler på bilen.

4. Nummeret på fjærene må vende utover slik at kontrollør ser at det stemmer overens med nummeret som står i TÜV-papirene.

Anbefaler deg å ta turen til Gjøvik når du skal få dette godkjent- og skrevet inn i vognkort.

..ang. høyde så er det jo bare å skru opp/ned til du driter på deg eller blir fornøyd for deretter å dra på 4-hjulskontroll :) Det som er så fint med justerbart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke noe prob. på gjøvik i alle fall :) Bare viste tyske tuv papirer, 4-hjulskontr.papirer var 1år gamle og med 19" hjul på E-36. På gjøvik er de vettuge, ikke! dra til elverum. Der er de helt sjøville og lager gjerne sine egne regler :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...