boost Skrevet September 19, 2009 Share Skrevet September 19, 2009 so du solgte ikkje kompressoren til meg da jon:) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet September 20, 2009 Forfatter Share Skrevet September 20, 2009 so du solgte ikkje kompressoren til meg da jon:) hehe Nei, blei ikke slik gitt:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet September 20, 2009 Forfatter Share Skrevet September 20, 2009 Oi! Da jeg tenker meg etter, så er det bare 3,5mnd til jeg har igjen lappen men så er det fort 5-7mnd før jeg får cruisa E6 igjen, men det snakker vi ikke om... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet September 20, 2009 Forfatter Share Skrevet September 20, 2009 Jeg lurer litt på info rundt senking av bilen. Har omsider bestemt meg for senk, men det blir ikke mange cm. Hva er "lite senk" og hva er mye? Jeg tenkte meg å senke kanskje et sted mellom 2-4cm ..? Burde jeg senke mer foran enn bak, evt. motsatt? Noen forslag til antall cm senk hvor bilen fortsatt har full fremkommelighet, men alikevel bedrer utseende? f.eks 2cm bak og 4cm foran? ..også lurer jeg litt på godkjenningen på vegvesenet. Noen som kan forklare meg hendelsesforløpet der? Jeg har fått med meg at bilen må ha 4-hulskontroll på verksted, men hva skjer nede på biltilsynet? Tar det lang tid? Prøver de bilen min? Får jeg i tilfelle sitte på? Sjekker de andre ting på bilen i samme slengen? Jeg har aldri tatt mine biler til biltilsynet før, så har lite erfaring der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 Du må ha papirer på hjulstillingskontrollen som er under 4 uker gamle, og tuv-papirer på Norsk eller Engelsk. Jeg fikk godkjent gamlebilen min med tyske tuv-papirer, men har sett her inne at mange har slitt med det.. Det kan også være lurt å ha originalfelgene eller en "normal" dimensjon om kontrolløren har en dårlig dag.. Og du bør legge litt penger i senkesettet så du ikke ender opp med noe justerbart supersport dritt som meg.. Og til slutt, om du skal ha bilen din i ca 3 år til så kan jeg gjerne ta over den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 For å få godkjent senkesettet må 4 ting være på stell: 1. TÜV-papirer på senkesett 2. 4-hjulskontroll 3. Minimum 11 cm klaring fra bakken til alle "faste" deler på bilen. 4. Nummeret på fjærene må vende utover slik at kontrollør ser at det stemmer overens med nummeret som står i TÜV-papirene. Anbefaler deg å ta turen til Gjøvik når du skal få dette godkjent- og skrevet inn i vognkort. ..ang. høyde så er det jo bare å skru opp/ned til du driter på deg eller blir fornøyd for deretter å dra på 4-hjulskontroll Det som er så fint med justerbart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_b Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 3. Minimum 11 cm klaring fra bakken til alle "faste" deler på bilen. side skjørt er ikke fast fast da vel? jeg har problem nu! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 De målte ikke denne høyden her i Bergen iallefall.. Ang prøvekjøring så kjørte de noen få meter rundt på en parkeringplass for å f.eks sjekke selvoppretting. Åpnet ikke panseret eller andre ting på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a_hansen Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 på kongsvinger sa dem at 8cm var absolutt laveste punkt.da j var der sist uke. de prøvkjørte ikke bilen min,men åpna panseret for å sjekke ramme nummeret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Jeg sier bare; Dra til Gjøvik! For guds skyld ikke dra til Elverum for og vise bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30Frelst Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Det skriver jeg under på! Dra til GJØVIK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_b Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 jessheimstasjon: -målte ikke laveste punkt -tysk tuv var ikke no problem -åpnet panseret for å sjekke ch.nr -ganske greit, hyggelig og kjapp fyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 j_b: Akkurat samme her i Ålesund, selv om det aldri blir aktuelt å dra så langt for å godkjenne noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_b Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Ostnes: kommer til å dra tilbake til fødestedet mitt en gang i framtiden men ikke for å godkjenne noe nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Hadde ikke noe prob. på gjøvik i alle fall Bare viste tyske tuv papirer, 4-hjulskontr.papirer var 1år gamle og med 19" hjul på E-36. På gjøvik er de vettuge, ikke! dra til elverum. Der er de helt sjøville og lager gjerne sine egne regler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå