Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
For en nybegynner er nok automat like greit, da man kan konsentrere seg om andre ting enn å gire. Dessuten hindrer det jo at man ødelegger noe ved å gir ned for tidlig eller rett og slett velge feil gir. Er vel noen som har opplevd det...

Det er nok andre ting som gir seg før automaten, så jeg hadde ikke vært spesielt redd for det. Men.. Når man har kjørt litt er jeg helt enig med Oddis, automat er seriøst irriterende ved aktiv kjøring.

Jeg har kjørt masse på bane ;) Spørsmålet er bare om bilen tåler det.. Jeg syns det er gøy å kjøre fort med den, aldri kjørt en automat bil som er så sportslig..

koste meg ganske stort i fjor vinter da jeg kjørte automat på snøbane..hmm...

Åssen da? Røyk kassa?

Skrevet

Møter ofte BMWer i trafikken som ser ut for at de er "oppsatt" for banekjøring. Knapt nok bakkeklaring. Men så hender det jo at det ligger strødd med plastdeler rundt fartsdumper også.

Skrevet
Møter ofte BMWer i trafikken som ser ut for at de er "oppsatt" for banekjøring. Knapt nok bakkeklaring. Men så hender det jo at det ligger strødd med plastdeler rundt fartsdumper også.

Hva har dette med saken å gjøre? De fleste vil vel si at biler med så mye plast ikke har noe på en bane å gjøre uansett..

Skrevet

"hvis ikke kjøretøyet tåler mer enn 15 min bør en ikke ta det på bane" tull..... jeg lover deg at bremsene på e39 din (om de er originale) takker for seg fortere enn det om man virkelig presser på...

det er forskjell på å kjøre "fort" på bane, og på å presse rundetider..

Skrevet

Her er jo snakk om å kose seg med den bilen en har. Spøsmålet er vel om det det er mulig, og det er det. Jeg har har hatt min på bane, uten å kjøre den sundt. Husk her er det snakk om en 2 liter med automat. Det er fuldt mulig å ha det morro med det en har tilgjengelig.

Skrevet
Her er jo snakk om å kose seg med den bilen en har. Spøsmålet er vel om det det er mulig, og det er det. Jeg har har hatt min på bane, uten å kjøre den sundt. Husk her er det snakk om en 2 liter med automat. Det er fuldt mulig å ha det morro med det en har tilgjengelig.

Godt svart :) Takker!

Skrevet
"hvis ikke kjøretøyet tåler mer enn 15 min bør en ikke ta det på bane" tull..... jeg lover deg at bremsene på e39 din (om de er originale) takker for seg fortere enn det om man virkelig presser på...

det er forskjell på å kjøre "fort" på bane, og på å presse rundetider..

Jeg har da heller aldri hatt noen planer om å kjøre med en komfortvogn på banen.

Skal jeg få noe glede av banekjøring så må det være med et kjøretøy hvor en kan begynne å pushe på sine egne grenser. Det føler jeg ikke at en vanlig bil gjør. Klart at det alltid kan finpusses på sporvalg og slikt, men det gir meg ingenting hvis jeg ikke kan pushe maksimalt innenfor mine egne grenser. Dvs bremse med full skrubb og slippe å tenke på overoppheting av girolja.

Har kjørt mange trackdays med mc. Da kjører man pass på 18-20min hver time med kontinuerlig kjøring. Slikt blir det runder av og en helg med kjøring blir fort 200 runder. Dette klarer en mc uten problemer av noe slag, ganske enkelt fordi den er bygd for det. Det samme kan man desverre ikke si om min E39... :wink:

Skrevet

På f.eks. BMWCCN er det sjelden at man får kjøre mer enn 10-15 minutter. Det er ganske korte heat, og det er nok greit. På mange måter er det et viktig sikkerhetstiltak. Det er først etter dette man normalt får problemer med at bremsene plutselig forsvinner osv. Det er få av bilene våre som har bremser laget for banekjøring i lange heat fra fabrikken. Både E46 M3 CSL og E92 M3 får pepper for at bremsene ikke tåler mye hardkjør.

Automat på bane går helt greit, men irriterende når den ikke girer der man vil den skal gire, eller at den plutselig girer når man absolutt ikke vil at den skal gire...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...