Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal gå fint å kjøre den under 0.6 ved forsiktig og økonomisk kjøring. Da kjører jeg etter forbruksmåleren, ikke etter fartsgrensene. La farten avta i motbakker og bruk nedoverbakker til å hente fart.

Vær nøye med å ha korrekt lufttrykk. En annen ting mange nok ikke tenker på er at brede lavprofildekk øker forbruket noe. Økt rullemotstand og luftmotstand.

Skrevet

Sporer av her og proklamerer at min gamle e34 med tds non commonrail suger 1,4 liter på småkjøring nå denne vinteren her og det med autolat. Dette i henhold til obc. Noen bedre?

Ellers, fullt oppakket med kvige og to rakkerunger og gabasje og sommer, 0,63-0,68 på obc i følge med trafikken hamar-Kr.sund.

• 2 weeks later...
Skrevet
2002 530 DAT

Langkjøring (oslo-stavanger): 0,67.

Blandet: 0.8

By, småkjøring: 1 liter +

Det er ikke mulig å få min ned i 0.5 som enkelte klarer her. I hvertfall ikke over lengre strekning.

Er 100% enig i dette. Stemmer bra.

Du kan ikke sammenligne en 525TDS med en D. Det er jo en gammel skitmotor i forhold, og vil bruker MER diesel enn en 530 uansett hva man gjør.

• 4 weeks later...
Skrevet

Lenge siden du skiftet luftfilter? Piggdekkstøvet nå på vinteren er noe herk... Tetter luftfilter fortere enn fy. Ellers så er det jo dysene da. Eller turbo. Dersom du har svart røyk ved belastning er det jo et tegn på lite luft i forhold til diesel.

Skrevet

Har akkurat kjøpt meg en 530DAT nå i disse dager, ser at jeg har fornuftige tall og glede meg til.

Blir levert en gang til uka.

Noen som har prøvd seg på autobahn?

og evt har noen forbrukstall derfra?

Tenkte jeg skulle prøve dette til sommeren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...