Odd-M Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Det skal gå fint å kjøre den under 0.6 ved forsiktig og økonomisk kjøring. Da kjører jeg etter forbruksmåleren, ikke etter fartsgrensene. La farten avta i motbakker og bruk nedoverbakker til å hente fart. Vær nøye med å ha korrekt lufttrykk. En annen ting mange nok ikke tenker på er at brede lavprofildekk øker forbruket noe. Økt rullemotstand og luftmotstand.
Kjennern Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 530dat'en min kom ned på 0,69 på langkjøring. Da med snitt fart på 100 i 7 timer ca.
villminken Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Sporer av her og proklamerer at min gamle e34 med tds non commonrail suger 1,4 liter på småkjøring nå denne vinteren her og det med autolat. Dette i henhold til obc. Noen bedre? Ellers, fullt oppakket med kvige og to rakkerunger og gabasje og sommer, 0,63-0,68 på obc i følge med trafikken hamar-Kr.sund.
DieselVegard Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 2002 530 DATLangkjøring (oslo-stavanger): 0,67. Blandet: 0.8 By, småkjøring: 1 liter + Det er ikke mulig å få min ned i 0.5 som enkelte klarer her. I hvertfall ikke over lengre strekning. Er 100% enig i dette. Stemmer bra. Du kan ikke sammenligne en 525TDS med en D. Det er jo en gammel skitmotor i forhold, og vil bruker MER diesel enn en 530 uansett hva man gjør.
///stian Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 Hmm, skal ta å vaske LMM min, føler bilen drar dårlig også nå. Noen som vet hva det kan vere?
bmw530d99 Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Lenge siden du skiftet luftfilter? Piggdekkstøvet nå på vinteren er noe herk... Tetter luftfilter fortere enn fy. Ellers så er det jo dysene da. Eller turbo. Dersom du har svart røyk ved belastning er det jo et tegn på lite luft i forhold til diesel.
bassik Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Har akkurat kjøpt meg en 530DAT nå i disse dager, ser at jeg har fornuftige tall og glede meg til. Blir levert en gang til uka. Noen som har prøvd seg på autobahn? og evt har noen forbrukstall derfra? Tenkte jeg skulle prøve dette til sommeren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå