Gå til innhold

Hjullager bak på E39. Kan dette remonteres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal borre ut en ABS-sensor og for å få det skikkelig vil jeg ta av hjullageret for å unngå å ødelegge magnetskive etc. Kan jeg da montere dette igjen, eller må jeg bytte? Må jo slå lageret av akslinga? Og vil ikke da lageret bli ødelagt? Jeg forsto det hvertfall slik ut fra en .PDF fil som jeg leste ang bytte av hjullager bak på E39

Skrevet

Oki, da får jeg bare bestille dette! Men inntil jeg får delene, for jeg har jo begynt å demontere dette. Kan jeg kjøre uten abs-sensor, og bremseskjold i ei ukes tid? Bilen blir bare brukt til småkjøring og hard oppbremsing vil nok ikke skje hyppig, pluss at dette er bak også da...?

Skrevet

er da ikke no stress og ta av lageret og bruke det om igjen.. hvis du bare driter i og ronke ut navet først.

Løsne mutter på drivaksel og de fire torxene fra baksiden, så er det bare og slå pent på navet til det løsner fra spindelen og slå ut akselen.

jeg har bytta en haug med hjullager bak på e39 og de kommer alltid ut hele.

men hvis du måker av navet først og så løsner torxene så er nok ikke lageret gjenbrukbart nei..

Skrevet

Lager er ikke meninga å bruke om igjen. Bytt mens du har det oppe :wink:

Skal nok gå helt fint å kjøre uten ABS-senso, eneste er at du ikke har ABS eller antispinn. :wink:

Skrevet
jeg har bytta en haug med hjullager bak på e39 og de kommer alltid ut hele.

Nå vil jeg faktisk påstå at det er gambling å tro at de kommer ut hele hver gang. Da jeg bytta de 2 bakre på min splitta lagret seg på begge.

Lager er ikke meninga å bruke om igjen. Bytt mens du har det oppe :wink:

Støtter den. Bytt mens du alikevel har det oppe.

Skrevet

er så fint å berre bytte det når man har det ute istedenfor å gamble om att det gamle funker når man sette det i igjen...

kjedelig å gjere jobben 2 ganger, koster meir i arbeids tid enn å kjøpe eit nytt...

Skrevet

Skal nå bestille deler fra Koed.no, så jeg lurer på følgende:

Jeg trenger kun å bestille bakhjulslager, eller bakhjulslejer som det heter på Koed.no :D og mutteren som låser lageret? Er det noe annet som er greit å skifte når en først har det ute? Bremseskjold er allerede kjøpt...

Går ut fra at jeg slipper å kjøpe nye "Driv-Flange" som det heter på dansk :P Går ut fra at det er selve flensen som man skrur fast hjulmuttrene? Denne trengs vel ikke skiftes?

Skrevet

Jeg skiftet bremsebånd til håndbrekk, skiver (pga. EU), klosser og smurte opp de delene som gjør at svært mange E39 har dårlig håndbrekk da jeg skiftet hjullager bak nylig. Bremsebåndene holdt på å dette fra hverandre så kan være lurt hvis du ikke har skiftet på din før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...