Gå til innhold

Fengsel for utro bilmekaniker :shock:

Torbjørn E39
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor vanlig dette egentlig er...Har hatt på følelsen at det praktiseres noe slurv her og der, men lurer på om ikke endel mekanikere kanskje kunne føle seg fristet til å hjelpe bestekompisen i trøbbel av og til...hehe - selv om det beste da såklart ville vært om han hjalp ham i å fikse litt bil på kveldstid!!

Uansett, å sende gjennom 73 biler på den måten er jo direkte idioti. Får håpe tufsen koser seg i cella si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne måten å bedrive godkjenning på riskikabelt, uten tvil. Så lenge man ikke er verkstedeier er det veldig lurt å passe seg. Er man sjef derimot..

Å ikke ha bilen der i seg selv er farlig. Hvis Biltilsynet skulle stikke innom og sjekke kan du få et forklaringproblem. En bekjent av meg fikk EU godkjent bilen akkurat da Biltilsynet kom innom på kontroll, og da måtte den stakkars mekanikeren sette mangellapp på senkesett og tona ruter.

For meg er det alfa omega at det finnes fornuftige sjeler ute i bilbransjen. Folk som har innsikt og SUNN FORNUFT. Så lenge alt teknisk er på stell burde det ikke være noe problem å se med litt 'ølbriller' på diverse motor og understellsdeler.

Så lenge ikke Biltilsynet lar oss godkjenne dette vil det alltid være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg oddis! men understellsdeler bør da være slik det skal, så lenge ombygginga ser godkjent ut og alt virker som det skal, bremser og understell er i stand til å bremse ned den faktiske motoren som sitter oppi, sår trenger de ikke være så firkanta, synes det er herlig med EU-kontroller jeg, om disse ikke hadde vært, tenk da på hvilke biler som hadde rulla rundt i dette vakre land.

Tror ikke jeg hadde turt å kjøre bil engang da, at han slipper biler igjennom uten og ha sett på dem er uhørt!

J.Hofstad, folk synes kanskje du er teit når du nekter å skrive under, men jeg holder med deg, krasjer den og du ikke har sjekka den skikkelig, og det viser seg at det er en feil som burde være oppdaget på en eventuell EU-kontroll. Da får du en dårlig magefølelse. Men visse ting må de klare og se igjennom. Ting som ikke er relevante for andre enn sjåføren selv, og ikke selve sikkerheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe tufsen koser seg i cella si!

Ikke minst mister såpa!

HAHAHA!!

Har forøvrig tenkt litt på det som Oddis sier..Om du går på BT vil du aldri få det gjennom, men jeg føler ikke en verkstedsansatt bør henges om han slipper gjennom en gammel bil med co-utslipp som er 5 for høyt, eksempelvis..?

Samtidig er regelene såklart slik de er, men føler det er stor forskjell på å se med ølbriller på en eksoslekkasje, ift å se med ølbriller på et istykkerrustet dempertårn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...