Gå til innhold

motorproblemer med 730, e38

Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei. jeg skulle ut en tur i ste, så kjørte jeg 100meter, så døde bilen helt. den ville ikke starte igjen. jeg taua bilen hjem igjen (100meter).

når jeg prøver å starte nå, så snurrer motoren fint rundt. men den tenner ikke. føles som den ikke får bensin...

kan dette være bensinpumpa?! er det noen måte å teste denne på?

og hvor ligger pumpa/bensinfilter?

lønner seg å ta en diagnose?!

gjelder en 1994 730iA. e38

takker for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten sikker på at det er bensinpumpa, men kan også være coilen.

Om du har delene liggende eller får lånt de, kan du jo prøve å bytte de. Ellers er vel en diagnose greit å begynne med, så slipper du unødvendige kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekket litt nå. det var en sikring til bensinpumpa som hadde røket. jeg byttet den, men det ble ikke noe bedere.

skal ikke bensinpumpa summe litt når man slår på tenningen? det gjør den ikke!!

tyder vell på at det har skjedd noe med pumpa siden sikringen hadde gått på den?

noen som vet hva ei pumpe koster, og hvor vanskelig det er å skifte den?

takker for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skjekka litt igjen nå. jeg målte spenning på to av de 4 pinnene på pluggen til bensinpumpa, når tenningen var på.

fikk pris på bensinpumpe i dag, 3300 hos gs, og 2800 på bmw :shock:

er det mye arbeid å ta ut en tennplugg eller?

og hvilkene rettigheter har jeg, da jeg kun har hatt bilen i 1 uke?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt..

Selger har plikt til å fortelle om hvilke feil bilen har om den ikke selges som den er.

Står jo i mange annonser at bilen selges "som den er"

Om det er tilfelle har du ingen rettigheter når det gjelder ting som går i stykker, men om selger garanteren at bilen er feilfri og ting går i stykker etter en uke, så har du vel visse rettigheter.

Det er hvertfall det jeg har hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvilkene rettigheter jeg har ved bruktbilkjøp?

jeg kjøpte bilen forrige torsdag, privat. vil si at dette er mer en bare en liten bagatell-feil. bilen kan jo ikke kjøres..!!!

Hallo

Har hatt akkurat samme bil som deg, og har erfart akkurat samme problem. Bensinpumpen tok kvelden. Bilen bare stopper. Det er ikke mye jobb og skifte dette, dersom du har litt peiling.

Jeg vil anbefale å kjøpe en ny pumpe fra BMW (billigst) så slipper du samme problem igjen, såfremt ikke han som vil selge her har en av nyere dato.

Når det gjelder selger så kunne ikke han vite at pumpen ville ryke. Hadde han hatt bilen en uke til ville han fått problemet. Dette er tuff luck for deg. Forøvrig kan du jo selvsagt kontakte selger å høre hva han sier, f.eks. dele regningen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...