andreastrones Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Da madammen er på reise, er det endelig ro å få i heimen. Og hva er da bedre enn å sitte foran pc'en i ro og fred...? Dermed legger jeg ut nok en bil som jeg syntes fortjener å bli vist frem. Bilen, en BMW 530xdA Touring M-Sport, var kun kjørt 10.500 km når den ble levert ut til en kunde av meg. Ved første kontakt var det en sort eller sølvfarget bil han ville bestille, da 99% av resterende marked er av denne fargen... Men da jeg fortalte ham det at han kunne få akkurat det han ville ha, snudde ham tvert. Han skulle ha en rød bil. En Imolarød stasjonsvogn med M-Pakke. Og slik ble det! Den er førstegangsregistrert i månedsskifte august/september 2008, og brukt som demobil for en BMW-forhandler i Tyskland. Ved ankomst til Norge bar det rett inn til Jæger Sentrum for å få montert inn en Hartge-chip. (275 hk / 595 Nm!) Komplett utstyrsliste: (Kan lastes ned her) BMW 530 xdA Touring M-Sport - Imolarød II Farge: 405 U - Imolarød II Interiør: LCSW - Dakotaskinn i farge Sort 2NP - BMW M lettmetallfelger, Dobbelteke 135 M med runflat dekk (18” med 245) 2SD - BMW lettmetallfelger, Stjerneeke 243 med runflat vinterdekk (17” med 225)4MS - Interiørlister i aluminium, type Pentan 203 - xDrive 205 - Automatgir 316 - Elektrisk betjening av bakluken 322 - Comfort Access 323 - Soft Close automatikk for alle dører 386 - Takreling 402 - Panoramasoltak i glass 423 - Velour fotmatter 428 - Varselstrekant 430 - Automatisk avblendbart innvendig og utvendige speil 431 - Automatisk avblendbart innerspeil 442 - Koppholdere for fører og forsetepassasjer 481 - Sportsseter foran 488 - Korsryggstøtte 494 - Oppvarmbare forseter 5AC - Fjernlysassistent 5DF - Aktiv Cruise Control med Stop&GO 502 - Spylersystem for Xenon-hovedlys 508 - Parkeringssensore (PDC) 522 - Xenon for nær- og fjernlys 524 - Adaptive kjørelys 534 - Klimaautomatikk med utvidet omfang 536 - Motor- og kupévarmer 563 - Lyspakke 6FL - USB audio-grensesnitt 609 - Navigasjonsystem Professional 610 - Head-Up Display 612 - BMW Assist 616 - BMW Online 620 - Talestyring 633 - Mobiltelefonforberedelse med Bluetooth-grensesnitt 677 - HiFi Professional Høytalersystem 7A7 - Innovasjonspakke + Comfortpakke i kombinasjon med ”Edition”-pakke 7MF - Edition Sport 710 - M sportsratt i skinn 715 - M aerodynamikkpakke 760 - BMW Individual - Høyglans Shadow-line 761 - BMW Individual - Solavskjerming for bakre ruter 775 - BMW Individual - Antrasitt taktrekk 851 - Tysk språkversjon I tillegg leveres det med følgende valg: 853 - Engelsk språkversjon XXX - Gummimatter for for- og bakseter, samt bagasjerom I tillegg er bilen levert med følgende utstyr fra Hartge - Hartge motoroppgradering 275 hk / 595 Nm
Saltkjelen Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Jeg syns det er tøft å velge en slik fargekombinasjon på en så dyr og eksklusiv bil. Fargen er imidlertid svært lekker og elegant. Er vel også den første E61'en jeg har sett i Imola rød II. Det finns hvertfall per dags dato 1 Imola rød II E60 pre-facelift i Norge.. Synd BMW har valgt å montere noen ufattelige stygge nakkestøtter på standard- og sportssetene. De kunne vært greie dersom knappen for justering av nakkestøttene hadde vært symmetrisk. Nå er jo knappen på høyre nakkestøtte på venstre side og knappen på venstre nakkestøtte er på venstre side.. Detaljer teller..
eriklepe Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 hærlig familietralle! bildene tatt i alvøen?
andreastrones Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 Jeg syns det er tøft å velge en slik fargekombinasjon på en så dyr og eksklusiv bil. Fargen er imidlertid svært lekker og elegant. Er vel også den første E61'en jeg har sett i Imola rød II. Det finns hvertfall per dags dato 1 Imola rød II E60 pre-facelift i Norge.. Synd BMW har valgt å montere noen ufattelige stygge nakkestøtter på standard- og sportssetene. De kunne vært greie dersom knappen for justering av nakkestøttene hadde vært symmetrisk. Nå er jo knappen på høyre nakkestøtte på venstre side og knappen på venstre nakkestøtte er på venstre side.. Detaljer teller.. Jeg er nok helt enig med deg her Saltkjelen; hva i alle dager BMW har tenkt på når de monterte inn disse nakkestøttene, det er jammen ikke godt å si! Men, de skal ha det: de er langt bedre enn forgjengeren, hvor du omtrent ikke fikk bruk for nakkestøtten i kombinasjon med "alt-for-langt-frem-med-overkroppen"-sittingen som var med sportssetene før facelift. eriklepe: ja
Skands1 Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Ikke helt uten grunn at de fleste er sølv eller svart... Hva med heller å lakkere den knall rosa? Den fargen er det ENDA mindre som har Altså; ingen automatikk i at jo sjeldnere fargen er, jo finere skal det liksom være... Hadde folk syntes rød var fint, så hadde det blitt solgt langt flere røde. Så enkelt fungerer verden
eriklepe Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 neh, tror dette med sølvhypen oppsto fordi folk trodde de da slapp å vaske bilene. Og nå er vi kommet i en ond sirkel hvor folk tror biler blir vanskelig å videreselge med andre farger enn sølv og sort. hvorfor blir ikke flesteparten av sportsbiler laget i sort og sølv? ref ferrari gul\rød - lamborghini lime grønn osv. Kanskje fordi kjøperne driter 100-0 i videresalg? Hadde folk valgt fargen de selv liker på bilen og ikke hva de TROR nestemann liker, ville vi hatt en fargerik bilpark.
Richie85 Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 min teori nå er nesten at det er vanskeligere å selge sølvfarget bil enn andre farger.. blitt for mange av dem, men jeg kan selvsagt ta feil.. Richard
Astri Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Synd eg ikkje vant i lotto i kveld, for då hadde eg tatt den på flekken!!! Elkser den rødfargen!
Lars89 Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Tøft gjort av eier! Kunne trengt noen heftigere felger
Chriso Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 hvorfor blir ikke flesteparten av sportsbiler laget i sort og sølv? ref ferrari gul\rød - lamborghini lime grønn osv. Kanskje fordi kjøperne driter 100-0 i videresalg?Hadde folk valgt fargen de selv liker på bilen og ikke hva de TROR nestemann liker, ville vi hatt en fargerik bilpark. Personlig mener jeg at biltypen også har noe å si, altså størrelse og form osv, for valg av farge. Dersom jeg hadde mer enn nok penger og ga blanke i videresalg, så hadde jeg nok valgt en mørk farge (blå, sort) dersom jeg skulle bestillt en E61 M5 for eks. Jeg sier ikke at denne ikke er fin i rød, for all del! Samtidig tenker jeg ofte, hvorfor henge seg slik opp i fargen? Vi er alle ulike, og det er det som danner mangfoldet! Vi trenger helt klart noen fargeklatter! Det er også gjerne slik at biler er like fin i mange forskjellige farger, bare på forskjellige måter liksom. Blir litt som "brunette eller blondine"? Ja takk, begge deler...
oddis Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Imolarot II er den peneste BMW fargen noensinne! Skikkelig sprekt gjort av kunden din. Det er synd folk blir såpass fornuftige at de lar redsel styre sine fargevalg og utstyrslister. En skikkelig entusiast gir blanke, og krysser av det han selv vil ha. Jeg tror også at mange hadde blitt litt mer liberale om ikke så mange bilselgere hadde pumpa di med så mye blå propaganda når det gjelder videresalg. Det er farlig å dra paralleller til Toyota markedet, men jeg regner med de fleste tar poenget. Det skal nok ikke mange "eksentriske" bilkjøpere til før det utløser et skred av 'personlige' farger og utstyrslister, i større grad. Hva er greia med automatkasse, 4x4 og BMW? Det har jeg aldri skjønt.
fish Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Var bare nødt til å quote disse bildene. Aldeles nydelig bil... Var en E38 Individual til salgs på finn.no i fjor høst i Imolarød utførelse, ett smykke det også...
andreastrones Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Skrevet Februar 1, 2009 Jeg er nok sterkt uenig med deg Skands1, da jeg mener kjøpere av slike type biler blir "presset" av selgere til å velge en "riktig" fargekombinasjon m.t.p videresalg. Når det gjelder felger, så skal denne bilen gå på dårlige vestlandsveien i Årdal. Dermed kan nok en trenge de "snille" 18" M-Sportsfelgene som bilen er levert orginalt med. Men jeg hadde vært enig dersom den skulle gått på plettfri asfalt. Hva er vel penere på denne enn 20" Hartge Classic II felger eller noen skikkelige Breyton-felger? Oddis: greia med automat, firehjulsdrift og BMW henger nok mer med kundegruppen som kjøper disse type bilene. For har du sett bilen som nå er for salg på finn, en '07 BMW 530xd touring med manuell kasse? Denne har tapt seg noe skrekkelig i verdi - er du modig nok får du en helt perfekt bil her! EDIT: Ellers er jeg mye enig meg deg mtp utstyrs- og fargekombinasjoner!
Skands1 Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Dette med fargevalg er det faktiskt forsket ganske mye på, enten det gjelder farge på bil, på huset, på små eller store rom i huset etc etc.. Og min påstand er absolutt ikke at rødt er en stygg farge, men at det absolutt ikke passer på en E61.. Hadde jeg kjøpt Ferrari så hadde det vært et must med rødt, og mindre eller veldig sportslige biler kler rødt.. Står (tror den står enda) en rød E60 M5 hos Konghelle. Den er skikkelig rå i rødt, men det er fordi bilen er så sportslig og spesielle i seg selv at det "forsvarer" fargen.. En helt ordinær E61 som denne er ikke spesiell nok til å "forsvare" fargen.. Men når det er sagt: med noen 20" Hartge felger, sort grill, etc etc - så hadde nok inntrykket blitt helt annerledes.. Men som den er nå på bildene syns jeg fargevalget må betraktes som skivebom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå