Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
  Bmwfanatic skrev:
syns det der er helt forferdelig.. viser hvor firekantete vi er

Jepp, blir provosert av slik lesning

Skrevet

OT: Jeg syns det er flott at ikke denne tråden blir nedlesset med kommentarer som "herregud så dum du er som kjører i fylla" eller "håper du får som fortjent"... Jeg håper det er ett steg i riktig retning når det kommer til slike ting her på forumet..

Bmwfanatic: Det er vel bare en måte å låse mulighetene dine for å slippe unna på.. Samme som at det å bære kniv på offentlig sted er forbudt.. Det betyr ikke at du tenkte på å bruke den, men det skal være preventivt i forhold til bruk..

Samme som at det å sitte bak rattet kan tolkes som ett forsøk på fyllekjøring, selv om du bare satt det.. Man må bare gjøre seg kjent med reglene, og da er det jo greit å la være å sitte der om man ikke har tenkt å kjøre.. er jo tross alt førersetet..

Skrevet
  BreitBau skrev:
OT: Jeg syns det er flott at ikke denne tråden blir nedlesset med kommentarer som "herregud så dum du er som kjører i fylla" eller "håper du får som fortjent"... Jeg håper det er ett steg i riktig retning når det kommer til slike ting her på forumet..

Bmwfanatic: Det er vel bare en måte å låse mulighetene dine for å slippe unna på.. Samme som at det å bære kniv på offentlig sted er forbudt.. Det betyr ikke at du tenkte på å bruke den, men det skal være preventivt i forhold til bruk..

Samme som at det å sitte bak rattet kan tolkes som ett forsøk på fyllekjøring, selv om du bare satt det.. Man må bare gjøre seg kjent med reglene, og da er det jo greit å la være å sitte der om man ikke har tenkt å kjøre.. er jo tross alt førersetet..

Joda, men straffen for sitte i førersetet uten å kjøre noen steder bør jo være markant lavere enn de som faktisk gjennomfører en kjøretur i fylla. 21 dager i fengsel er jo en rimelig hard straff...

Skrevet
  crizi skrev:
sto stille men er vel ikke sjans i havet for å komme seg unna promilla var vel på ca 1.5 noen som vet hva jeg kan forvente av straff? :evil::roll:

mellom 1 og 1.5 i promile er det enten betinga eller ubetinget fengsel, min. 21 dager med prøve tid på 2 år (alt etter omstendighetene) + som hovedregel minimum 10 000 bot..

ifølge gamlingen (Advokat)

Dersom du ønsker bistand ta kontakt med:

Myhre & Johnsen Advokatfirma DA

http://www.advmyhre.no/

ved Ragnar Hatlem.

Skrevet
  Jakobsen skrev:
  BreitBau skrev:

Joda, men straffen for sitte i førersetet uten å kjøre noen steder bør jo være markant lavere enn de som faktisk gjennomfører en kjøretur i fylla. 21 dager i fengsel er jo en rimelig hard straff...

Det er jeg enig i.. Veldig enig i..

Skrevet
  Jakobsen skrev:

I artikkelen nevnes det ikke hva 21-åringen hadde som alkohol-prosent (pussig å utelate en såpass sentral del av saken i artikkelen), så det derfor litt vanskelig å vite hva han ble dømt ut i fra. 21 dager er likevel relativt mildt hva det gjelder fengelsstraff for fyllekjøring.

Personen hadde faktisk - i motsetning til trådstarter om vi skal tro på hvordan han beskriver situasjonen (noe jeg ikke ser en grunn til å ikke gjøre) - kjørt i påvirket tilstand, om enn i en kort periode. At det kan føles urettferdig for han når han blir tatt er forstålig. På samme måte føles det sikkert urettferdig for de som blir tatt for å kjøre fort fort, selv om dem kun gjorde dette f.eks. i en forbikjøring.

BreitBau skrev:

Vel, som påpekt over, har ikke trådstarter kjørt bil i beruset tilstand om vi skal tro han på sitt ord. Derfor ser jeg heller ingen grunn til å drive med moralisme ovenfor noe han ikke har gjort - ser du?

;)

Skrevet
  hauken skrev:
pussig forresten,er du full nok slipper du straff....da vet du ikke hva du gjør...

det er nok en sån 1 fjær til 5 høns historie....

Skrevet

Jeg ble tatt for promillekjøring for en del år siden. Den gangen var det følgende som gjaldt:

under 1,0 i promille-betinget fengsel

1,0-1,5 i promille-ubetinget eller betinget fengsel

over 1,5 i promille-ubetinget fengsel

Skrevet

hauken: Ja, men alkoholpåvirkning regnes ikke som en faktor til uberegnelighet :wink:

Trådstarter: Kan du ikke legge ut litt mer detaljert hva du gjorde, slik at vi kan hjelpe deg?

Eks: Høre musikk, nøklene i tenning, henda på ratta, motor i gang, sove i førersetet osv??

Skrevet

Det er ikke uten grunn at man blir straffet hvis man sitter bak rattet full. Det er ikke mulig å vite om man kjørte før man ble tatt, eller skulle til å kjøre.

Det er veldig veldig enkelt. Ikke sitt i førersetet når du har drukket. Klarer man ikke å følge en så enkel liten regel fortjener man den bota.

Fyllekjøring er toppen av idioti, og jeg synes ikke det er strenge straffer for noe som kan ta livet av en selv og mange andre.

Jakobsen: Men igjen er det jo vanskelig å vite hva som ville skjedd, eventuelt hva som skjedde før man ble tatt. Så jeg synes straffen skal være like streng.

Skrevet

da politiet tralla bort sto bilen på med motoren i gang. så politiet å skrudde av, satt å snakka med noen i en annen bil. var på en statoil stasjon jeg ble tatt og man kan sikkert anta at bilen ikke havna der av seg selv men jeg kjørte ikke bilen som politiet så. og kameraene på stasjonen kunne ikke identifisere føreren.

motoren var varm og jeg satt vel i vanlig stilling husker ikke hvor hendene var men mener ene var på ølflaska og andre på girstanga som vanlig. men ikke noe vits å gi noen moral prekner eller shit vil vite om hullene som gjør at jeg slipper å miste lappen for den liker jeg jævlig godt

http://www.oa.no/nyheter/politirunden/a ... 089539.ece

Skrevet
  hauken skrev:
pussig forresten,er du full nok slipper du straff....da vet du ikke hva du gjør...

Ikke når det gjelder alkohol. Alkohol er selvpåført rus og kan ikke brukes som argument for at du ikke visste hva du gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...