Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var igår å så på en ombygd M3, denne.

gxn1kx7nb1rp98a2qloy.jpg

Når jeg snakket med han på telefonen var bilen i veldig god stand, og var bygd av såkalte "proffer"

Så jeg tok turen til Sandefjord da jeg har tenkt å kjøpe M3, og denne virka bra.

Når jeg kommer fram forsøker jeg å ringe nr for å si at jeg er der, får da beskjed om at telefonen er midlertidig sperret for innkommende samtaler.

Prøver et annet nr til dama/kona og får akkurat samme melding.

Underlig!?!

Han sa, "telefon min er på rep"

Ringte på og kommer en figur ut, hyggelig kar men skjønte fort at jeg visste mere om en M3 enn han.

Fant følgende feil/mangler:

- Står sommerdekk på bak, vinter foran (det var han ikke klar over)

- Varmeseter er det ikke, selv om det første han sier er at det fungerer bra. Ledningene ligger under setene ikke koblet til da det ikke er varme på disse stolene. Er heller ikke el-seter, vet ikke om M3 skal ha det org ?

- Er hull på ca 1x2cm på hver side inni caben så man ser rett ut, skal sikkert være noe deksel av noe slag der. Det blir det kaldt og sus av!

- Mangler aksebeger bak / tenner foran (ikke store greia men)

- Lekkasje på motor, en del faktisk.

- El-vindu førerside fungerer ikke

- El-cab mente han fungerte, men fikk ikke teste.

- Dugg/vann i alle lykter unntatt venstre side foran.

- i bagasjerom (som var skittent som f) var det masse ledninger som var kuttet rett av, er ikke sikker hva det er til. Venstre side.

- Airbagen på rattet var løs, ikke festet.

Det er det jeg kommer på i farta :roll:

Spurte om sommerfelger, og de hadde han ikke der men det var fete felger sa han. Ba han sjekke dette og fikk mail igår kveld at det var ikke flere felger allikavel, sånn var det bare.

Setene var han ikke sikker på lenger, det ble som det var skrev han.

Fikk også en ny pris igjen, har fått 4-5 forskjellige priser og dette var dyreste hittil :roll:

Bare rot!

Da jeg prøvde bilen spurte jeg om noe var galt, synes den gikk så dårlig.

Men den gikk som en kule sa han.

Jeg hadde flydd fra denne med min, GARANTERT.

Prøvde å gire ned å gi skikkelig med gass men skjedde ikke stort synes jeg. Så er noe som er galt.

Sa at jeg kanskje ikke var vant til sånn "sportsclutch" hehe, kom jo dit med en WRX men :roll:

Klarte også å si når vi stoppet at denne kjenner politiet GODT til, rar ting å si når man selger en bil.

I hvert fall, det kom ut til slutt at han skulle sjekke med eier (som skulle være han da) om forskjellig, det var nok en glipp fra hans side at det kom ut.

Fikk heller aldri svar på hvem disse "proffene" var, men proffe var de det er sikkert.

Tok noen bilder inni som jeg skal legge ut.

Ville bare advare at ikke flere tar turen, kanskje mye lenger enn meg og kaster bort tiden på slikt.

Bilen er ikke verdt dette i hele tatt.

Var skitten utvendig/innvendig.

Noen som kjenner til denne bilen ?

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dette kan man trygt si at er bomtur ja! Har ikke helt troen på ombygde M biler. Mindre man har en prosjekt tråd her inne på forumet hvor det kan dokumenters med bilder og tekst hva som er gjordt.

Skulle nesten tro dette var snakk om svindel når han sier ting som:

Står sommerdekk på bak, vinter foran (det var han ikke klar over)

- Varmeseter er det ikke, selv om det første han sier er at det fungerer bra.

Ba han sjekke dette og fikk mail igår kveld at det var ikke flere felger allikavel, sånn var det bare.

I hvert fall, det kom ut til slutt at han skulle sjekke med eier (som skulle være han da) om forskjellig, det var nok en glipp fra hans side at det kom ut.

Fikk heller aldri svar på hvem disse "proffene" var, men proffe var de det er sikkert.

Du bor jo i Asker du også, så da er det ikke den aller lengste veien. Hadde vært verre hvis du bodde i Trondheim eller lignende og hadde tatt fly for å se denne. ;)

Har opplevd lignende, dette var om en moped da. Da fikk jeg oppgitt at den ikke var veltet og slikt, men masse riper var det. Feil årsmodell fikk jeg også oppgitt. Mange rare folk som vil prøve seg får jeg inntrykk av.

Skrevet

Det er ikke standard med el. seter i M3.

Var den godkjent ombygget? Da skulle det hvertfall være betalt avgifter ved ombygging, da denne bilen er importert for under 10 år siden.

Skrevet

Ser at den var på Eu sist gang 30.09.08, er vistnok registrert som 320 i på EU da. Skal inn til EU igjen innen 31.10.09!! Litt rart med Eu en gang i året da...

Orginalt ombygd?? Ville det ikke da hett M3 istedet for 320I?? Hva betyr egentlig orginalt ombygd? Er det bygd av merkeverksted eller bruker han da pga det kun er brukt M3 deler.

Skrevet
Hva betyr egentlig orginalt ombygd?

I konteksten "orginalt ombygd" står i annonsen, kan det virke som om det ikke betyr noe særlig utover at selger ikke har adekvate skrivekunnskaper. "Orginalt ombygd" henviser nok til at bilen startet livet sitt som en 320 cabriolet, men at den nå er ombygd til en M3 (mer spesifikt en 1998-modell).

:wink:

Skrevet

Nei, det er ikke noe rart at den skal på eu igjen..

Antagelig skulle den vært på eu i 07, men det var den ikke.. Den var det i 08, og den fikk da skilter tilbake... Men det går ikke an å endre syklusen til bilen.. En bil som er modell med årstall som er oddetall, skal alltid inn på år med oddetall.. X1,X3,X5,X7 og X9... Tar du en pkk i 08, må du fortsatt inn i 09...

Skrevet
Nei, det er ikke noe rart at den skal på eu igjen..

Antagelig skulle den vært på eu i 07, men det var den ikke.. Den var det i 08, og den fikk da skilter tilbake... Men det går ikke an å endre syklusen til bilen.. En bil som er modell med årstall som er oddetall, skal alltid inn på år med oddetall.. X1,X3,X5,X7 og X9... Tar du en pkk i 08, må du fortsatt inn i 09...

Jeg har 91 og skal inn i 2010

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...