Diesel power Skrevet Februar 2, 2009 Share Skrevet Februar 2, 2009 Jeg har en E39 med en preheater som starter når temperaturen kommer under en viss grense, vet ikke hva temperatur eksakt. Uansett, jeg fant nylig ut at jeg har en timer funskjon i kjørekomputeren og prøvde denne. Testet denne og jaggu startet ikke anlegget som jeg håpte. Jeg var da i himmelen og med god tro satte jeg på timer for neste morgen. Skuffelsen var stor da jeg kom ut og fant at den bare kjørte på med vifta. Når har man behov for å våkne til en bil med kaldluft her i Norge da Er det en innstilling eller mangler jeg rett og slett noe for å våkne til en god og varm bil om morran? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2009 Share Skrevet Februar 2, 2009 Hallo Alt dette er særdeles mye diskutert på forumet til www.bmwland.co.uk Du bør søke på forumet til dem, med stikkordene "aux heater" eller "aux heater 530d" da bør du få litt treff. Men den korte versjonen er foreløpig: Har du facelift bil, så kan du bare kjøpe e Webasto T70,T80,T90 eller T100 og ettermontere og alt er OK. Men har du pre-facelift, så har de faktisk ikke funnet en løsning på dette enda, såvidt jeg vet. På facelift modellene så skjønner can-bus at en webasto ovn er montert når ledningene er montert korrekt, slik at man automatisk får oppvarmet kupe og motor, når Webastoen starter. Da har du i tillegg timer funksjon på fjernkontrollen til T100. Jeg vil også anta at BMW kan kode om navi skjermen din slik at du da får "auxilliry heater" på samme plassen som du nå har "auxilliry vent". Men dette vet jeg ikke enda. Jeg holder ihvertfall på med samme greiene på min bil. Skal idag dobbelt sjekke om jeg kan montere det samme på min bil i dag, enda jeg bare har en 520D. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2009 Fysj, og jeg som har pre.facelift. Det var som svarte da. Jaja, blir litt drøy kostnad å få dette til da skjønner jeg Har ikke navi heller, så da blir det ihvertfall dyre saker. Veldig god effekt i webasto`n som står der da. Motoren er varm på ett blunk, og jeg begynner å merke lunken luft på rundt en km. kjøring ved rundt 0-grader. Temp måler har klatret til den første streken på den strekningen. Bilen stod forresten nesten 2 uker for ei tid tilbake, og da jeg skulle starte den var det rundt 20minus. Bilen startet som det skulle ha vært sommer og 20pluss ute. Helt utrolig og startvillige motorer ta her. Tross alt inne i sitt 9`ende år på veien den her å Deilig med rattvarme, og det eneste som manglet var da denne tidstyringen. Litt surt, men kan/må leve med da skjønner jeg. Har en 2007 Peugot 2.2hdi i arbeidsbilen, og sen syter fælt bare over natten og 5minus. Også blir den aldri varm, jeg kommer meg helt inn til byen før det begynner å komme lunk ut av varmeapparatet på denne, 1,3-1,4mil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2009 Share Skrevet Februar 2, 2009 Har nettopp snakket EMMsport i Trondheim, og de sier at de kan kode om min OBC eller navi eller hva dere kaller det, slik at jeg kan få denne timer funksjonen og direkte start på webastoen :) Kjempeglad for å høre dette! De tar riktignok 850,- for å gjøre det, men det er drit nice å endelig få dette. Regner med at du kan få det samme på din bil! Men hør med BMW om dette for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2009 Men jeg har pre-facelift. Skal ta å høre med dem, kanskje jeg bare skal ringe til Trondheim og EMM sport jeg også. Er jo innom Trondheim i ny og ne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå