Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, om vi ikke har nok teite regler og lover i detta drittlandet fra før tar det av om vi skal få enda flere Eu direktiver nå.....

Blir vel snart klimakvoter for promping også........ Greit at folk ikke skal ha HELT frie tøyler når man bygger om bil og at det bør være visse rettningslinjer, men herregud, totalforbud?

Den norske stat er bare en stor nazibarnehage fra før, skal bare mangle at de forbyr oss å leke med biler også ; )

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

De kunne ihvertfall laget litt strengere regler, og ikke blokkere det totalt.

Er sikkert en gjeng kontor-rotter som ikke har innsikt i bil-miljøet som sitter å bestemmer alt via noen grafer og tall.

Mer avgifter og mindre goder / rettigheter.

BRENN

Skrevet
OMFG, blir sykt irritert av dette. Jaja, problemet er jo at befolkningen ikke gidder å reagere :/

Bilmiljøet i Norge er såpass stort at her skal jeg love deg det blir reaksjon om noe slikt faktisk er på tur :wink:

Skrevet

Men uansett hvilken regjering som sitter så skjer det ingenting, de eneste sakene de tar er jo av de tingene som gir de flest stemmer..

Jeg tror ikke at ved en eventuell utskiftning vil gjøre så stort utslag på bilpolitikken..

Skrevet

Dette har ikkeno med regjeringen å gjøre min venn (=

Er det 3. riket som bestemmer dette, EU. Og om vi er medlem eller ikke så må vi rette oss etter de jævla direktivene dems :wink:

Skrevet

Dette har alt med regjeringen å gjøre. Hørte på radion idag at Norge egentlig skulle ha hatt noen helt andre matvarepriser (les mye billigere). Regjeringen får refs for å ikke følge EU direktiv.

Dette for å beskytte noen sutrete bønder (som nevnt tidligere i tråden) med statsstøtte opp i ræva.

Jeg snakka med en danske her om dagen med bakgrunn i landbruk. Han bare lo av norge og landbrukspolitikken. I danmark så er dem flere bønder på en skurtresker f. eks. Mens i norge står bøndene og gliser over tingen dem har kjøpt til flere mill på autofil.

Så poenge mitt er at regjeringen tar inn akkurat de EU direktivene de vil.

(sorry hvis jeg gikk veldig offtopic her... ville bare få frem et poeng.)

Skrevet

Du kan ikkje sammenligne dansk jordbrukspolitikk med norsk,topografien her er så ulik som det kan bli og er vanskeligt å drive en gård rimelig og effektiv pga nettopp dette...

Men til temaet: Noen som har lest dette lovforslaget egentlig?!? Eg kunne ikkje finne noen definitive innskrenkninger av dette med f.eks ombygging/modifisering. Var ikkje ferdig diskutert virka det som..

Skrevet
OMFG, blir sykt irritert av dette. Jaja, problemet er jo at befolkningen ikke gidder å reagere :/

Bilmiljøet i Norge er såpass stort at her skal jeg love deg det blir reaksjon om noe slikt faktisk er på tur :wink:

Samme gjelder vel de idiotiske avgiftene og bensinprisene? Bompenger osv? Ser nesten ingen reaksjon jeg :roll:

Skrevet

Det har nok en gel del med dem og gjøre, hadde ikke vi vært avhengig av eu/eøs så hadde nok ikke vi blitt berørt av dette heller..

Men du vet at eu kommer med en idiotidé, så kab det vel hende at norge tar det litt lenger ;)

Skrevet

Samme gjelder vel de idiotiske avgiftene og bensinprisene? Bompenger osv? Ser nesten ingen reaksjon jeg :roll:

Var det ikke mas om bensinprisene kanskje? Hehe, det var jo hovedoppslag i nyhetene i flere måneder :D

Skrevet
Dette har alt med regjeringen å gjøre. Hørte på radion idag at Norge egentlig skulle ha hatt noen helt andre matvarepriser (les mye billigere). Regjeringen får refs for å ikke følge EU direktiv.

Dette for å beskytte noen sutrete bønder (som nevnt tidligere i tråden) med statsstøtte opp i ræva.

Offtopic men(er bonde selv)

De bøndene har ikke fått lønsøkning på 20 år og bare økte utgifter, og norge har veldig billig mat i forhold til inntekten. (det svir ikke så mye for en hustand om literprisen på melk går opp 1-2kr)

Landbruk i danmark og norge er som natt og dag...

Og hadde statsstøtten blitt fjernet hadde hadde matprisen gått opp og matkvaliteten ned..

http://skalmstrup.dk/ (dette er en dansk gård, hvordan skal ett norsk bruk med 30 kyr konkurere??)

On topic

Vil støtte en hver reaksjon mot dette direktivet vis der blir slik

Skrevet

Og hadde statsstøtten blitt fjernet hadde hadde matprisen gått opp og matkvaliteten ned..

k

Jeg vil gjerne ha dokumentasjon som beviser at matvarekvaliteten nødvendigvis må gå ned om vi droppee statsstøtten til bøndene - for driver bøndenene i Norge med kvalitetskontroll? Hva driver mattilsynet med da?

(dette er en dansk gård, hvordan skal ett norsk bruk med 30 kyr konkurere??)

Det er ikke samfunnets jobb (tro det eller ei i disse krisepakke-dager) å skaffe utkonkurrerte produsenter et marked å leve av. Om man ikke greier å drive det økonomisk forsvarlig, får man - i likhet med butikker og andre næringsdrivende som går med underskudd - legge ned.

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...