Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan virke som problemet er luft i systemet/lite kjølevæske! fylte akkurat på litt.. også må jeg få luftet ut en dag jeg har tid..

pollenfilteret er heller ikke skiftet på aldri så lenge.. ikke så lenge jeg har hatt bilen i hvertfall (3år!) .. jeg finner det faen ikke! har tittet bak hanskerommet. der fant jeg ingenting.. har også sett i motorrommet ved torpedoveggen. men der synes jeg alt satt fast.. må få sett nærmere på det der.. har forstått nå at det skal sitte i motorrommet på biler uten klima(?). garantert helt tett det filteret.

Skrevet

Ligger en DIY her om hvordan pollenfilteret byttes. Bytter dette filteret 1 gang i året jeg, koster ikke all verden.

Problemet ditt er nok 99% sikkert luft i systemet ja, hadde akkurat samme symptomer som deg etter jeg skifta kjølevæske. Få lufta bort og la varmen strømme :)

Skrevet

okey... for å lufte skikkelig kan du:

stille den i bakke, ruse og fylle på (tungvindt)

eller

sette på tenning i hakk 2, åpne påfylling og lufting, og fylle etterhvert som vannet forsvinner da varmeregisteret tar sitt... ;-)

dette kan gjøres på kald og varm motor egentlig... for dne bygger opp trykk og fyller seg helt opp ;-)

jepp, skal nok hilse ;-)

Skrevet

luft i vann systemet. sett bilen i en bratt oppoverbakke og åpne lufte skruen mens bilen går. så korken. så fyller du den abre full med vann;) slet med det samme på min egen i går:D

Skrevet
luft i vann systemet. sett bilen i en bratt oppoverbakke og åpne lufte skruen mens bilen går. så korken. så fyller du den abre full med vann;) slet med det samme på min egen i går:D

som jeg skrev i mitt innlegg over, dette er den tungvinne måten...

Skrevet

Skiftet termostat på min og den ble stående å gå mens jeg pratet meg bort i en 25 min tid. Da jeg kom tilbake til saken var den skikkelig varm og det manglet litt kjøleveske som jeg etterfylte, Ca 1/2 liter+ Luftet å kjørte hjem, ca 2 mil og bilen ble skikkelig varm. Det var den også dagen etterpå, men så ble den kald igjen. Kom ikke noe mer luft fra lufteskruen(bilen sto helt flatt på verkstedgulvet) og nivået ser greit ut. Det blir ikke borte mengder med veske. Hva kan være galt?

Isrutepedro

Skrevet

Kan være at du ikke har lufta godt nok. Kan jo være en lekkasje en plass, men holder en knapp på at du lufter en gang til så er alt i orden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...