Gjest Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Noen som vet hvordan hvordan denne motoren er ved turbokonvertering? svakheter osv..
pallen Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Kjøp heller et kompressorkit fra ESS-tuning, funker bra!
E36Cab1 Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Er iallefall fryktelig trangt med turbo på desse 90graders V8 motorene,ville anbefalt kompressor...
Saltkjelen Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Kjøp heller et kompressorkit fra ESS-tuning, funker bra! Iht. ESS sine hjemmesider har de (desverre) ingen kompressor for M62B35 motoren i E39 535i.. Jeg har lett etter det til min, men jeg kan ikke finne noe inne på nettsiden deres..
Lars89 Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Er det ikke "bare" å tilpasse settet som er til M60B40-motoren?? Rimelig sikker på at gutta hos ESS kan hjelpe til her
Gjest Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 kompressor er helt klart det enkleste, men jeg liker ikke lyden av den,, høres jo ut som en gammal mitsubishi me det på. åsså hadde det vert litt gøy å vert litt utradisjonell å montert singel turbo.. må jo finnes rom for den en eller annen plass under bilen...
Saltkjelen Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Er det ikke "bare" å tilpasse settet som er til M60B40-motoren??Rimelig sikker på at gutta hos ESS kan hjelpe til her De kan nok helt sikkert finne på noe.. Jeg betviler på ingen måte kunnskapen til gutta fra Aremark.. Det er vel heller prislappen som gjør at det forblir "interessant å titte på.. Se hva slags resultater en kompressor vil gi på denne motor"..
Gjest Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 skal lure på hviken størrelse på turbo som vi egne seg... Har en its gt turbo liggende.. 61 81. fristende å prøve den
Frode_E30 Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 61luft 81 eksos De tallene der sier ingen noe som helst.. 61mm comp? a/r? 0.81 eksoshus? eller? Du må vel ha 2 turboer på den der..
E36Cab1 Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Turbindelen er i minste laget mht høy effekt og sylindertemp..
Gjest Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 turboen kjøpte jeg for å ha på en audi 2,2 20vt, den skulle kunne mate 700hk på den da....
E36Cab1 Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Antok det var A/R,stemmer det? Du skriver jo ikkje om motoren skal holdes orginal eller forsterkes(tenker da spess på temp.) Heller ikkje om hvordan karakteristikk du vil den skal ha,og ønsket effekt-uttak. Antok igjen da at du ville den skulle yte mest mulig,og da syns eg den blir liten. Husk du har mye større volum på denne motoren,og denne turboen (som singel)ville da gitt høy innvendig varme i motoren over tid på full belastning.Rask respons er jo greitt,men motoren "lider" meir av for liten turbindel. Kompressoren(uten å vite trim?) vil eg anta kan gå,rekna litt i hodet på 1kg trykk og enda på 578cfm i behov... Og hva en turbo kan levere i effekt på en type motorvolum og motor-utforming(fløde)er ikkje nødvendigvis likt for en annen,av årsaker nevnt ovenfor..
Gjest Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 A/R ja. vet ikke hvor mye denne motoren tåler, men tenkte å kjøre med alt orginalt. kun tilleggsprut evt få den mappet hvis det er mulig. hadde ett lite ønske om 300hk kanskje... vet heller ikke hvilken comp denne motoren har,, er så få av denne motortypen så det er ikke akkurat overflod av info på forumet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå