Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er veldig spennende, og jeg elsker det over alt på denne jord. Er endelig tilbake bak rattet under blå lysene etter og ha vært ute grunnet skade i ryggen, og ekstra kursing. :)

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

om brannbilen var på øvelse, har han selv ikke hjemmel i loven for å bryte fartsgrensen. overtredelse av den skal kun forekomme om nødvendig av utrykningskjøretøy, og gjelder nok ikke øvelser, så han kan kort sagt ryke og reise!

ps. har ikke lest dette, men har fått det fortalt av den lokale lensmannen her en gang jeg spurte han.

Skrevet

Og om jeg tør og spørre deg da "bmwcomeback" hvordan skal vi ellers få trent på utrykning om vi ikke får lov til og gjøre det under øvelser?

Alle øvelser som innebærer tut og kjør med sirene og blålys meldes det i fra om til poltiet og andre nødvendige instanser. Det er så strenge og klare retningslinjer på slike ting, og de følges hver gang. Hvertfall der jeg jobber. Og de retningslinjene for øvelse med utryknings kjøretøy, de er like for alle instanser med slike kjøretøy.

Skrevet
om brannbilen var på øvelse, har han selv ikke hjemmel i loven for å bryte fartsgrensen.

Høres tvilsomt ut. Hva med opplæring av sjåfører av utrykningskjøretøy? Må de vente til det skjer noe som krever bryting av fartsgrensen? Må være fleksibel på arbeidstid han stakkeren som skal lære opp de folka da, er jo ikke hele tida det skjer noe her i landet, iallefall utenfor Oslos grenser.

Edit: Ikke bare slått på målstreken av en, men faktisk to brukere!

Skrevet

Håper ryggen er helt bra nå da?? Må passe godt på den om du skal holde lenge..

Har nettopp operert håndleddet selv, men skal ikke starte i tjeneste før august igjen. Lenge å vente :(

Skrevet

flonoen: Du ble slått akkurat ja. hehe.. Men vi er to stykker her som kjører slikt til daglig, og lever av det. Klart vi engasjerer oss :) hehe...

MonicaM3: Ryggen min er bedre nå, den vil aldri bli helt som den var. Ble slått ned i Oslo for noen år siden. så jeg har måttet bruke god til på og trene meg opp og slike ting. Men ryggen er bra nå, fylkeslegen ga meg klarsignalet til og begynne i jobben igjen i november, så nå er jeg tilbake igjen. :) Skjønner du er lei av og vente, så håper at operasjonen er verdt det, og at alt blir bedre en før :) Det her er første helgen min siden begynnelsen av desember jeg har hatt fri. Litt rart, men litt deilig for det også.

Skrevet

Må ikke jobbe på deg dårlig rygg igjen da! Håper inderlig at han/dem som gjorde dette ble tatt??

Venstre hånda begynner å bli bra men nå ser det ut som høyre også må under kniven.

Klarer ikke gå hjemme uten å gjøre noe så jobber med noe helt annet i mellomtiden.

Skrevet

ryggen er bra nok den nå, men merket jeg var sliten når jeg gikk på fri nå. har fri denne helgen og hele neste uke. Så skal jeg ut i 1 uke med kurs og eksamen uken etter det. Tar litt ekstra utdannelse på det jeg alt har :) Jeg tok selv en jobb i mellomtiden jeg mens jeg ventet på og komme tilbake igjen. Så nå etter neste uke har jeg trolig anestesi utdannelse i tillegg. :) Kjekt og ha :)

hva er det som feiler henda dine a? og hva jobber du med i mellom tiden? Er du som meg når jeg jobbet meg tilbake, at det kribbler ekstra når en ambulanse kjører forbi? hehe..

Og de som tok meg ble aldri tatt nei. Dessverre. Men ble hentet av folk som gjorde meg trygge, som jeg vet gjorde jobben sin da. hehe. skulle jobare mangle når jeg kjente de. kollegaer tross alt ;)

Skrevet

Anestesi.. Du verden :)

Jeg skal ut i læra for å få fagbrevet raskere enn vikar-veien. Tar for lang tid som vikar så får bite i det sure eplet og tjene driiiit dårlig og heller få brevet fortere..

Jeg har hatt en ganglion noen år på v.h.ledd og siste året ble den vond og leddet kunne "svikte" når jeg belastet det mye. Fordel at det ikke skjer med en stor kar på båra i trappene så måtte operere den bort. Dagen etter operasjonen ble andre hånda vond og ser ut som jeg får det der også. Skulle undersøkt dette slutten av mnd men skal til Florida så må utsette undersøkelsen.

Starter på Mekonomen på Alnabru til mandag så får benytte sjensen til å bytte det som byttes må på M3`n da:)

Det er ikke gøy å se når ambulansen kjører forbi nå nei! :) Det er grusomt! Men da får man bekreftet at det er dette yrket som jeg vil være i når jeg føler det sånn :) Blir så utrolig nysgjerrig også da! Hva har skjedd, hvor,noe spennende (missforstå rett når vi sier spennende!!)

Du vet hva alle i helse sier; Kolleer er dem verste pasientene ;) hehe

Skrevet

Ja, anestesi er ikke bare bare det. Men med en kirurg til far og en anestesi sykepleier til mor, så følte jeg at jeg burde ha det selv og. hehe.. Det gir meg jo noen store fordeler i jobb sammenheng også. :) Jeg tok læra jeg da. Var en lang tid med under lønn og masse pes og slit det, men det var absolutt verdt det :) Så blir spennende den siste uka der med eksamen :-)

Da skjønner jeg at du måtte gjøre noe med håndleddene ja. Har vært med på det og slite med svære folk ned bratte trange skranglete trapper og steder. Er en fordel og ikke miste noen da ja :) hehe..

Startet på Mekonomen på Alna ja. Kanskje det er ditt jeg skal kjøre når jeg skal ha deler til 7'ern da. Ingenting som trengs og skiftes nå, men må bytte et endeledd med tiden da. hehe. Nei, da. Skakke gjøre det sånn gitt :) hehe..

du kjører M3 ja. Det har jeg aldri gjørt, men har hørt det skal være en spesiell opplevelse. Sikkert kjempe artig bil :)

Skjønner hva du mener med spennende ja. Og til de andre som leser, som Monica sier, missforstå oss rett. hehe.. Jeg har hele tiden en scanner på her hjemme jeg, så får med meg det meste. hehe. Klarer ikke helt og koble av.

Ja, kollegaer er nok de verste og få tur til ja. hehe... Husker jeg satt hos morfar når han fikk et hjerte infarkt og vi ringe jeg. hehe.. Første som kommer inn er en lærling. Når de to andre på bilen kom opp med båre og andre ting, så satt jeg og behandlet, og lærlingen noterte så blekket sprutet og hørte på. hehe... Ikke helt heldig egentlig, men det ble nå sånn.. hehe..

Skrevet

til dere som arresterte meg: jeg videre fortalte bare ting jeg har blitt fortalt av folk som burde kunne dette. BEKLAGER feil info.

En annen ting og to, ingen bevis, ingen sak.

og øvelse eller ikke øvelse, hvis utrykningen ikke er viktigere enn å irritere seg over at noen ligger bak deg(som denne sjåføren tydeligvis gjorde, sier IKKE at dere gjør det!!!) så mener jeg at vedkommende burde gitt faen i det yrket der:) Ingenting vondt mot dere i den bransjen, dere gjør en kanonjobb!!!

Skrevet

Syke folk bor aldri i 1 etg ;)

Men at det ikke er forskrifter som sier at heisene på nye bygg skal være stor nok kan jeg ikke fatte! Dem har selvfølgelig trapper men hender dem er for smale!

I sommer hadde vi en slik episode. HELDIGVIS skulle pasienten hjem så var ikke noe akutt. Heisen for liten,trappene for smale,stoor dame og henne kunne ikke sitte. Brann måtte komme og vi var 4-5 stk som måtte løtfte båra OVER gelenderet opp til 4etg! Det sykeste med det hele var at dette var boliger for eldre og pleietrengende!

Skulle likt å hatt scanner hjemme jeg også gitt :)

M3 er en fantastisk bil! Har hatt litt forskjellige biler men dette er helt klart favoritten! BMW i seg selv er noe spesiellt så at det da er en M i tillegg er en sann drøm :) Skal bli gøy å teste den på Rudskogen! Har bare kjørt 200 sxèr der men M3 er en bil man kan kjøre fort med selv om den er orginal.

Har du ikke kjørt M bil er du nesten nødt til å prøve det!

Og den er jo gul så skulle nesten fått på no grønne fagmerker ;)

Skrevet

Bmwcomeback: det er ingen her som arresterer deg, men vi kommer med korrekt informasjon til deg. Og er enig med deg at han gjorde det på feil måte. Har selv opplevd og hatt bil som har fulgt oss. Og vært til STOR fare for seg selv, oss og andre. Da har vi heller fått tak i politi som har kommet for og hjelpe oss vekk med forfølgeren. Har og vært med på at folk har liggi bak oss når vi har hatt utrykning, og endt med og kjøre forbi oss. Etter en stund får man melding over sambandet om ulykke. du kan jo gjette selv hvem som stod godt plantet langt utti småskauen, og sjekket hvorlangt inn i bilen han fikk treet ...

Monica: Ja, det burde være byggeforskrifter for heiser, hus, blokker og slike ting. Det er ikke rart det ikke er ofte man blir pensjonist i vårt yrke ;) Er greit med en scanner, reis til sverige, der er de rimelige. :)

ja, jeg vil kjøre en M engang. Har lyst på en M5 med tiden jeg da. Men det får bli med tiden tror jeg. Nå får jeg nok holde meg til 7'ern en stund. Det er jo tross alt bil nummer 5 på siste 1 1/2 året :) hehe.. Men nå tror jeg at jeg har funnet bilen jeg kommer og ha en stund. En 7'er er en drøm i seg selv det også. Men jeg får vel finne meg ei dame og bli sammen som har en M..hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...