Gå til innhold

e46 320d blir tregt varm

Es-brusv
 Share

Anbefalte innlegg

Har en bruktimportert 320d fra Belgia 2002 modell...

Jeg syntes bilen blir tregt varm, er klar over at diesel biler blir tregere varme enn bensin biler. Men hva er egentlig akseptabelt.

Må kjøre ca en mil i 80km/t før den begynner å bli sånn halveis varm, er det vanlig? Er det noe jeg kan gjøre for å få den til å bli varmere fortere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bruktimportert 320d fra Belgia 2002 modell...

Jeg syntes bilen blir tregt varm, er klar over at diesel biler blir tregere varme enn bensin biler. Men hva er egentlig akseptabelt.

Må kjøre ca en mil i 80km/t før den begynner å bli sånn halveis varm, er det vanlig? Er det noe jeg kan gjøre for å få den til å bli varmere fortere?

Høres ut som om bilen din er levert uten dieselvarmer (eller at denne ikke fungerer).

Dersom Belgia-bilen ikke har kulde-pakken montert (som inneholder Webasto, oppvarmede spylerdyser etc) kan du ettermontere webasto, men det billigste blir å skifte termostat og/eller legge en papp-plate foran radiatoren som en nødløsning i de kaldeste vintermånedene.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har montert DEFA pakke.. Fungerer greit.. Men det som bekymrer meg mest er at bilen ikke klarer å bli varm på korte turer... Og etter turbohavariet før Jul er jeg litt redd for at det kan skje igjen siden det blir mye "kald" kjøring.

Vil det hjelpe mye å bytte termostat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...