S.Nilsen Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 opplevde noe merkelig da jeg skulle hjem fra jobb idag!først kom olje lampa på rødt,så jeg fylte etter litt olje.så målte jeg olja på måle pinnen da boblet det over i røret til målepinnen så tørket jeg vekk litt plje og bynte og kjøre hjem..da bynte det og elte røyk inn i bilen så jeg stoppet og åpnet motor rommet..da boblet det olje rundt eksos manifolden var en masse olje i bunnen av motor rommet olje lampen er slukket så det er ingen feil meldinger heller hva kan dette være??? takker for all hjelp !!!
Fliid Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Trykk i bunnpanne. Tett utånding. Lekasje fra toppakning / olje i store mengder i syl. Noen forslag.
bmwm50turbo Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 hvor langt har bilen gått??svinkjørt??viss motoren har blitt behandlet noenlunde ok med tanke på olje bytting og slikt ville jeg sjekket veivhus ventilasjonen.
Odd-M Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Kanskje et dumt spørsmål men du peiler vel ikke oljenivå med motoren i gang?
S.Nilsen Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 motoren er aldri svinkjørt.stopper selfølgelig motoren da jeg fyller og peiler olja
S.Nilsen Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Trykk i bunnpanne. Tett utånding. Lekasje fra toppakning / olje i store mengder i syl. Noen forslag. trykk i bunnpanne? er vell best og få en sjekk på verksted høres det ut som
S.Nilsen Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 hvor langt har bilen gått??svinkjørt??viss motoren har blitt behandlet noenlunde ok med tanke på olje bytting og slikt ville jeg sjekket veivhus ventilasjonen. aldri svikjørt.skiftet olje på hver 14000 km.bilen er gått 215000
Bimmerfører Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Kan minne om tett veihus ventil eller defekt oljepumpe/oljefilterhus kanskje.
Bimmerfører Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 11151703484 Trykkreguleringsventil (Org) ER VEL RIKTIG NAVN og del. http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup.php3?strInnoWebRef=Direct Skulle det være den delen, har jeg sikkert en i kjelleren, hvis jeg ikke husker feil, brukt men fungerer så en 200lapp feks så er den din. Er det oljefilterhuset ditt som er gåent, har jeg det også liggende i kjelleren, brukt så den kan du få for en 300lapp feks 11421740001 Oljefilterhus (Org) http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup.php3?strInnoWebRef=Direct Glenn 90692070
S.Nilsen Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 takker skal prøve og få verksted time snart
S.Nilsen Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Har tempraturen gått på rødt vist topp pakningen var gåen?håper dette ikke er topp pakningen! :shock kansje oljepumpen el noe bagateller??? Temp er normal,ingen feil meldinger heller
Odd-M Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Så lenge det ikke er brudd mellom kjølekanal og forbrenningsrom så vil ikke temp øke nei, men den kan kjøre trykk ut i oljekanalene hvis et er brudd mellom olje og forbrenningsrom. Jeg vet ikke hvorvidt et skulle gi slike feilsymptomer som du har..
M_Pia Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Jeg hadde en lignende situasjon med min bil for snart 3 uker siden. Du kan jo lese litt på tråden jeg laget om det.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=102256&highlight=
S.Nilsen Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Jeg hadde en lignende situasjon med min bil for snart 3 uker siden.Du kan jo lese litt på tråden jeg laget om det.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=102256&highlight= Takk:)så det var coilen på din som var ødelagt da?jeg har og gult gugg på fylingslokket,pluss at det svivet ut luft ut av lokket da jeg åpnet det!og boblet over i røret til målepinnen.så det er jo samme opplegget egentlig.men på min har det kommet ut olje i motor rommet på passasjer siden! men finner ikke ut hvor fra.skal bestille verksted time ja!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå