Fliid Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Mitt inlegg hintet om tett veivhusventilasjon. Det kan testes veldig greit, skru av oljelokket med motoren i gang. Legg det oppå der det skal være (ikke vri det på plass) La det ligge der å se om det hopper av. Gjør det det, så er veivhusventilasjonen tett. Om du får en "suge lyd " når du skrur opp oljelokket, så er mest sannsynlig EGR ventilen gåen. Sitter midt under innsuget. Tørk rent oljelokket, slik gugge kan oppstå over tid. Har selv blitt lurt av dette ved en anledning. Tørket rent lokket, og det var like fint en uke senere.
M_Pia Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Jeg hadde en lignende situasjon med min bil for snart 3 uker siden.Du kan jo lese litt på tråden jeg laget om det.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=102256&highlight= Takk:)så det var coilen på din som var ødelagt da?jeg har og gult gugg på fylingslokket,pluss at det svivet ut luft ut av lokket da jeg åpnet det!og boblet over i røret til målepinnen.så det er jo samme opplegget egentlig.men på min har det kommet ut olje i motor rommet på passasjer siden! men finner ikke ut hvor fra.skal bestille verksted time ja!!! Ikke noe problem ! Veivhusventilen på min bil var å tett. Så kan hende at det med coilen var uavhengig av resten som skjedde. Så det kan faktisk være noe enkelt som at veivhusventilen er tett.. Noe som ikke er dyrt å fixe. Vet om flere som har fått det gule gugge i oljepåfyllinga.. Kan komme av mye småkjøring. Uansett, får håpe at det ikke er noe alvorlig galt med bilen din
S.Nilsen Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 takker for svar tyder på tett veivhusventil har jo alle symptomer håper på verksted tid imorgen og få dette fikset!
Deep Dish Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Syk tilfeldighet, men fikk også disse problemene/symptomene på lørdag. Trykk opp ifra oljepåfyllingslokket, hvit guffe i lokket og itillegg luktet det brent inne i kupeen. Temperaturen på motoren er normal...
S.Nilsen Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 sykt!ja da tror jeg du og skal ta deg en tur på verksted på slutten av hjem turen min kom det masse røyk inn i bilen! var jo sykt kaldt på fredag og lørdag..kansje det er noe der..
S.Nilsen Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 har du sjekket om det er kommet noe olje ut i motor rommet sånn som på min ??det som lager røyke og svi lukten
Deep Dish Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Ja, tror også at kulda har en medvirkning her.. Blir nok nødt til å levere inn bilen så snart som mulig..!
Deep Dish Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 har du sjekket om det er kommet noe olje ut i motor rommet sånn som på min ??det som lager røyke og svi lukten Nei, har ikke sjekket det ennå, skal ut å se straks...
S.Nilsen Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 må vell bestille bergnings bil er vell ikke vits og ta noen sjangser på og kjøre noen kilometer viss ventilhusventilen er tett??er vell skadelig for motoren?blir vell bra med trykk i motoren?
Deep Dish Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Har vært ute å tatt en rask titt i motor rommet, og for meg ser det ut som det drypper olje(?) ifra overgangen/skjøten til eksosrøret/manifolien og ned på eksosanlegget, som gjør at det lukter brent inne i bilen min. Noen som vet hva det kan være.? Kan det være katalysatoren som er tett, som igjen gjør at det blir trykk i motoren.? Bilen går helt fint, og temperaturen er stabil..
Fliid Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Begge to. Skjekk veivhusventilasjonen. Jeg har beskrevet hvordan dere enkelt kan ta en test som fungerer så som så. Dette er noe dere begge klarer å fikse selv. En frosset veivhusventilasjon er ikke utenkelig, nå som det har vært så kaldt rundt om i Norge.
S.Nilsen Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Har vært ute å tatt en rask titt i motor rommet, og for meg ser det ut som det drypper olje(?) ifra overgangen/skjøten til eksosrøret/manifolien og ned på eksosanlegget, som gjør at det lukter brent inne i bilen min. Noen som vet hva det kan være.? Kan det være katalysatoren som er tett, som igjen gjør at det blir trykk i motoren.? Bilen går helt fint, og temperaturen er stabil.. Da er det samme som på min.ser ut fra på min og at det kommer der fra
S.Nilsen Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Begge to. Skjekk veivhusventilasjonen. Jeg har beskrevet hvordan dere enkelt kan ta en test som fungerer så som så. Dette er noe dere begge klarer å fikse selv.En frosset veivhusventilasjon er ikke utenkelig, nå som det har vært så kaldt rundt om i Norge. Skal ut og prøve straks er det noen måte og fikse dette enkelt selv?viss det er veivhusventilasjonen??mye skruing?
Fliid Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Noe skruing, men er overkommelig for en som klarer å bytte oljefilter samt olje riktig. hehe..
S.Nilsen Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 hehe ja da skal jeg få det til;)vill dette gi seg av seg selv ved mildvær? forbanna kaldt nå!men dette har jeg aldri opplevd før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå