fast Dog Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 Hvordan gjør man dette 100% riktig etter boken? Synes at bilen bruker litt mye olje og blir ikke helt klok i og me peilepinnen viser litt forskjellig fra gang til gang! Så kan noen motorkyndig fortelle meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 stoppe bilen vente litt, ca 5 min sånn at all oljen renner ned i bunnpannen, ta ut peilepinnen og tørke av den, stikke den nedi igjen og dra opp, da skal det vise mellom max og minimum, gjør ikke noe om det er opp til max. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2009 Har det noe å si om oljen er veldig varm eller lunken?? bør jeg kjøre den veldig god og varm i disse dager? ca 1 minus ute nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 Du kan godt peile den når den er kald før du starter den også, det viktigste når du skal se om den har brukt olje er at du gjør det på samme måten hver gang. Det vil uansett ikke være så stor forskjell på peilepinnen. Ikke særlig forskjell på min om jeg måler et halvt minutt etter stopp og 5 minutt etter eller før start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 Også sørg for at bilen står flatt hver gang. Kan være misvisende om du står i liten helling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå