Superbeetle Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 Men, om org bremsene klarer å låse hjulene så burde vel bremselengden være lik eller kortere enn med oppgraderte bremser om man kun har 1 nedbremsing og bremsene er helt kalde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tevosupra Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 Jeg kjørte med denne M3 på ACR på tiden 01.52.00 med orginale bil og vanlig gatedekk. Det første som slo meg var at bremsene var for dårlige til og bremse på 50 m merke, samt understellet var for mjukt, samme gjaldt da foringer og slikt, motormessig og balansen i bilen var bra. Så det skal bli morsomt og se hva jeg for til med den i år, når den blir ferdig med nye bremser/foringer/understell og R- dekk. Regner med kommer på tiden 01.47.00. Dette skal jeg følge opp:):) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pimped@epost.no Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 100km/t -0 km/t er det bremsene som avgjør!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tevosupra Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 Men er det laget papirer slik at det er mulig og skaffe...? Bør være tuv godkjent disse..... Jeg regner med det e rmulig og finne Tuv til de jahh.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pimped@epost.no Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 sammen med dekk osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 Dette kan vi vel lage en egen tråd om på Teknisk, så vi slipper å ødlegge tråden til Ray Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymond m Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2010 Dette kan vi vel lage en egen tråd om på Teknisk, så vi slipper å ødlegge tråden til Ray Helt enig... Jeg likte fargen på dee jeg... Dee passer perfekt til røde strippa rundt fangerene mine... Så blir det spenenes å se den rundt ACR... Med runde tiden.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tevosupra Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 Øh... STCC-bilene kjører på slicks. Da stopper det fort, og ikke minst kan de holde en mye høyere fart i svingen slik at de ikke trenger bremse så mye.Du må gjerne forklare meg fysikken bak at store skiver gjør at bilen stopper fortere. Det vanker nok en nobelpris i såfall.. hehe. Alle skjønner at en STCC bil an kjøre fortere gjennom en sving og at de kjører på sliks:) Om du slenger på større bremser og bedre dekk ,da bremser bilen fortere eller kraftigere? slik at du kan bremse senere inn i en sving..? Det er det som er hele poenget med og få på større bremser..? Jeg er desverre ikke noe nobel mann;) dt blir for høyt for meg, men du trenger ikke og være i NASA for og skjønne dette heller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tevosupra Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 Men, om org bremsene klarer å låse hjulene så burde vel bremselengden være lik eller kortere enn med oppgraderte bremser om man kun har 1 nedbremsing og bremsene er helt kalde... Hele poenget her er og få på bremser som er kraftigere enn orginalt, slik at mann kan brese senere inn i en sving.. Det er sjelden vi skal bremse fra 100 km og ned i 0. Men og si atmann ikke stopper fortere med slike bremser enn orginalt blir feil mener jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tevosupra Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 Dette kan vi vel lage en egen tråd om på Teknisk, så vi slipper å ødlegge tråden til Ray Trenger ikke noe tråd om dette jeg hvertfall:) brembo bremsene stopper fortere enn orginalt! Thats it!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 Men tenk deg om da.. Du har en bil med orginale bremser. Denne kan låse hjulene. Så setter du på større bremser. Hva mer enn låse hjulene skal du liksom få til? (da ser vi bort i fra at bremsebalansen ikke nødvendigvis er optimal fra fabrikk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tevosupra Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 Men tenk deg om da..Du har en bil med orginale bremser. Denne kan låse hjulene. Så setter du på større bremser. Hva mer enn låse hjulene skal du liksom få til? (da ser vi bort i fra at bremsebalansen ikke nødvendigvis er optimal fra fabrikk) Er enig i at du låser hjulene. Men de orginale bremsene her er ikke så rå at du låser hjulet monentant når du tråkker på bremse pedalen. De vil det ikke gjøre med de nye Brembo bremsene heller. Du stopper fortere med kraftige og mer jevne bremse punkt enn kun og låse hjula med evt orginal bremsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 Jeg er helt med på hva du sier Nisse, jeg har også sett den Top Gear episoden der de tester dette i praksis med å sette et svært AP Racing kit på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tevosupra Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 sammen med dekk osv osv Dekk er veldig viktig her:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tevosupra Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 Jeg er helt med på hva du sier Nisse, jeg har også sett den Top Gear episoden der de tester dette i praksis med å sette et svært AP Racing kit på bilen. AP racing kit blir igjen noe helt annet. Det kan dessverre ikke sammelingnes med Brembo gate kit. AP racingbremse kitt blir for vilt til vanlige biler om de er orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå