AlXz Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Har kjøpt meg et motorstativ fra Biltema. (I motsetning til mye annet derfra, er visst dette et av produktene som faktisk er brukbart har jeg hørt ) Ikke giddet å åpne eska ennå... Men lurer på hvordan motor skal festes i denne? Skal vel kunne dreie motoren helt rundt?? Takker for svar
Superbeetle Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Du bruker vel hullene som clutchhuset skal festes i på blokken
AlXz Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Du bruker vel hullene som clutchhuset skal festes i på blokken Ah.., Må av med girkasse/clutchhus ja.. Glemte å nevne at motor står med kasse og alt på. Men bruker altså girkasse-festene i blokka??
B3KK15 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Om dem ikke har endra patenten så ser det vel slik ut. (über määd paint og touchpad skillz.) og ja går å snu helt rundt.
Fliid Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Girkasse å svinghjul må skrues av. Du bruker bolthull i blokk, ment for girkassen. 4 stk. to oppe og to på siden (med motoren rett)
AlXz Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Girkasse å svinghjul må skrues av. Du bruker bolthull i blokk, ment for girkassen. 4 stk. to oppe og to på siden (med motoren rett) Thx Må av med svinghjul også ja.. Noe spess verktøy jeg trenger da? (Dette er en M50B20)
Fliid Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 19 mm pipe og skralle. Samt en fastnøkkel o.l i, hm 22 montro. For å holde fast veiven i fremkant (bolten som stikker ut forran). Så nei, ingen spesialverktøy påkrevet. (husker egentlig ikke størrelsene helt, men du forstår tegningen ; ) ) Unbrako trengs for å skru av clutch. Torx for å skru av girkasse.
ehrnst Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 en kompis av meg sveisa på et rør utenpå boltene slik at du ikke trenger å skru så langt inn før det "butter" dermed slapp han også og skru av svinghjul osv.
AlXz Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Hmm.., ok.. Men da blir det vel litt annen plassering av vekta, osv.. Skal forresten bare bytte bunnpanne og oljesil. Kanskje like greit å bare løfte opp motor og gjøre dette fra undersiden istede??
Fliid Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Og sveise på forlengere går nok fint. Men om du kun skal bytte bunnpanne å sil, så kan du like gjerne gjøre det med motoren i verksted løfteren o.l. ; )
jon///M Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 anbefaler og bytte boltene som skal feste motor mot stativet, er vel luguber kvalitet i disse boltene, kjøp noen med bedre stål kvalitet. og husk og feste med alle 4 boltene. vet av en som motoren datt i gulvet pga disse tingene. boltene bare knakk rett av
AlXz Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 anbefaler og bytte boltene som skal feste motor mot stativet, er vel luguber kvalitet i disse boltene, kjøp noen med bedre stål kvalitet. og husk og feste med alle 4 boltene. vet av en som motoren datt i gulvet pga disse tingene. boltene bare knakk rett av Hehe.., når du sier det. Når jeg løftet ut motor av bil sist (m40 motor med kasse.., veier jo ikke allverden.) Brukte 2stk biltema stropper som hver skal ta 500kg. I det motor var ute av bil så røyk ene stroppen
Fliid Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Jon. Original bolter er ikke lange nok uansett, de har ett alt for stort parti med ugjenget og to av de er for korte så du får for lite gjenger i blokka. Så skjønner godt om motren har gått i gulvet da. Bruk helgjengede bolter, 8.8 stål holder i massevis. Er vell japanere som er veldig glade i 6.2 stål, eller noe i den gaten. Holdr nok det også skal du se ; ) Bare ha lange nok bolter uansett hva man bruker. Det med stroppene hørtes snedig ut. Jeg har løftet både M20 med gir og M50 med gir og olje osv. Tynt blått tau, holder i massevis. Revnet litt har det også (slitasje, er jo gammlet tau)
jon///M Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 mener det var 4.2 stål i boltene som var med. tenker også på di boltene som fester disse ørene til bukken.
AlXz Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Skrevet Februar 16, 2009 Burde ikke bruke noen av boltene som fulgte med altså?? Fulgte ikke med bolter til å feste motor med.., så dette skaffer jeg i bra kvalitet. Men bør også bytte ut de som var med til å sette sammen stativet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå