Gjest Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Tør jeg foreslå kjetting og 4X4. Han har 4x4 På med pinglehjul og biltema kjetting. Tenkte sånn generelt egentlig. Biltema kjetting har jeg ingen god erfaring med, brukte dem i ca 1 dag i strekk, kjørte ca 8 mil, på snøførè, og ikke over 50 km/h. Og dem røk begge 2, ikke slitt i filler, med løsnet i skjøten. Mulig dem ikke er beregnet for å kjøre med, men burde fungere bedre enn så mener jeg.
///MoePower Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Har ennå ikke vært hverken i grøfta eller borti noe etter at jeg fikk lappen, til tross for at jeg så og si aldri klarer å la være å sladde når det er snø på veiene, eller generelt sett unngå å være hard på gassen.. Lær dere å finne bilens og deres egne begrensninger folkens!
Netlandet Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Var en tur i grøfta med bilen til muttern, endte i en lyktestolpe.. Tok hele siden og et par stag i forstillinga!
Jay-O Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Har ennå ikke vært hverken i grøfta eller borti noe etter at jeg fikk lappen, til tross for at jeg så og si aldri klarer å la være å sladde når det er snø på veiene, eller generelt sett unngå å være hard på gassen.. Lær dere å finne bilens og deres egne begrensninger folkens! Enig, har aldri vært i grøfta selv, men det er som du sier - er det snø så MÅ du bare sladde litt
a_hansen Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 planta ræva på e28`n i grøfta for noen dager siden
Bushnell Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 jeg snurra i veien og var borti kanten med fronten som da førte til att framfangern ble revet av, hjalp ikke så mye att det kom en bil rett etter som kjørte av på samme plassen over fangern min før jeg rakk å plukke den opp igjen. Da ble det 1001 plukkoppatt. fant igjen skiltet og sprederene som merkelig nok var like hele.. så får jeg se om det er no mer spennende der til våren. i 25 minus, sent på kvelden og et helvettes snøvær frista det ikke no særlig å lete etter deler..
Lars89 Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Holdt på å gå på en SERIØS smell i dag. Lå i ca 80 og ble blenda av sola... Når jeg endelig ser noe igjen står det en tulling STILLE midt i veien (skulle inn en innkjørsel). Måtte bare hive den ut på veiskuldra, fikk et par kontraer og det gikk heldigvis bra... Innkjøp av solskjermer neste Har ellers tatt livet av 1stk stålfelg og 1 stk fortauskant
Hauso Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Har også hatt flaks, har bare bulka fangern litt. Kom jo faen meg over halvmetern med snø på et par dager for ikke så lenge sia. Brøytern brøyter jo hovedveiene, men ikke inn i gata mi, så måtte ta fart gjennom brøytekanten fra hælvette! Endte med en litt skeiv frontfanger, men hva gjør vel det? Det var moro:D Ellers har jeg bare subba borti brøytekantene med rævva, eller snurra litt. Men nå skal det sies at dette er min første vinter med lappen, og noen dekk som ikke takler snø!
dutten Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 her var jeg i grøfta i fjor med e30'n jeg hadde var brått glatt rundt svingen og måtte rette opp et par tre fire OK DA SEKSTEN kotraer før jeg småkte på kanten også kjørte jeg til jobb i oslo.. ikke grøfta men en brøytekant måkefolka hadde lagt igjen midt i veien :\
crizi Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 hmm ikke ennå (merkelig) men satte meg fast på en parkeringsplass en gang, rygga og var mørkt og så ikke en opphøyd kant der et sånn høyt reklame skilt ting stod og senka bil jeg også da.. brukte en halvtime eller noe med en nissan navara med 100% sperre men hjalp ikke så nappa at og frem men klarte til slutt å komme løs men dro med 5-6stein av typen som er på fortau osv også ble det kjeft av en nabo fordi jeg satt meg fast "håber ikke det vil gjenta seg"
Aama_Racing Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Nå som det hærjer som værst med snø på østlandet, så passer det seg vel inn med en tråd om akkurat dette.Noen som har vært en tur å hilst på grøftetrollet? Jeg har ihvertfall, med Peppes Pizzabil vel og merke. ikke bare en med opptil flere ganger på en dag. Har du en historie å komme med, sleng den inn. evt noen bilder fra åstedet? Lær deg å kjøre du.. (nei, jeg mener ikke å starte en diskusjon nå.. Men hvis man kjører ut flere ganger på en dag kan man faen ikke kjøre bil..) Har jo ikke noe med om man kan kjøre eller ikke, men hvor mye man satser!
Snusfenrik Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Har to møter med grøften på samvittigheten.. Første var med fersk lapp i en alder av 18 år, vannplaning med varebil. Kjørte rett frem i en 90-graders sving, som var fint plassert i bunnen av en bakke. Veien var smal og det gikk en fin liten elv av regnvann på veien ned bakken og i svingen. Hadde selvfølgelig alt for stor fart. Og jeg glemte at det ikke var ABS på bilen, så låste hjulene hele veien inn i svingen. Kjørte rett ut på et jorde som lå direkte foran, type gress og slak nedoverbakke... for så å stoppe et godt stykke utpå. Startet bilen igjen, som hadde kubbet, rettet opp hjulene, snudde og kjørte opp igjen. Med påfølgende latter fra kompis som kjørte rett bak meg og som da hadde plass på første rad under hele showet. Skader: kun stoltheten Andre gang var 7 desember 2008, på vei til jobb. Har egen tråd om denne, men tar den med likevel. Ned en fjellvei, traff is ned bakken før siste sving i bunnen. Kjørte 530'en, med piggdekk, abs, dsc og fogglane vet hva.. men uten at det hjalp veldig mye. Sklei fullstendig sidelengs rett ut av svingen, og traff en fin betong hindring i grøftekanten.. Så kan vel regnes som nesten-i-grøfta-tilfelle. Fikk ikke kommet meg ut av bilen før det kom nok en bil, som sneiet borti meg og som fortsatte over kanten og inn i et gjerde. Etterhvert kom det biler på rekke og rad, som alle fort fant ut nøyaktig hvor glatt det var i denne svingen. Kræsj på kræsj. Måtte stupe ut av veien da X5'en kom flygende. Skader: 2 biler totalvrak, min bil 93 300kr i skader men på veien igjen. Bilder: Etter det, ble pajeroen gjort til eneste vinterbil. Ingen flere sånne turer med bmw'en. Punktum finale.
knut_olestad Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Har ikke vorre på grøftetur i vinter.. men har blitt en bil mindre Hvilken bil? Ser bare en opel jeg..
øystein andre Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 I vinter har bilen kun vert på veien Men hadde seg 2 turer i grøfta i fjord, første gangen var det dama som fikk en uventa sleng å rett opp i en godt isa brøytekant. Resultat: div oppheng til fanger, leppe knust, samt spredere. 2 uker senere så hadde jeg en skikkeli brei en sjøl, den var jo sjølforskyldt, kom under en smal gangbru på kanskje 1,5 meter brei, der var det en barflekk så bilen huka. Dansa 180 grader opp på fortauskanten, 360 på gangfeltet for så å gå baklengs i grøfta, skjønte lite der jeg sto Resultat: ingen skader. Dette er vel eneste gangene bilen min har stått i grøfta siden jeg fikk lappen, å den har jeg hatt i 6 år nå
knut_olestad Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Har fremdeles den biten av leppa i bilen min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå