blade77 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Da har bilen min gått nesten 220000 km. Alle servicer fulgt til 170000 km. Men etter det har jeg tatt alt selv. Byttet olja til riktige intervaller osv. Men nå har den fått en ulyd, når jeg gir gass fra tomgang så kommer det en liten tut-lyd. Den vedvarer ikke, den dukker bare opp som en kort lyd i det motorens turtall øker fra tomgang. Har tatt av oljepåfyllingslokket og ser at det er litt mørk belegg. Noen som har hatt tilsvarende på sine biler? Lurer litt på om det vil hjelpe å bare ta av veivhusventilasjonen og rense opp alt der. Har og en klassisk klunkelyd fra forstillinegn. Det til tross for at jeg har byttet dempere, tårnlager, endeledd på styring både indre og ytre. Byttet og foringene på stab staget. samt "forbindelsesstaget" til stabstaget på venstre siden. Men lyden er der fortsatt og den virker til å komme fra venstre side. Begynner nesten å lure på om noe annet et sted i nærheten er løst og lager lyden. Det skjer bare ved heftig vibrasjon, ikke over vanlige fartsdumper liksom.
E36Cab1 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Angående lydene i forstillinga...har du skifta alt der frammi og det er thight og fint kan du jo sjekke om kaliperene er skikkelig faste..og at det ikke er slakk i gliderne slik at de kan lage lyd.
blade77 Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Nydelig tips. Det skal jeg sjekke opp her senere i dag.
blade77 Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Skrevet Februar 27, 2009 Da er problemet med ulyden i motoren løst. Byttet i går veivhus"ventilen" og renset opp veivhusventilasjonen. Var mye koks og grums i rørene. Men det verste var nok der hvor oljen går i retur ned til bunnpanna. Her går den i et rør som ligger utenpå peilepinnen, og her var det helt tett.
Bonden Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Det var veldig lurt å gjøre rent denne utluftingen aventuelt bytte veivhusventilen slik du har gjort (pga lyd for din del),det har vært mange biler i kulda nå som har blåst ut motorolja pga frysing akkurat i denne ventilen eller rørene til og fra denne.
jostein E39t Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Hvordan gjøres denne jobben? Jeg har noe majones i oljepåfyllingslokket og har hørt at det kan stamme fra tett veivhusventilasjon. Kan noen beskrive prosessen?
Haug530D Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Må man bytte den trykkventilen da, kan man ikke bare rengjøre den?
Deep Dish Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Det var veldig lurt å gjøre rent denne utluftingen aventuelt bytte veivhusventilen slik du har gjort (pga lyd for din del),det har vært mange biler i kulda nå som har blåst ut motorolja pga frysing akkurat i denne ventilen eller rørene til og fra denne. Jeg er en av dem...
beerba Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Var det mye jobb å bytte ventilen? Måtte du av med innsugsmanifolden, eller kommer du til uten?
Haug530D Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Var det mye jobb å bytte ventilen?Måtte du av med innsugsmanifolden, eller kommer du til uten? Kommer til denne ved å ta bort luftfilterboksen.
Hansh Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Er det dette som er den aktuelle ventilen? Fikk lyst til å sjekke dette før noe går galt!
blade77 Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Det er den ventilen som er avbildet ja. Jeg byttet min siden det sitter en membran inni og er usikker på hvor bra det blir om man bare renser her. Delen kostet ikke mer enn 400 ca orginalt så. Men tettheten lå faktisk ikke i ventilen. Det var tett i det ytre røret som leder oljen ned til bunnpannen. Her gikk jeg på med løsningsmidler og måtte til slutt stake opp med tynne tynne strips for å få ut koksen som hadde tettet igjen. Røret som da gikk opp fra peilepinnen og til "ventilen" var da full av "majones" lignende her. Du slipper å ta av hele innsuget, men jeg måtte av med spjeldhuset på min for å komme bra nok til. Luftfilterboksen måtte og ut ja. Det er ganske trangt og klønete men det lar seg gjøre.
Hansh Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Det er den ventilen som er avbildet ja. Jeg byttet min siden det sitter en membran inni og er usikker på hvor bra det blir om man bare renser her. Delen kostet ikke mer enn 400 ca orginalt så. Men tettheten lå faktisk ikke i ventilen. Det var tett i det ytre røret som leder oljen ned til bunnpannen. Her gikk jeg på med løsningsmidler og måtte til slutt stake opp med tynne tynne strips for å få ut koksen som hadde tettet igjen. Røret som da gikk opp fra peilepinnen og til "ventilen" var da full av "majones" lignende her. Du slipper å ta av hele innsuget, men jeg måtte av med spjeldhuset på min for å komme bra nok til. Luftfilterboksen måtte og ut ja. Det er ganske trangt og klønete men det lar seg gjøre. Takk for info! Må se på dette en dag ånden kommer sigende over meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå