m20b25turbo Skrevet August 22, 2013 Forfatter Skrevet August 22, 2013 Ja da var det på tide å oppdatere litt i tråden min om hva som har skjedd i det siste blir veldig i "grove trekk" så får jeg gå inn på detaljer senere om jeg orker Men jeg tar dere med så langt tilbake som vinteren som var, hvor jeg kjøpte meg en Original E30M3 av R.Andersen her på forumet Bilen hadde en god del småplukk etter å ha stått mange år i en låve, men det så jeg ikke så veldig mørkt på for jeg hadde jo nå blitt en lykkelig eier av min første M bil og min drømmebil Har gjort mye med M3n med masse bilder underveis så isteden for å skrive masse om den så kan jeg vel lage en liten tråd om M3n i bilder og filmer. Her et bildet som den er i dag Jeg gikk i innkjøp av en e46m3 s54b32 motor som jeg egentlig skulle sette ned i M3`n med ESS kompressor kit. men før jeg rakk å gjøre dette så kom det en kar innom og ville se på den blå e30 turbo bilen min. han endte opp med å kjøpe m20 turbo motoren som sto i den, og dermed ble det forandring i planene mine. Kompressor planene ble byttet ut med turbo planer så bilen ble fraktet til JAAS gutta for grenrørbygging / innsug / oppkobling av sprut, dette angrer jeg ikke på kjørte meg en tur til jaas på inspeksjon runde, måtte jo ha med værdens råeste e21 på bildet jeg var jo passasjer på e21n når Jørgen bestemte seg for å smadre denne råskapet i autovernet på e30meet bare for å gi seg selv en unnskyldning for å bygge det enda råere og bedre enn tidligere! Bilen var nå tilbake i min garasje hvor jeg skrudde DAG OG NATT for å bli ferdig til Hot August night draget i byen her, men pga oppstarts problemer så ble jeg dessverre tilskuer i år jeg hadde jo innvistert i Hoosier draghjul for anledningen for jeg hadde fått pisk av diverse amcarer 2 år tidligere på dette draget så i år skulle jeg ha revange men jeg er klar til neste års drag i byen og jeg håper også det blir drag på neste e30meet på rudskogen flokket det nye custom dashbordet og prøvde meg på litt stickerbombing av detaljer, lurer på om dette blir byttet ut til carbon igjen som jeg hadde tidligere, vi får se i vinter legg merke til girspaken, ja jeg kan ta den med meg... hadde ikke noen bilder med draghjulene montert som den står nå, men dette gir jo en god pekepinn (nei jeg synes ikke drag kjøring er såå kult, men jeg har lovet meg selv at jeg aldri skal tape et race mot en Amcar v8 bil igjen!!!) avslutter her med å si at bilen startet i dag takket være Geir Haugen, film kommer
Sund.M3 Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 lekker e30 M3 du har så temelig rå ut den s54 motoren også
diohrvik Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 (endret) men motor specs på s54en i dag da ?morro med oppstart, grattis:D Endret Februar 16, 2015 av diohrvik
R Andersen Skrevet August 23, 2013 Skrevet August 23, 2013 Arrgh... Som jeg angrer på at jeg solgte den bilen!! Men den har blitt fin! Og den ble ikke bulkete av å stå lagret på låve, det var den før jeg kjøpte den...
Larsinnj Skrevet August 23, 2013 Skrevet August 23, 2013 Er kamerat av meg som hadde den M3n før deg R Andersen, og han har vært borti rekkverk og greier med den, så bulkene kommer nokk fra da den var i hans eie tenker jeg. Veldig cleant motorrom på den blåe! Liker
m20b25turbo Skrevet August 23, 2013 Forfatter Skrevet August 23, 2013 lekker e30 M3 du har så temelig rå ut den s54 motoren også takk for det, ja håper den presterer like bra som den ser ut men motor specs på s54en i dag da ?morro med oppstart, grattis:D Motor specs er så godt som orginal med tanke på innmat, det blir motor bygging i vinter ja det var deilig med oppstart, helt sykt hvor snill og fin gange det er i motoren, må bare si det at M20n hørtes råere ut med z45 kammen, s54 hørtes jo ut som en pusekatt i forhold! Arrgh... Som jeg angrer på at jeg solgte den bilen!! Men den har blitt fin! Og den ble ikke bulkete av å stå lagret på låve, det var den før jeg kjøpte den... nei de stripene vi snakker om var nok med på kjøpte hos oss begge, påført av en tidligere eier Tror også FTE har eid denne om jeg husker riktig ? Men vi to er jo enige om hvilken motor denne bilen egentlig fortjener Er kamerat av meg som hadde den M3n før deg R Andersen, og han har vært borti rekkverk og greier med den, så bulkene kommer nokk fra da den var i hans eie tenker jeg. Veldig cleant motorrom på den blåe! Liker ja ble cleant under panseret nå, absolutt alt er lakkert med coating og pulverlakk med struktur alt av bensinfilter, bensintrykkregulator, WG, Earls koblinger osv er black series, så målet med et cleant og "nøytralt" motorrom er oppnådd, bare noen få detaljer til som mangler men det kommer
R Andersen Skrevet August 23, 2013 Skrevet August 23, 2013 Stemmer at FTE har eid denne før han jeg kjøpte den av, men da var den i bra stand. Vi er nok enige ang. Hva som er riktig motor i bilen..
oddis Skrevet August 24, 2013 Skrevet August 24, 2013 Ble meget bra look i motorrommet. Stilrent og ryddig. Det stikk motsatte om "det der" på dashbordet. Stickerbomb er bilverdens svar på Justin Bieber.. S54 høres ut som en pusekatt på tomgang, det skal være sikkert. Det er DOHC og Vanos legacy dessverre. Når du kommer opp på turtall derimot... M20 goodnight!!!! Høres ut som en racingmotor med et vanvittig slagvolum selv med turbo. Unn deg en tur på raka rør da du får bygd smidd motor. Det kommer til å bli en opplevelse for livet. Det er nok det nærmeste følelsen man kommer både jagerfly og romskip-oppskytning.
Jørgen-A Skrevet August 24, 2013 Skrevet August 24, 2013 Men denne har jo ikke vanos. denne har samme kam innstilling som min hadde på slutten når jeg kjørte uten vanos. Syntes den jikk ganske rått på tomgang egentlig. Med vanos hørtes den nesten ut som en org m50 på tomgang:) håper denne blir bremsa snart. Er meeeget spent på og se hvordan denne blir med org komp og 6766.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå