Frode_E30 Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Rayman: ja, nå er det full fart på prosjektet, jeg har vell tatt meg "litt" for god tid i vinter Plutselig så gikk det opp for meg at jeg ikke har sååå god tid som jeg selv ønsket å tro Men jobber på spreng for å bli ferdig til sommeren nå Du er vell så og si klar eller? Frode_e30: jepp, man får motivasjon av å høre lyden av en kvass M20 turbo i dynapacken hahaha, sa fra til kompisen din under bremsinga om at det er 1 fotboks påvei til byen og det er i den første tunnellen! Dette var det siste jeg sa til kompisen din før jeg dro hjem! Hvor stor fart hadde du? Haha Ser jo nesten ikke speedometeret pga rattet er senket, men mellom 90-100kmt på speedmeteret. Prata i telefon samtidig også
m20b25turbo Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Skrevet Juli 18, 2010 Vært stille her en stund nå, men ting blir gjort, sakte men sikkert Var på Gatebil rudskogen og fikk litt innspirasjon, mye gromme Bmwer på banen, det liker vi. Artig å se bilene til folk her inne på forumet i virkeligheten og ikke bare på bilder. Må bare si at den e30 til FTE her inne må sees i virkeligheten! har byttet ut diverse deler av forskjellige grunner: ny fuelcell, byttet ut fra 40liter til 60liter pga mengden e85 den kommer til å bruke. byttet ut stemplene som var feil produsert fra JE måtte sveise om coilover gjenge hylsa på fjærbeinet, fikk den ikke lav nok. sveiset nytt trykkrør ut fra turbo, likte ikke utformingen av den gamle. byttet ut LS1 coilene til Electromotive coilpakke. ny oljekjøler, den gamle hadde ei sprekk. ny 4pucka clutch lamell, den gamle passet ikke zf kassa, hadde blitt grader på splinesen og fikk ikke slipt de bort. ny termostat, 65grader. har desverre mistet alle bildene mine, så det ble diverse bilder fra mobilen.
m20b25turbo Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Skrevet Juli 18, 2010 det som gjenstår nå er legge opp stålomspunnet bensinslanger under bilen. Koble opp bremsrør fra K-sport håndbrekket og bakover. legge opp nye ledninger til alt av lys,målere,datasprut alt blir nytt, har handlet inn det jeg trenger. sveise inn dumpventil på trykk røret og sveise igjen diverse uttak på gasspjeldet som jeg ikke skal bruke. legge opp vakumslanger, vurderer å kjøpe meg en vakum stasjon fra ksr, funker denne bra? sveise eksosannlegg, har lyst på 3,5" hele veien med 1 lyddemper men tror ikke det er mulig på en lav e30? dette er i grove trekk hva som må gjøres før jeg kan vri om tenninga takk for det JonasD
m20b25turbo Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Skrevet Juli 18, 2010 ja, den ligner veldig på laguna seca blå. jeg har blandet den selv, så den er nok ikke 100prosent lik.
bbmw Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 Pent prosjekt her du! Skal si det er mange M20 motorer som har fått pustehjelp med tiden, dette ser jo skikkelig bra ut! Kan skrive under på at det var mye god inspirasjon på gatebil rudskogen i år ja. Lite med originale M biler da Stå på!
Jørgen-Fastbmw Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 Detta blei jaggu bra ! e30 kler blåfarger vil eg påstå
m20b25turbo Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Skrevet Juli 20, 2010 e30_dale tusen takk for det jørgen-fastbmw ja, jeg synes e30 er stilig i blått ble stilig bilen din også, angrer litt på at jeg ikke bygget m3! det får bli det neste hvilket effekt uttak er det du går etter? bbmw: ja det begynner å bli endel m20 turbo og det kan gjerne bli mange flere for min del jeg synes ikke det er så spennende med orginale M biler, men derimot M motor med overladding, da snakker vi
Jørgen-Fastbmw Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 e30_dale tusen takk for det jørgen-fastbmw ja, jeg synes e30 er stilig i blått ble stilig bilen din også, angrer litt på at jeg ikke bygget m3! det får bli det neste hvilket effekt uttak er det du går etter? bbmw: ja det begynner å bli endel m20 turbo og det kan gjerne bli mange flere for min del jeg synes ikke det er så spennende med orginale M biler, men derimot M motor med overladding, da snakker vi Ja kan ikkje gjer alt på en gang vettu for min del gjor eg ferdig karrossen slik eg ville ha den, så får eg heller vente med å bygge skikkelig motor, tenkte kjøre 535 dyser og 0.6 trykk ut sommeren (det som er igjenn av den)
Schrick Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 Ser meget lekkert ut sålangt, gleder meg til den er ferdigstilt Preface er fint
m20b25turbo Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Skrevet Juli 21, 2010 takk for det JAL_535i Jørgen-Fastbmw 0,6bar funker bra i en e30 det, blir litt lite på banekjøring men på veien så er det topp Takk Shrick, du er ikke den eneste som gleder seg til denne er ferdigstilt, det klør i gassfoten kan du trygt si Har begynt med ledningsnettet i dag, blir deilig med alt nytt av elektronikk ledningsnettet som var i denne bilen var svært dårlig!! Det var med en kondensator i vipec ledningsnettet mitt, noen som vet hva den er til? finner den ikke i koblingsskjemaet så jeg går utifra at det ikke er noe jeg trenger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå