|Ole| Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 Såg du fekk ein skikkeleg trøkk i fronten på Våler?
diohrvik Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 Dette ser ut som å fungere bra! er stian en av de supra karene? En kjenning av meg.
m20b25turbo Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Nå har jeg bestemt meg for å selge motoren med alt som trengs for å montere dette rett i e30n din med drivlinje bensinsystem og sprut/tenning. Ei helg med skruing så er dette montert i ny bil. Bremset 616whp 848wnm i dynapacken til Bjørnstad Bil. motoren har vært i benken 3 ganger, 2 siste gangene bare kontroll for å sjekke at alt er i orden. gått 2 sesonger uten å skru en enseste skrue. dette er turn key plugg and play i e30! Jeg har kvitteringer på ALT i en egen perm, selvkost på det som selges er 200.000+kr!!! Bilen dette står i er i denne månedens Gatebil Magasin på side 42,43 og 44! -Toppen- Portet av Autotrim Sveiset av M-tech i Trondheim Planet Trykktestet Nye ventiler Nye ventiltettninger Nye ventilfjærer Nye retainers Nye orginale vippearmer Z45 turbo kam med 11mm løft Nuke justerbart kamdrev -Blokka- m20b25 blokk planet og Oringet med pianotråd Borret til 84,5mm Je stempler med 8.5:1 i komp HD kryssbolter til stempler PPM råder 135mm vektjustert og ballangsert "stødgjørdel" fra ppf med ARP bolter Underspyling fra m5 M21 oljepumpe Diesel veiv fra 525TDS med 84mm slag som gir ca 2.8l som er slipet og balangsert med reimjul,svingjul og clutch. ARP bolter i toppen, veiva og råder Clevite Race HD lager til veiv og råder. Custom grenrør 42mm med t3 flens og 60mm wg rør Precision SC6265 BILLET t3 med 0.82ar eksoshus. Precision 66mm wastegate 3,5" eksos i rustfritt med 3,5" diesel lyddemper bygget med v-båndsflenser i alle skøter. -Bensinsystemet- Går på e85 og er bygget for det. Russell Performance Stålomspunnet slanger til både tur an8 og retur an6, dette tåler rein alkohol for bruk i dragracing så e85 er ikke noe problem. 65liter fuelcell Holley V8 forgasserpumpe 2x Bosch 044 bensinpumper med holdere. 2x Billet an8 bensinfilter Aeromotive btr Nuke fuelrail nuke Y kors Bosch 1680cc dyser 8liters catchtank med 2x an8 ut til pumpene, overløp mellom catch og fuelcell og retur fra fuelrailen. -Drivlinje- Lettet og planslipt svinghjul sachs 618 trykkplate 4puck sinterlamell 525TDS girkasse E36 328i mellomaksel e30m3 diff 3.25 utveksling delrinforinger i bakstillinga,girkasse og motor. ebc skiver med 325i kalipere. alt er sandblåst og pulverlakert. -Overtrykk- 3" trykkrør helsveiset i alu med tig. 600x300x75 intercooler Turbosmart Race 50mm dumpventil Turbosmart boost T laddtrykksregulering DTA tps på 325i gasspjeld Orginalt innsug som er match portet mot toppen. ksr vakumstasjon bsm dobbelkon luftfilter kevlar turbo bleie Datasprut/tenning Vipec V44 datasprut alt ferdig koblet, med launch controll. 7bar mapsensor haltech 3 channel tenningsmodul electromotive coilpakke Morosso pluggkabler NGK Bpr7es plugger -Oljekjøling/vannkjøling- ny vannpumpe vannrør i rustfritt ny eksposjonstank e28 535i radiator setrab 16rader oljekjøler med stålomspunnet slanger. her noen diverse filmer: Selges for 120.000kr, kan ta billig bmw bruksbil som delbetaling + cash. Kjøper får selfølgelig prøve dette før kjøp og om ønskelig være med på demonteringen slik at monteringen går som en lek i ettertid. jeg vil selfølgelig gi support ved montering om det skulle være ønskelig for kjøper. Motoren befinner seg i Trondheim. Bare å ta kontakt om det skulle være noe spørsmål på pm eller tlf 92 22 28 29 MVH Paul Andre Venås
m20b25turbo Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Ble spurt om jeg kunne være med på en reportarsje når jeg var på gatebil våler i år. det takket jeg selfølgelig ja til var midt imellom kjøringa på våler, så fikk ikke tid til å vaske bilen og slikt, selene ligger ikke der jeg skulle ønsket de skulle vært (hengt rett ned) og dashloggeren skulle jeg ha skrudd på, den kommer litt bort på bildet synes jeg. ellers så er jeg fornøyd med artikkelen min men jeg må si det at gatebil har vridd litt på sanheten her, bilen min har ikke fått turbo i vognkortet enda, men det kommer en dag. har jo tuv pappirer fra tyksland på turbo konverteringen her er artikkelen om dere ikke har lest det i denne månedens Gatebil Magasin Beklager print screen men klarte ikke å få inn scanningen på noen annen måte, data er ikke min sterkeste side
e30 tic Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Der var tråden ja, fin reportasje. Husket bilen men kom ikke på hva bruker navnet var
_anders Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Hva blir erstatningsmotoren? Du svarte ikke på dette
m20b25turbo Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Kristov: Det blir hemmelig i et par uker til, men du blir ikke skuffa e30tic: takker for det ja jeg var i litt vanskelige gjørne når jeg lagde meg nick(ikke det enkleste) Stensheim: takker for det fått til noen gode tider i sommer?? Anders: gjorde det med vilje, men du er en av de første som får vite det Blir arbeid på deg og jørgen om jeg får solgt gamle motoren
stensheim Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 jeg har ikke kjørt i sommer, må få skilt først vet du
m20b25turbo Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 stemmer det stensheim, men du er da snart i mål med dette har jeg sett, det er bra! hehe, ja Jørgen, planen er god, men da må noen kjøpe motor pakka mi! du har jo selv sett denne i akson og veit dette fungerer meget godt! så den personen som kjøper dette blir nok godt fornøyd vertfall, her er det jo ikke spart på noe!
SpiderPig Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Blir bra med ny motor! planer om å ha den på veien igjen til sommeren da? om du får solgt motoren i nermeste framtid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå