Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får som regel akutt narkolepsi når jeg setter meg inn i en Toyoyoyota. Makan til traurige biler skal du lete lenge etter.

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

enig me den ;)

er noe spesielt med Tyske biler generelt,og BMW spesielt.dey jeg liker så godt med BMW er førermiljøet.setter du deg inn i en kjip bil når du er vant med BMW så merker du god forsjell

Skrevet

Da har jeg stemt :) Selvfølgelig er BMW bedre enn Toyota :D Og som sagt tidligere her; Tyske biler er mye bedre når det gjelder rust, komfort osv osv.. Bestefaren min hadde en Toyota Carina når jeg var liten og onkelene mine hadde da Mercedes og BMW, og bare når du skulle lukke dørene på Toyotaen merket du at dette var ren plåt og ikke så altfor "forseggjort", mens på BMWen og Mercedesen merked du at alt var kompakt og fint når man lukket dørene osv. Tyskerene er best når det gjelder bil mener jeg, og jeg mener jo selvfølgelig at BMW er den fineste Tyskeren også :P

Skrevet

Stemmen min gikk til BMW ja, men kjører Toyota hiace til daglig på jobb, og synes det er en VELDIG bra arbeidsbil.

Heller Hiace enn Transporter og Vito.

Skrevet

Greit nok at en Toyota bare går og går, men de ers å utrolig uinspirerende å kjøre og halve interiøret er lagd av hardplast. Passer perfekt for folk som ikke bryr seg...

Noe av det værste jeg kjører er gamle hacer og hiluxer (gjerne uten turbo) Nærmere traktor kommer man ikke!

Skrevet

Heller Hiace enn Transporter og Vito.

+1. Hiace'n(av de nyere typene iallefall) funker iallefall veldig bra.

Transporter er no forbanna tull. Vi har 3 sånne biler på jobben og det er virkelig noen skrøpelige greier.

Skrevet
Greit nok at en Toyota bare går og går, men de ers å utrolig uinspirerende å kjøre og halve interiøret er lagd av hardplast. Passer perfekt for folk som ikke bryr seg...

Noe av det værste jeg kjører er gamle hacer og hiluxer (gjerne uten turbo) Nærmere traktor kommer man ikke!

Er vel strengt tatt et problem at de går og går og går i mine øyne.Blir nesten som en kronisk sykdom det(problemet man aldri blir kvitt).

Skrevet

Stemte BMW jeg og før jeg leste denne tråden.

Men synes man skal ta en bil for det den er, noe som bekreftes veldig godt av kommentarene fra folk som kjører Hiace i jobben. Er vel en grunn til at dagens modell selger i bøtter og spann fortsatt etter ca. 14 år (??) på markedet. Er ihvertfall ikke slik som Caravellen (varebil) en kamerat av meg har som firmabil. Den kostet 600 000,- ++ ny for et par år siden og virker som om den innvendig er laget av dårlig sammensatt lego. Løse deksler ligger alltid å slenger rundt om.

Trenger vel ikke nevne Hilux og Landcruicer, og hva de er kjent for?

De vanlige personbilene er i dag stortsett ganske kjedelige, men synes de gir mye bil for pengene for alle de som bare vil ha en god A-B bil, uten å ha særlig interesse for hva og hvordan de kjører.

Spesielt Auris er dog noe jeg aldri ville hatt selv (prøvd med 1,4d, triste greier), men Avensis f. eks. ligger overraskende bra på veien (uten å være sportslig) samtidig som den er veldig komfortabel og er absolutt en brukbar bil. Har mange andre modeller jeg synes har vært bra til, samt en del jeg synes bare er trist.

Hadde mye heller valgt Toyota foran de tyske personbilmerkene, bortsett fra BMW, bare synd de har kuttet alle de morsomme modellene pga. miljøprofilen.

Edit:

Så at jeg var i engelskmodus på jobb nå.

Skrevet
Nå skal det sies at de som har en toyota skjelden er så opptatt av bil som de som har en BMW er.

Her vil jeg driste meg til å si du har feil. Er han ikke opptatt av bil i det hele tatt er det naturlig å tro at personen ville ha kjøpt den billigste, med mindre han ikke er opptatt av penger heller. Kundene hos Toyota er nok opptatt av bil, men interessen innebærer andre ting enn hos mange Bmw-eiere. Der hvor den stereotypiske Toyota-eier er opptatt av driftsikkerhet, setter den typiske Bmw-eier kjøreegenskaper som et kriterium. Begge er gyldige kvaliteter ved en bil. Det er bare synd at Toyota har rensket porteføljen sin for spennende modeller de siste årene - derfor bruker jeg en litt eldre type som illustrasjonsfoto.

433_toyota-sports800-1-01.jpg

:)

Skrevet

Hahahaha. Det er noe av det beste på lenge! :lol: :lol:

Toyota er jo pur kjedelig om dagen. Hvor ble det av spennede biler som Supra?

Skrevet

Galro,tenk deg om litt nå.Hvofor kjøper ikke de toyota folkene da en lexus,hvis det ikke er pengene som spiller noen rolle?

Poenget er at toyota ikke har prøvd å lage noe annet enn en bil som "man kan leve med",og som er driftsikker og økonomisk(når toyota verksted bytter deler uten å informere kunden,og hele tiden kaller tilbake biler).

En toyota har(som oftest) motorer med lavt hk uttak,små motorer,girkasser som gir en følelse av å være billige,fremhjulsdrift for å spare penger,et utseende som ofte ikke ligner grisen,har i mange år omtrent delt alt som er av deler med alle de andre japsene(var ihvertfall tilfelle på 80-tallet,se instrument og innvenndige knapper),understell som er dvaskete,bremser som er akkurat store nok til å få stoppet den late motoren og et interiør som ofte har "fake" laminert aluminium,teak o.l.

Hvis det er kvalitet,så må bmw eiere være sinnsykt tjukke i huet som gidder å betale omtrent det dobbelte for "bare en bil".

Det eneste argument en toyota eier har til sitt forsvar er : det går og går og går.

Og hvis en toyota er så vannvittig bra,hvorfor ønsker "alle" toyota eiere seg da en lexus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...