Galro Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Galro,tenk deg om litt nå.Hvofor kjøper ikke de toyota folkene da en lexus,hvis det ikke er pengene som spiller noen rolle?Poenget er at toyota ikke har prøvd å lage noe annet enn en bil som "man kan leve med",og som er driftsikker og økonomisk(når toyota verksted bytter deler uten å informere kunden,og hele tiden kaller tilbake biler). Jeg poengterte vel nettopp at det måtte være noe med Toyotaer som gjør at folk forsvarer å bruke såpass mye mer enn hva f.eks. en Kia koster. Selv om driftsikkerhet og pris ikke er noe som tiltaler deg, er det likevel en gyldig kvalitet ved en bil. Derfor bryr Toyota-eiere seg om bil, men de bryr seg om andre aspekter ved den enn deg. Og hvis en toyota er så vannvittig bra,hvorfor ønsker "alle" toyota eiere seg da en lexus? Bilkjøp handler om prioteringer og man ofrer gjerne noen punkter for å få mer av andre. Folk her inne har nok prioteringer som sammenfaller godt med hva Bmw tilbyr. Toyota er såpass mye billigere enn Lexus, at om pris er et kriterium vil Toyota komme bedre ut enn sin stallkammerat. For øvrig har jeg ikke inntrykk av at alle Toyota-eiere ønsker seg Lexus.
[space] Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Det er jo ikke noe nytt at bmw kommer ut på toppen av slike lister. Jeg har også kjørt en ny Toyota Auris, og ser helt klart apellen i den bilen. Stillegående, fin å kjøre, ser helt ok ut for en bil i den klassen, og synes også interiøret og instrumentene i bilen var helt ok. Så jeg kan lett forstå toyotaeiere som kjøper toyota på nytt.
Hansh Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Toyota og de andre japanske merkene ligger for det meste langt foran Kia og de andre Koreanske etter min erfaring, så er ingen overraskelse at folk bruker litt mer penger i Norge (siden avgiftene gjør at bilene som i andre land kun selger på pris bare blir litt billigere her) på f. eks. en Toyota med sitt gode rykte. For mange er det også svært vesentlig hva man får igjen for bilen når den skal selges etter noen år, og det er få som slår Toyota på bruktpriser i forhold til nypriser! Lexus igjen blir såpass dyrt at det er et merke forbehold de få med penger og mot nok til å velge annerledes enn alle andre. Så lenge underleverandørene i mange tilfeller er de samme er det mange ting man finner igjen på forskjellige merker (Bosch, Hella, VDO f.eks.), men aldri sett at de samme knappene går igjen på merker som ikke er i samme konsern, selv om de japanske merkene hadde ganske lik design på bilene på 80-tallet. Hvor får du det fra at Toyota har moderat effektuttak på de fleste motorene? Carina kom med 1,6 l med 115 hk i Carina E i 92, hva hadde f. eks. E36 316 da? Hva med 2.2 l dieselen som kom for noen år siden med 177 hk, ikke mye tilsvarende da. Celica-motoren på 1,8 l og 192 hk uten pustehjelp? Nok av eksempler, selv om det og finnes noen med lavt effektuttak (som ikke er normalen). BMW er vel forøvrig heller ikke akkurat kjent for å overdimensjonere bremsene? (E39 f.eks.)
Hansh Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 ":76hntmy7]Det er jo ikke noe nytt at bmw kommer ut på toppen av slike lister.Jeg har også kjørt en ny Toyota Auris, og ser helt klart apellen i den bilen. Stillegående, fin å kjøre, ser helt ok ut for en bil i den klassen, og synes også interiøret og instrumentene i bilen var helt ok. Så jeg kan lett forstå toyotaeiere som kjøper toyota på nytt. Auris skuffet meg på flere måter i forhold til Toyotaene jeg har vært vant til å kjøre, men Corolla/Auris har alltid vært veldig tydelig den billige lille i forhold til Carina/Avensis.
B3KK15 Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Øsnker jeg hadde Toyota hvergang det er noe som må byttes på bmw'n
Hyggmaister Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Carina kom med 1,6 l med 115 hk i Carina E i 92, hva hadde f. eks. E36 316 da? En kompis av meg har faktisk handla seg en carina 1.6, hvor det i vognkortet er innprentet 125 hk, så dette er jo et respektabelt effektuttak (les: respektbable tall) fordi... Det har seg jo slik at jeg måtte jo prøve bilen, og var jo selvsagt redd den skulle gå bedre enn min, tallene tatt i betrakning Men makan til dvaske greier, egentlig...Min 318 (riktignok med kvasskam) synes jeg gikk merkbart bedre...Samtidig kan en ta i betrakning at drivverkstapet skal være mindre på RWD enn på grevling Men en bil uten turteller da...Nogo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå