Gå til innhold

Kondemnering? Nei! helst ikke

Fredrik 90
 Share

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg lurer på :?:

Jeg har i dag vært så uheldig på vinterføret å skli inn i en traktor da jeg skulle opp en bratt bakke med fruens Golf. Null grep og kom seilende nedover bakken med hekken først på stive dekk, rett i hekken på en traktor som brøytet, kollisjonen var unngålig. Bilen, en 98 mod Golf 1,6 fikk seg en trøkk bak på venstre side, lykta, bakskjermen, støtfangeren og litt av bakluka ble skadet og må byttes. Etter å ha fylt ut skademelding tok jeg tok bilen til VW verkstedet og de sa at bilen mest sannsynlig må kondemneres. Det var ingen karosseriskader med skadeomfanget oversteg akkurat bilens verdi på 68 000 kr. Bilen er ellers helt tett og kjørbar, ikke ulyder eller noen ting.

Problemet er den at denne bilen har en viss "familie" verdi, den er jo ikke så gammel men den har vært i familien siden den var ny og det er rett og slett vondt å kvitte seg med den, trofast som den har vært i alle år, trukket BMWen løs fra snøen og kommer alltid opp der BMW må stå. Hva slags muligheter har vi for å få fikset den igjen og samtidig beholde den uten at det koster skjorta. Å dekke skaden selv blir i verste laget og sitte med en skadet bil er også unødvendig og plass krevende.

Er det noen som har noen råd og tips om hvordan vi kan løse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter slik jeg har forstått kondemnering, så skjer det hvis skaden vil koste mer enn bilens verdi. Hvis du kan få verkstedet til å gå igjennom bilen ordentlig og påpeke feilene som gjør at den må kondemneres. Hvis dette er at karroseriskader som bakdøren, kan jo den skaffes fra andre biler på ett hoggeri fks.

Hvis bilen er rammeskeiv så er det lite håp desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra bakskjermen er det jo deler som er greie å finne hos en hugger og bytte selv for så å få lakkert etterpå.

Hvis dere får noen til å fikse/bytte bakskjermen, skifter resten selv og så leverer den til lakkering burde det vel mulig å få det gjort til en mye rimeligere pris.

Hvis du vil ha fikset alt på kasko vil dette trolig koste deg i dyrere forsikring de neste årene, noe som må taes med i regnestykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar så langt.

Her har jeg et bilde av skaden, det er ikke så tydelig pga snøen men skjermen har fått en liten knekk ved hjulbuen, bakdøra er derfor litt vanskelig å lukke pga skjermen og bakluka har blitt presset litt opp slik at den ikke lar seg åpne helt opp. Ellers så har støtfangeren fått litt juling

Har aldri lagt ut bilder før så det er ikke sikkert det går men

bo67y2cgcz7wqxia8a8m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mutter fikk sin bil påkjørt av en søpplebil. den flerret og halve siden. vi snakker et hull på 1 meter.

VW sa det kom på 56 laken.

bilens verdi, 48 laken.

byttet verksted til et annet merkeverksted, 30 laken.

ferdig oppretter og ny lakkert.

hør hos et annet verksted du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...