Ellingsen B. Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 låner tråden din morteym, om det er greit, når jeg skal bytte calipper, klosser og slanger på ene siden fremme, må jeg da bytte klosser på andre siden også ? (e34) det bør byttes pr aksel ja, ellers blir det ujevn brems.
axor Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 ble litt varm her nå jeg, men ringte schimedmann og det var til begge sider, tenkte ikke over det når jeg bestilte men takk for hjelpa
Ca///e Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Jeg forestiller meg å bytte skivene annenhver gang jeg bytter klosser. Sist holdt klossene i 2 mnd, så hm... Det er jo isåfall temmelig shabby. Da må de enten vært brukt veldig hardt, eller vært av tvilsom standar... Jeg byttet klosser en onsdag i 2007, så byttet jeg klosser onsdagen etter igjen også. Dette var på en 2005 320i. Men jeg burde vel kanskje nevne at jeg var på rudskogen den helgen i mellom... Og ja, det var behov for å bytte etter en helg på bane.
hagenisse Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Det er jo isåfall temmelig shabby. Da må de enten vært brukt veldig hardt, eller vært av tvilsom standar.... 1 treff på rudskogen, og 3 på våler. Foran er det riktignok bare halvslitt, men bak er de borte...
morteym Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Skrevet Februar 11, 2009 hagenisse: Ble skivene bak mer slitt enn de foran eller var de eldre?
hagenisse Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Skivene kom på likt, men jeg har ikke sett på slitasjen på dem. Jeg har uorginale bremser foran.
sladjan Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 går vell an å dreie den slitekanten på skivene evt. ? har sett folk gjør det før men vet ikke hvor smart det er
Bimmerlars Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Trenger ikke dreie. Fjerne den med vinkelsliper funker det også. Mål skiva med skyvelæret og sammenlign med minimum målet på skiva. Tull å sjangse med bremser
morteym Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 Ja, skivene skal ha en viss tykkelse i mm.
Lars89 Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Må ha litt tykkelse på skivene hvis ikke blir de skeive. Å dreie ville jeg bare gjort hvis det var nesten nye og/eller dyre skiver. Greit å ha bremser hvis man plutselig må bremse fra 200 til 0 f.eks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå