Gå til innhold

Hvilke modifikajsoner er nødvendig for å oppgradere anlegget


 Share

Anbefalte innlegg

Tenker på å oppgradere anlegget i min E39. Skal ikke ha noe fjortiss sub med 1 million Farad kondensator eller lignende.

Skal bytte ut ellementene i dørene å hattehyllen.

Tror det er 5 1/4" høytaleren i front dørene er, kan jeg bare bytte ut elementene å få noe serlig bedre ut av dette uten å bytte kabler eller forsterker?

Noen som har forslag til elementer i 1.000kr klassen basert på erfaring?

Vil det bli en flaskehals å sette i goe høyttalere i dørene uten å oppgradere forsterker, å er det nødvendig å bytte kabler. Noen som vet kvadrat på disse høyttaler kablene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har forhåpninger om "den skikkelig gode lyden" (uansett prisklasse) så innebærer det minium å skifte ut original spilleren.

Rett og slett pga at denne dessverre har en av de kjipeste lyddelene i BMW's historie. Med andre ord...om du kjøper høytalere til 1000,- eller 10.000,- paret...er klinkende likegyldig så lenge lydkvaliteten blir knust på veien mellom CD-plata og høytalerne...av spilleren.

Så mitt råd...for å få til god og bra lyd til en kurant penge i E39 er en enkel og grei spiller, som fks pioneer DEH-2100:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... 436&vn=736

Samt fks disse høytalerne, foran:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Bak: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan anlegg har du i bilen? mer eller uten forsterker baki? har du forsterker baki kan du bytte ut denne og elementene så får du MYE bedre lyd! Kompis av meg fikk Audio-Art til å gjøre dette. Ble absolutt bra. Han fikk også montert en basskasse baki, ble bra trøkk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har forhåpninger om "den skikkelig gode lyden" (uansett prisklasse) så innebærer det minium å skifte ut original spilleren.

Er det noen forskjell på orginal spillerene, noe forskjell på pre-facelift eller facelift?

De med navigasjon eller TV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har forhåpninger om "den skikkelig gode lyden" (uansett prisklasse) så innebærer det minium å skifte ut original spilleren.

Rett og slett pga at denne dessverre har en av de kjipeste lyddelene i BMW's historie. Med andre ord...om du kjøper høytalere til 1000,- eller 10.000,- paret...er klinkende likegyldig så lenge lydkvaliteten blir knust på veien mellom CD-plata og høytalerne...av spilleren.

Så mitt råd...for å få til god og bra lyd til en kurant penge i E39 er en enkel og grei spiller, som fks pioneer DEH-2100:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... 436&vn=736

Samt fks disse høytalerne, foran:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Bak: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Problemet er at dette ikke ser ut i en E39. Har nylig montert forsterker i E46'en ved hjelp av høy- til lavnivå overganger og det fungerer overraskende bra!

Hadde gjort det fremfor nye høyttalere og!

Fikk en mye mer definert og klar lyd, selv med en dårlig midlertidig forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at dette ikke ser ut i en E39.

Yepp, må nok innrømme at jeg ser det argumentet ja ;) Men jeg er redd dette er en av de få bilene det ikke lar seg gjøre å få begge deler i. Enten så har man ett cleant dashbord med middelmådig lyd, ellers så har man en "original" utseende spiller med GOD lyd.

Har nylig montert forsterker i E46'en ved hjelp av høy- til lavnivå overganger og det fungerer overraskende bra!

Standard spilleren i E46 er milevis bedre enn den som sitter i E39...

Hadde gjort det fremfor nye høyttalere og!

...i E46 ja, i E39 så vil det dessverre ikke hjelpe...

Fikk en mye mer definert og klar lyd, selv med en dårlig midlertidig forsterker.

Kjenner igjen den ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen forskjell på orginal spillerene, noe forskjell på pre-facelift eller facelift?

De med navigasjon eller TV?

Utgavene med navi ser ut til å benytte en litt mer påkostet lyddel ja...

Hvor mye trengs for å bygge om til NAVI?

Jeg kjører heller rundt med orginal kasset spiller & møkka lyd, en å ha en standard cd spiller som ser forferdelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at dette ikke ser ut i en E39.

Yepp, må nok innrømme at jeg ser det argumentet ja ;) Men jeg er redd dette er en av de få bilene det ikke lar seg gjøre å få begge deler i. Enten så har man ett cleant dashbord med middelmådig lyd, ellers så har man en "original" utseende spiller med GOD lyd.

Har nylig montert forsterker i E46'en ved hjelp av høy- til lavnivå overganger og det fungerer overraskende bra!

Standard spilleren i E46 er milevis bedre enn den som sitter i E39...

Hadde gjort det fremfor nye høyttalere og!

...i E46 ja, i E39 så vil det dessverre ikke hjelpe...

Fikk en mye mer definert og klar lyd, selv med en dårlig midlertidig forsterker.

Kjenner igjen den ja ;)

Ble faktisk overrasket over hvor mye bedre lyd det var standard i E46 enn i E39, men andre her har gjort tilsvarende oppgradering i E39 med, etter det de sier, vellykket resultat så stolte på det!

Planen har uansett lenge vært at vi skal ha carputer inn i vår E39 med sperarat forsterker på orig. høyttalere. Ligger klar, men ikke somlet meg til å montere enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk overrasket over hvor mye bedre lyd det var standard i E46 enn i E39, men andre her har gjort tilsvarende oppgradering i E39 med, etter det de sier, vellykket resultat så stolte på det!

Har lagt merke til mange her som sverger til fks. Blaupunkt THA-forsterker-serien påkoblet original spiller ja. Spørs om man ikke må sjekke opp dette litt nærmere ;)

Planen har uansett lenge vært at vi skal ha carputer inn i vår E39 med sperarat forsterker på orig. høyttalere. Ligger klar, men ikke somlet meg til å montere enda..

Til dags dato har jeg ikke sett eller hørt en bil med carputer montert som ikke har hatt grusomt mye støy...men noen må jo være den første ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan på det sterkeste anbefale Blaupunkt THA serien. Er lett å montere og gir markant bedre lyd. Du vinner ikke no bedre "radio signaler" og bedre lyd kvalitet fra cd-spiller, men du får en mye bedre forsterker som jeg vil nesten si, ikke kan sammenlignes.

Og man beholder original looken. Det fine er også at du får egne kabelsett til E38-E39-E46 så man slipper å "klippe" i kabler for å få den til å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...