Gå til innhold

Sladjan`s E36 M52b28 ///Mtech | BBS style5 -TIL SALGS


sladjan
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 880
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stilig att du lager bilen så utrolig strøken Sladjan :wink:

Kansje du skulle kjøpt deg en bruksbil så du sparte 3eren for noen km?

Blir bedre enn fabrikkny denne vist du får blåst og lakkert litt under med nye foringer mm.

Selg sommerfelgene og kjøp noen som ingen andre har i en bra prisklasse, det synest jeg er på sin plass nå. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens.

Janei, bilen er jo der for å brukes. Og den blir nok aldri fabrikny. Men greit å skifte ut litt deler.

Får se hvordan det blir med penger til vår igjen kansje jeg kjøper nye felger da :)

Jeg må bare ikke glemme jeg har en dame også :lol:

Utstillings eksemplar/sommerbiler kan man jo la være og kjøre på de norske salt veiene selv om bilen er laget til og kjøre med som du sier.

:shock::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens.

Janei, bilen er jo der for å brukes. Og den blir nok aldri fabrikny. Men greit å skifte ut litt deler.

Får se hvordan det blir med penger til vår igjen kansje jeg kjøper nye felger da :)

Jeg må bare ikke glemme jeg har en dame også :lol:

Utstillings eksemplar/sommerbiler kan man jo la være og kjøre på de norske salt veiene selv om bilen er laget til og kjøre med som du sier.

:shock::wink:

Ja, men siden dette ikke er noe utstillings eksemplar sliper jeg og tenke på det :lol:

Ellers så venter jeg på anlegg, har ikke fått det enda men håper jeg får det til lørdag evt. mandag så jeg kan sette sammen anlegge før jeg skal kjøre opp til Ørsta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt vell drøyt med enkelte ang å vinterlagre biler, enkelte lagrer jo helt standard eksemplarer av feks en E36 318... Hvorfor? Finnes jo uendelig med slike biler på nettet, og man kan ikke forvente å få noe særlig for en slik bil uansett, selvom den ikke er vinterkjørt.. bedre med en godt stellt vinterkjørt bil enn en lite stelt sommerkjørt bil :)

Jeg kjører min E30 fint på vinteren. Bruker å sette den inn til børsteløs vask med underspyling temmelig ofte, det hjelper iallefall litt!

Blir du i Ørsta i romjula eller? Jeg skal innover dit å besøke familie iløpet av romjula tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig kjøpt meg bil for noen uker siden..

P1130078.jpg

V.S.

bmwe36.jpg

10/10 :D Satan.. Du har helt klart brukt den kloke delen av hodet på denne bilen! Grattis.

Dette er én av VELDIG få E36 sedan jeg har lyst på! Helt nydelig bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha venta i lang tid fikk jeg dette i posten på mandag.

Nye høytalera framme Infinity Kappa 50.9cs.

21122009774.jpg

Litt koblingsdeler, greit med korte strømkabler og batteri bak. :)

21122009775.jpg

Monstercable signal og høytalerkabel. Dyre kabler...

21122009776.jpg

Har montert alt dette med en 4kanals forsterker men har problemmer med støy, dinamostøy(hyling som følger turtall)

Først hadde jeg minus kabelen bak på samme festa som bateriet også skifta jeg til beltefesta under setet bak, men ble ikke bedre.

Må sjekke det opp, for jeg har brukt bare skikkelige kabler og alt er vekk fra strømkabler osv. så litt merkelig...bare å komme med tips hvis dere har opplevd noe lignende.

MEns jeg mekka høytallera framme skifta jeg microfiltere, hadde ikke trudd det var så skittent.

Bilde av gammelt og nytt :

21122009773.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert alt dette med en 4kanals forsterker men har problemmer med støy, dynamostøy(hyling som følger turtall)

Først hadde jeg minus kabelen bak på samme festa som bateriet også skifta jeg til beltefesta under setet bak, men ble ikke bedre.

Må sjekke det opp, for jeg har brukt bare skikkelige kabler og alt er vekk fra strømkabler osv. så litt merkelig...bare å komme med tips hvis dere har opplevd noe lignende.

Fant dette på siden til bilradiospesialisten:

DYNAMOSTØY

Denne støyen er en hvinende lyd i høyttalerne. Den følger turtallet på motoren. LØSNING:

Bruk alltid produkter av høy kvalitet.

Bruk alltid skjermet signalkabel før forsterkeren. Helst balanserte signalkabler.

Unngå å montere elektronikk nær bensinpumpe, tenningselektronikk og andre lignende enheter i bilen.

Unngå også å trekke signalkablene i nærheten av disse enhetene.

Legg en signalkabel utenom bilen mellom radio og forsterker for å se om det er signalkabelen som er problemet.

Juster gain-kontrollen på forsterkeren så lavt som mulig.

Forsterkere, delefiltre, prosessorer o.l. skal jordes på samme punkt i karosseriet så nær forsterkerne som mulig.

Trekk alltid strømførende kabler og signalkabler på hver sin side av bilen. Om dette ikke lar seg gjøre må de minst legges med en avstand på 15 cm fra hverandre.

Trekk aldri strømkablene i motorrommet nær tennkabler eller coil.

Vær nøye med skjerming når du lodder dine egne signalkabler.

Skru aldri forsterkere/prosessorer i bilens karosseri. Sett dem fast i en treplate e.l.

Hvis du har flere enn ett batteri skal de jordes på samme punkt.

Unngå å legge antennekabelen på samme side som strømkabelen.

Legg aluminiumsfolie rundt alle kabler til stereoanlegget.

Prøv om støyen forsvinner om du tar ut radioen fra dashbordet.

Hvis støyen forsvinner må du flytte på originalkablene i dashbordet.

Koble forbi en og en enhet i systemet for å se om støyen blir borte.

Hvis støyen forsvinner må enheten undersøkes nøye.

Hvis signalkabelen har en remoteledning i senter bør denne jordes i radioens chassis og ligge isolert i bakkant. Den skal ikke kobles til noe annet.

Hvis du bruker CD-/MD-skifter med separat signalkabel (f.eks. SONY, Blaupunkt) bør denne erstattes med en skjermet kabel.

Sett inn en linjeforsterker bak radioen.

Siste utvei er et støyfilter. OBS! Støyfilter har en indre motstand som vil hemme signalet inn til forsterkeren og gi dårligere lyd.

Håper noe av dette hjelper! Thumbs up! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalkabel ligger minst 50cm fra strømmen. Har den langs midten på bilen.

anlegge består av,

Jensen dvd spiller

2x10" jensen subber

Crunch forsterker, 4 kanaler

Denne gangen kjøpte jeg alt av dyre kabler osv. i håp om å miste hylelydene men ble ikke så mye bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...