jcvold Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 halla. jeg har fått besjed av biltilsynet om å sette på orginale fjærer før jeg får godkjent bilen min med norske skilt. en her inne på bimmers hadde liggende orginale fjærer og dempere liggende,og skulle sende de i posten men spørsmålene er 2 : #1 kan jeg bruke de demperene som står på nå (bilen er senka ca 60/40) og bare skifte fjørene? #2 er det noen her inne som har gjort dette før og har tips og bilder? gjorde det på en E36 sedan en gang,er det mye forsjell fra det?
S.Arnesen Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 akkuratt samme greien på coupe og sedan ja. Nei, du kan ikke bruke de korte demperene på orginale fjører...
jcvold Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 alright,da får vi skru ut hele dritten,og skifte demperne også.. men blir bare midlertidig,for etter den er godkjent er det rett påigjen med senkinga men noen tips og triks om åssen skifte de? trengs det spesialverktøy?
fast Dog Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Hammer, pipesett(gjerne en stor og en liten), fastnøkkeler, fjærklemmer, Oxo må du ha noe til å skru ut toppbolten me! Da er du ganske langt på vei
jcvold Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 takker hva buker man til å skru ut toppbolten? er det noe spesialverktøy,eller vanlig ?
S.Arnesen Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 takker hva buker man til å skru ut toppbolten? er det noe spesialverktøy,eller vanlig ? Man får kjøpt ett slikt sett som er beregnet til det på f.eks biltema. Tror det koster 60kr eller noe. Kurant verktøy, dog har jeg aldri brukt det jeg kjøpte. Bruker bare muttertrekker, men det kan være skadelig for demperene, så det er vel egentlig ikke anbefalt...
jcvold Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Skrevet Februar 14, 2009 ok,takker for svar,og tar gjerne imot flere tips.. står det i "haynes" boka om 3 serie åssen det gjøres?
Howrd Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 er vel bare å skru og skru.. må vel ut med litt interiør i bagasjerommet, så må du KANSKJE ha lang-pipe i tårnene frem for å få løsnet demperen.. i tårnene fremme er det gunstig og bruke muttertrekker sammen med langpipen, for at det ikke bare skal "snurre" inni demperen.. blir det slagfunksjon er det større sjans for at mutteren løsner fra gjengene. vil anbefale også her å bruke muttertrekker sammen med fjærklemmene, er det som sliter mest er også kjekt og ha en ekstra jekk for å heve "armene" fremme og få inn demperen igjen, så slipper du å slite med å holde opp mens du skrur
tuned Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 hvorfor ikke få lånt eller kjøpe et senkefjerer vist du alikevel skal kjøre med den senket? er den først godkjent med senk er det skjeldent noe spørsmål ved senere kontroller osv. am hva slags senk du har.
S.Arnesen Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 hvorfor ikke få lånt eller kjøpe et senkefjerer vist du alikevel skal kjøre med den senket? er den først godkjent med senk er det skjeldent noe spørsmål ved senere kontroller osv. am hva slags senk du har. Problemet er vel det at bilen ikke er registrert i norge, og den har ikke senkesettet i papirene, derfor kan den ikke godkjennes med annet enn orginalt understell. Når den er registrert så kan den godkjennes med senkesett...
tuned Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 hvorfor ikke få lånt eller kjøpe et senkefjerer vist du alikevel skal kjøre med den senket? er den først godkjent med senk er det skjeldent noe spørsmål ved senere kontroller osv. am hva slags senk du har. Problemet er vel det at bilen ikke er registrert i norge, og den har ikke senkesettet i papirene, derfor kan den ikke godkjennes med annet enn orginalt understell. Når den er registrert så kan den godkjennes med senkesett... Har det blitt ennå flere morsomme regler ang. registrering nå eller.. Har vel gått helt fint før det?
S.Arnesen Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 hvorfor ikke få lånt eller kjøpe et senkefjerer vist du alikevel skal kjøre med den senket? er den først godkjent med senk er det skjeldent noe spørsmål ved senere kontroller osv. am hva slags senk du har. Problemet er vel det at bilen ikke er registrert i norge, og den har ikke senkesettet i papirene, derfor kan den ikke godkjennes med annet enn orginalt understell. Når den er registrert så kan den godkjennes med senkesett... Har det blitt ennå flere morsomme regler ang. registrering nå eller.. Har vel gått helt fint før det? En bil med senkesett som ikke er i vognkort kan ikke godkjennes i norge, det har jo trådstarter nå funnet ut av. Biler som ikke er registrerte i norge kan vel helelr ikke få ting godkjent i norge, da de ikke har noe vognkort å skrive inne godkjenningene i...
Hansh Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Er det ikke slik nå at biler importert fra usa også må holdes orginale, eller er det bare modeller som ikke er TÜV-godkjente?
jcvold Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 må være 100% orginal,nytter ikke å sette på TUV godkjent senkesett.. me han sa ingenting om vingen og effektanlegget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå