Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er ihvertfall imponert over Falken 452(?) som sto på min 850 når jeg kjøpte den. De var helt nye da, og så selv for meg at disse måtte byttes ut umiddelbart grunnet dårlig grep og støy. Er slitt nå på ytterkantene fremme (noe som er helt normalt på 8 serien), men jeg ser for meg at det blir Falken neste gang også. Ser på de internasjonale forumene jeg er innom at Falken også blir anbefalt av absolutt alle 8 serie eiere som har prøvd disse (dreier seg om i alle fall 10 stykker). Gir den beste kombinasjonen av lav dekkstøy, bremselengde, veigrep, og slitasje.

850i står for meg som den ultimate sportscoupéen.:D

Her er en som derimot gir uttrykk for ikke å like E31:

meeeeeen 8 serien dah.. fy faen der bomma dem noe jævli! makan til drittbil i svinger, rett og slett livsfarlig.. den slipper på forhjulene og da går den rett frem samme faen hva du gjør.. Derfor så solgte jg min 850 , fant ut at den kom til å kverke meg en dag..

(Hentet herfra) :lol: :lol:

hehe :lol:

Mange fine kommentarer og meninger i den posten ja, selv om dette blir helt off topic i denne posten :)

Saken er jo at en må ta 850'en for den bilen den er, og den bilen BMW bygde den for å være, og det var ikke for å kjøre på dårlige svingete veier i Nord-Norge som jeg bruker den til :wink:

Men det finnes botemidler for veigrepet på disse også, selv om jeg har tilgode å finne noen som kan gjøre noe seriøst med vektfordelingen. Skal da også godt gjøres :wink:

Skrevet
Hadde noen dekk engang som het Marshal...de var direkte farlige på våt asfalt..

Det stemmer bra overens med mine egne erfaringer med merket.

Ser ut som Marshal finnes fortsatt også: http://www.marshaltire.com/main.jsp

Marshal er dattermerket til Kuhmo, og Aurora er dattermerket til Hankook. Begge Koreanske dekkprodusenter.

Begge dekkmerkene er helt ok etter min mening.

Skrevet

Marshal er dattermerket til Kuhmo, og Aurora er dattermerket til Hankook. Begge Koreanske dekkprodusenter.

Dette med at Aurora er dattermerket til Hankook.. dette må du forklare mere.. Er sikker på at Svako ( norsk importør ) blir rimelig imponert av dette..

Disse merkene har ingen ting med hverandre å gjøre.

Ja Hankook hadde fabrikk i korea, nå har de fabrikker andre steder og.

Info:

Det sør-koreanske konsernet har i løpet av få år arbeidet seg opp til å være verdens 6. største dekkprodusent. Tross en stadig økning av produksjon klarte ikke Hankook å dekke den økende internasjonale etterspørselen. Konsernet besluttet derfor å etablere en fabrikk i Evihoff, Ungarn. For oss i Norge betyr dette bedre leveringsbetingelser. Moderne rasjonell og effektiv produksjon kombinert med god logistikk gjør at Hankook dekk kan leveres til konkurransedyktige priser.

Skrevet

Dette med at Aurora er dattermerket til Hankook.. dette må du forklare mere.. Er sikker på at Svako ( norsk importør ) blir rimelig imponert av dette..

Info:

Det sør-koreanske konsernet har i løpet av få år arbeidet seg opp til å være verdens 6. største dekkprodusent. Tross en stadig økning av produksjon klarte ikke Hankook å dekke den økende internasjonale etterspørselen. Konsernet besluttet derfor å etablere en fabrikk i Evihoff, Ungarn. For oss i Norge betyr dette bedre leveringsbetingelser. Moderne rasjonell og effektiv produksjon kombinert med god logistikk gjør at Hankook dekk kan leveres til konkurransedyktige priser.

Vet ikke hvor du har dine facts om Aurora fra, men du er nok på villspor.

Aurora er dattermerket til Hankook ja.

De overfører ofte Hankook mønster til Aurora, men først når de har vært brukt som Hankook i noen år.

Hvis du ser her under "Products" så finner du også Aurora ;)

http://www.answers.com/topic/hankook-tire

Skrevet

Info:

Vet ikke hvor du har dine facts om Aurora fra, men du er nok på villspor.

Aurora er dattermerket til Hankook ja.

De overfører ofte Hankook mønster til Aurora, men først når de har vært brukt som Hankook i noen år.

Hvis du ser her under "Products" så finner du også Aurora ;)

http://www.answers.com/topic/hankook-tire

Føler meg litt dum nå men.. :oops:

Dette har jeg ikke fått med meg i det hele tatt. Men en annen ting, de 2 dekktypene er fortsatt ikke til å sammenligne. Vis man ser på tester osv.

Har selv kjørt på Aurora da vi solgt dette, var ikke videre imponert. Men Hankook derimot, dette var en helt annen verden. I tillegg kommer kundene tilbake å vil ha dette dekket, å skryter om det selv.

Aurora fikk mange klager.. Ikke bra.

Skrevet

Enig i at Hankook dekkene er bedre, ikke rart ettersom Aurora i bunn og grunn er 3 år gamle Hankook dekk mht. teknologien ;)

Kjører selv på Hankook piggfrie (W605) og er kanonfornøyd. Har gateslicksene på bane - Z212. De og fungerer helt topp!

Aurora funker jo greit for de som ikke trenger det råeste mener jeg.

Skrevet
Enig i at Hankook dekkene er bedre, ikke rart ettersom Aurora i bunn og grunn er 3 år gamle Hankook dekk mht. teknologien ;)

Kjører selv på Hankook piggfrie (W605) og er kanonfornøyd. Har gateslicksene på bane - Z212. De og fungerer helt topp!

Aurora funker jo greit for de som ikke trenger det råeste mener jeg.

Enig.. kjørte selv med gatslicksene i fjord på vålerbanen. Fungerte helt utmerket etter min mening.

Og Ventus v12 evo, utrolig stillegående og når det kommer til vannplaning, det skal MYE til.

Ventus S1 evo og ventus Prime, kom jo veldig bra ut i testen.

W605 er veldig bra, var ikke like fornøyd men w604.

Skrevet

Vet ikke hvor Nexen kommer ifra. Men de har jeg hatt utrolig god erfaring med (sommerdekk). Noe hard gummi men igjen ufattelig slitesterke. Har hatt dem 4 sesonger og da har jeg til og med kjørt helt ned til Praha og tilbake. Bank i bordet!

Har også hatt noen grisedyre merkedekk, men da med dårligere erfaring. Husker ikke merket i farta.

Skrevet
Vet ikke hvor Nexen kommer ifra. Men de har jeg hatt utrolig god erfaring med (sommerdekk). Noe hard gummi men igjen ufattelig slitesterke. Har hatt dem 4 sesonger og da har jeg til og med kjørt helt ned til Praha og tilbake. Bank i bordet!

Har også hatt noen grisedyre merkedekk, men da med dårligere erfaring. Husker ikke merket i farta.

Nexen er korea det og mener jeg..

Har fått noen gode tilbakemeldinger på disse og.

Skrevet

Jeg kjørte med Wanli dekk på min forrige bil.

En Toyota mr2. (største dritten jeg har eid) Dekkene var ikke

bedre de heller. Kjøpte splitter nye dekk. Det gikk ca 2 måneder, så la jeg meg ut på e 18. Ga på litt, plutselig merket bilen var jævlig rar.

Da hadde de dritt dekkene sprukket langs med felgen på innersiden. Livsfarlige dekk!!! :twisted: Sjekket de andre hjulene da var et hjul til

på vei til å sprekke. Sjekket også Caddyen til min bror med samme dekk

type. Begynte vise antydning til å sprekke de også!

Nei, aldri ha slike billige dekk igjen!

Skrevet

De jeg hadde het noe med 3000. Om den serien finnes fortsatt er uvisst. Men det var V dekk i allefall og jeg hadde 215km/t på autobahn uten at bilen oppførte seg rart.

Skrevet

De jeg hadde het noe med 3000. Om den serien finnes fortsatt er uvisst. Men det var V dekk i allefall og jeg hadde 215km/t på autobahn uten at bilen oppførte seg rart.

N3000 ja.. Joda de er greie de. Litt firkanta i skuldernen syntes jeg da.

Men til prisen sin er de bra

Skrevet
Jeg kjørte med Wanli dekk på min forrige bil.

En Toyota mr2. (største dritten jeg har eid) Dekkene var ikke

bedre de heller. Kjøpte splitter nye dekk. Det gikk ca 2 måneder, så la jeg meg ut på e 18. Ga på litt, plutselig merket bilen var jævlig rar.

Da hadde de dritt dekkene sprukket langs med felgen på innersiden. Livsfarlige dekk!!! :twisted: Sjekket de andre hjulene da var et hjul til

på vei til å sprekke. Sjekket også Caddyen til min bror med samme dekk

type. Begynte vise antydning til å sprekke de også!

Nei, aldri ha slike billige dekk igjen!

Dette har vi lagt merke til og, alle som har wanli dekk som har kommet til oss er sprekt i siden..og de tåler ikke hastigheten som de er merket med. En bekjent hadde slike, mener de var w merket de sprengte i 180 kmt. ikke alle men 2 stykker. Gikk heldigvis bra!

Her i vestfold trur jeg det bare er E18 motorsenter som selger disse, og når folk kommer å vil reklamere på disse. Får de til svar at det må være noe med bilen. Dårlige dempere, senka bil osv osv...

Farlige dekk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...