Lars89 Skrevet Juni 26, 2010 Share Skrevet Juni 26, 2010 Skal ikke være nødvendig å starte bilen ved lufting. Kan dog være et poeng å la den gå seg varm under kontrollerte forhold (til vifta slår inn) etter man har lufta for å kontrollere at alt er greit og evt etterfylle kjølevæske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juni 26, 2010 Share Skrevet Juni 26, 2010 nja, bimmer89:) vi har litt forskjellige meninger om det! Tror kanskje ikke at noen av oss har feil. Så lenge systemet blir lufta så er det jo det som teller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 26, 2010 Share Skrevet Juni 26, 2010 jeg skjønner ikke hvorfor så mange sliter med dette? jeg har aldri sliti med å få lufta noe kjølesystem før.. uten å gjøre så drastiske tiltak som mange her måtte gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juni 27, 2010 Share Skrevet Juni 27, 2010 Av og til går det fort, av og til går det veeeldig lang tid. Kommer jo annpå bil å hvor mye luft man har å presse ut da vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willy A. Bergstrøm Skrevet Oktober 31, 2010 Share Skrevet Oktober 31, 2010 Takker for en meget god guide. Dette er første gang jeg har gjort noe mer avansert enn å skifte en lyspære på en bil, men det gikk utrolig smertefritt takket være denne guiden. Nå ligger temp-nåla der den skal når bilen står på tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet November 11, 2010 Share Skrevet November 11, 2010 Fantastisk guide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Kalle Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Fin guide Må prøves en av de nærmeste dagene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Har erfaring fra en E36 der jeg fikk ut siste lufta ved å stå litt i motbakke. Dette sikkert for at lufteskruen skulle være det høyeste punktet av kjølesystemet? I alle fall ble det greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Dette gjelder altså lufting av kjølesystemet. Gjelder for alle biler som har radiator og ekspansjonstank(påfyllingstank) i ett.Lager dermed en søkbar tråd, som burde treffe på de fleste logiske søk , hva lufting av bmw angår. Er dermed fult mulig å foreta ett søk via søkemotoren på siden, og få treff som er meget relevant (vet mange sliter med å finne frem i treffene som kommer ved bruk av søkemotoren) Sakset fra Haldor, jeg har gjort ett par mindre endringer. Testet dette i min bil nå, og det funket som bare det Motortemp er nå stabil, samt at det blåser varmt inne i bilen. Genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 jaa.. Jeg fikk plutselig for meg at det kunne være lurt å sjekke frysetempnivået på e30en på fredag. Denne var da på minus 12grader om man skulle tro testeren. Siden jeg ikke visste at det var "farlig" å blande blå/grønn og rød kjølevæske, og det eneste de hadde på shell (var på kveldstid dette her) var den røde longlifevæsken, så står da m20en med rød kjølevæske. Bør jeg bytte tilbake til blå/grønn eller? Må jeg gjøre noe annet først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Om det kun er rød på systemet, så kan du fint fortsette med den. Husk da og etterfyll med rødt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.cosworth Skrevet Desember 23, 2010 Share Skrevet Desember 23, 2010 Flott tråd! Fungerte utmerket på min BMW 520i 24v 1992... -Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Kalle Skrevet Desember 23, 2010 Share Skrevet Desember 23, 2010 Fikk det ikke til jeg Nå blåser det kaldt uansett om temperatur måleren er på normal. Noe jeg har gjort galt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet Desember 29, 2010 Share Skrevet Desember 29, 2010 Må lufte på min E39 nå. Skal begge de skruene åpnes? Båpde den på radiator og den på slangen? Eller er det kun den på radiator som skal åpnes? Ser flere nevner at E39 bør stå i litt oppoverbakke. Holder det med en slakk bakke eller må den være ganske bratt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Desember 29, 2010 Share Skrevet Desember 29, 2010 Fikk det ikke til jeg Nå blåser det kaldt uansett om temperatur måleren er på normal. Noe jeg har gjort galt ? Prøv denne viewtopic.php?f=1&t=144027&start=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå