djheaven Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Hei. Jeg skal bytte Dempere og fjerer på min 525 bak , da de som står på,er meget dårlig nå. Så, jeg har førts å hørte på pris til et verksted. Men det ble svimlende pris, på over 9000Kr ink alt. Så, da tenkte jeg å prøve meg selv på dette da. Men, er det en vanskelig jobb eller? Hva trenger jeg av utstyr, og deler? Da jeg tenker på deler. Er det vel mer en dempere, og fjerer som må byttes? Tenker da på pakninger, og mansjetter, eller hva det heter da Noen som har en side, som kan vise hvordan dette gjøres, eller har en veiledning på dette? Eller, ettere sagt, en liste fra A til Å på hva jeg må ha av deler, og utstyr.. På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel84 Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 trenger 24 kopp og skralle...tasj og 10 fast nøkkel...dempern sitter som f..så den er best og varme og tasje ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 9000,- for arbeid og deler er ikke så ille. Er den del arbeid, spesielt hvis du ikke har gjort dette før. Når DanielE34 referer til tasj, så regner jeg med du mener fjærspenner for å ta av fjæra fra demepern. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=82497 for det vel mcpherson både framme og bak ? Her har du 2 kjempegode DIY'er for jobben du skal i fær med: http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=Front+shocks http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=Rear+shocks Vær forsiktig når du tar av fjærene, det er sinsykt med spenn i dem!!Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Er det en normal sedan er det et par timer i arbeid for en som har gjort det før, og ikke bli veldig plaget. Deler kan du feks få rimeligere fra koed.no. Er vel ei pakning i papp mot dempertårnet. Du trenger noen billig fjærklemmer fra feks biltema, rustløser og noen kopper.. Det er i grunn en veldig enkel jobb. Ha på mye rustløser der hvor demperen er festet i bunn, og la det stå litt. Så er det bare å slå den av. Resten er egentlig ganske selvforklarende. Husk å sikre bilen før du begynner å slå på demperen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheaven Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2009 Takk for de tipsene. Tror jeg går for å prøve meg selv ja. Bare for å legge til, er en stasjonvogn da. Har heldivis en varm plass å drive på da. Og en løftebokk. Så, vist jeg forstår rett nå, så må jeg ha dempere, fjerer, og ei pakning i papp mot dempertårnet.. Mer deler jeg må bestille da? Når jeg så, hva jeg kunne få delene for, og de skulle ha 9000 + ink alt. Så ville jeg heller spare de tusenlappene, og prøve meg selv. Så fremst det ikke va en ille jobb da.. Men med noen kraftige fjerklemmer, og litt rustsspray, og litt banning. Så er det en grei jobb eller Takk for tipsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Antar du ikke har nivåregulering siden det er så billig.. Det kan være greit å bytte fjærgummi oppe og nede samt dempergummi samtidig når du først har det oppe, pleier være utslitt det også etter et par hunde tusen kilometer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheaven Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2009 Er ikke noe nivåregulering på nei. Og hadde ikke tenk å ha det heller... Takk for det tipse også. Da skal det bestilles deler. Så bytter jeg alt sammen. Og håper det går greit. Men's jeg kommer på det. Er det noe følere, eller annet bak der, som jeg må være ops på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå