g-heis Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Er det noen her som har noen ide hva som er galt med min 316i I?problemet er at den sviver fint på tomgang men ved ca 3000 kutter den den ene silynderen,har bytta coil,plugger,pluggledninger,rotor,fordeler,hjernen,luftfilter styringa(sorte boksen)
g-heis Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Skrevet Februar 14, 2009 kammen er litt slitt på silynder nr 2 men hvistnok ikke nok til at den skal oppføre seg slik,kompen har jeg ikke målt ennda.
jensemann23 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 hvordan vet du at kannen bare er slkitt på cyl 2? Er nok slitt på alle.. bytt kam eller bytt så skal du se det blir andre boller. Tikker den fælt da?
g-heis Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 plugg 1-3-4 er(hvite) mens 2 er kål svart.Tikker jo litt en det gjør vel de fleste 316
bimmer 3 Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 kan vere toppakningen som er gåen, eller så kan dysa vere tett;)
g-heis Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 har bytta dyse railen også uten at det hjalp.
bimmer 3 Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 ok hehe, da er det ikke godt å si du. men tror ikke det er mamen. får bytte motor, til 6 hull i stede for 4;)
g-heis Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 trodde ikke det skulle bli no stort prob med å fikse den men ser ut til at jeg har kjøpt meg et mareritt .det sitter en "føler" på tenningshjulet hva skjer hvis den er kaputt ?
olavesen Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 velkommen til forumet. koster jo ikke alt for mye å bytte motor da, til en annen 316 motor el en 318 motor. eller som bimmer 3 sa . få i en motor med flere hull
bimmer 3 Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 ja rektig det, bmw uten 6er er som ei hore uten fi##e;) nei er ikke veldig dyrt for 318 eller 318is
olavesen Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 er ikke like morro uten 6er lyden . hadde aldri giddi å skrudd i flere dager for å sette inn en 316 motor igjen . de går kansje billig . men de går dålig også
pedro Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Enig med deg i at BMW skal ha minimum 6er(stort sett da) Gamle M3 svinger det nå godt av da S14motoren er fortsatt GROM. Får ikke lovlig satt 6er i en treg16 mer da BT nekter å skrive opp forakselvekt. Da er neste skritt 318ismotor og bakstilling. Det er det også mulig å få godkjennt selv i dette landet(ENN SÅLENGE) Hadde føleren vært gåen ville ikke bilen gått på tre. Satser på at det er kammen som er for slitt, topp pakningsbrudd, eller ventil siden den var lik med annen dysebro. Mest det første og det er ikke mange timenes jobb. Nabo bytta topp pakning på 6 timer og han er rusten. Pedro
g-heis Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 sant det olavesen skriver men gud så mye enklere å bytte bare kammen JA hvis det er det som er feilen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå