Hitokiri Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Noen som har en formening om hva som skjer om man dytter girspaken på Steptronicen opp til R eller P mens bilen er i bevegelse? Vil spaken bli fysisk hindret, vil girkassa ignorere dette, eller vil den faktisk skifte gir? Dette er jo en ren elektronisk girspake, så det burde jo vært en slags sensor som hindret deg...? Kom til å tenke på dette etter å ha kjørt "manuelt" en stund. Hadde stoppet, og da jeg kjørte videre satt jeg bilen i D. Kom ut av et kryss og skulle selvsagt gire opp, men endte med å sette den i fri. Da følte jeg meg lur, haha. (Jada, jeg vet at man må holde inne girknappen for å sette den i R og P) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrElg Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Kommer vel ann på hastigheten, går iallefall å trille sakte bakover på M1 og M2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Dette er jo faktisk testet på mythbusters.. Og resultatet de fikk var at om du kjørte i 50km/t(tror det var det) og du setter den i P, skjer det ingenting. Da bare triller bilen, samme om du setter i R. Kassa setter seg bare i N.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2009 Stilig. Tør ikke å prøve sjøl, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Og hva skjer under 50km/t da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Noen som har en formening om hva som skjer om man dytter girspaken på Steptronicen opp til R eller P mens bilen er i bevegelse?Vil spaken bli fysisk hindret, vil girkassa ignorere dette, eller vil den faktisk skifte gir? Dette er jo en ren elektronisk girspake, så det burde jo vært en slags sensor som hindret deg...? Kom til å tenke på dette etter å ha kjørt "manuelt" en stund. Hadde stoppet, og da jeg kjørte videre satt jeg bilen i D. Kom ut av et kryss og skulle selvsagt gire opp, men endte med å sette den i fri. Da følte jeg meg lur, haha. (Jada, jeg vet at man må holde inne girknappen for å sette den i R og P) Har vært med på å gjøre dette på en gammal Hilman Hunter tilig på 80 tallet rett før bilen skulle hogges. Vi hadde gjenntatte forsøk hvor vi satte kassa i P i 80-90kmt det som skjedde var at låsetappen ikke fikk ingrep før bilen hadde komet langt ned i fart. Etter en 10-15 forsøk ga vi opp å ødelegge kassen å kjørte bilen til høggeren. Men dette gjalt som sagt en gammel type automatkasse med mekanisk overføring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå