Gå til innhold

Hvordan ødelegge automatgirkassa

Hitokiri
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har en formening om hva som skjer om man dytter girspaken på Steptronicen opp til R eller P mens bilen er i bevegelse?

Vil spaken bli fysisk hindret, vil girkassa ignorere dette, eller vil den faktisk skifte gir?

Dette er jo en ren elektronisk girspake, så det burde jo vært en slags sensor som hindret deg...?

Kom til å tenke på dette etter å ha kjørt "manuelt" en stund. Hadde stoppet, og da jeg kjørte videre satt jeg bilen i D. Kom ut av et kryss og skulle selvsagt gire opp, men endte med å sette den i fri. Da følte jeg meg lur, haha. (Jada, jeg vet at man må holde inne girknappen for å sette den i R og P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en formening om hva som skjer om man dytter girspaken på Steptronicen opp til R eller P mens bilen er i bevegelse?

Vil spaken bli fysisk hindret, vil girkassa ignorere dette, eller vil den faktisk skifte gir?

Dette er jo en ren elektronisk girspake, så det burde jo vært en slags sensor som hindret deg...?

Kom til å tenke på dette etter å ha kjørt "manuelt" en stund. Hadde stoppet, og da jeg kjørte videre satt jeg bilen i D. Kom ut av et kryss og skulle selvsagt gire opp, men endte med å sette den i fri. Da følte jeg meg lur, haha. (Jada, jeg vet at man må holde inne girknappen for å sette den i R og P)

Har vært med på å gjøre dette på en gammal Hilman Hunter tilig på 80 tallet rett før bilen skulle hogges. :twisted:

Vi hadde gjenntatte forsøk hvor vi satte kassa i P i 80-90kmt det som skjedde var at låsetappen ikke fikk ingrep før bilen hadde komet langt ned i fart. Etter en 10-15 forsøk ga vi opp å ødelegge kassen å kjørte bilen til høggeren. :D

Men dette gjalt som sagt en gammel type automatkasse med mekanisk overføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...