bmw530d99 Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Jeg må ha nye dempere forran. Det kom noen stygge bankelyder fra høyre forhjul, og jeg trodde det kunne komme av is i forstillingen så jeg satte bilen til tining over natten. Da jeg kjørte bilen ut var det ingen ulyder og jeg trodde alt var i orden. Men da jeg kjørte dagen etter var ulydene tilbake. Var ca -12 da. Når jeg presset bilen opp og ned hørte jeg "puste" lyder fra demperen på høyre siden og etter en stund ble den stokk stiv. Så da var spørsmålet: Hvor bestiller jeg dempere? Bilen har sportsunderstell. Er det andre ting som er lurt å bytte samtidig? Bilen har rullet 160' km. Verktøy til jobben har jeg.. klemmer, luft etc. Hva med tårnlager? Det var ingen ulyder fra understell før dette med demperen skjedde.. Setter pris på alle innspill og forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530d99 Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2009 Tidlig å bumpe kanskje??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Kjøp på koed.no. Kan være greit å bytte tårnlager og støvkappe mens man er i gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Jeg har akkurat byttet støtdempere foran etter akkurat samme symptomer og endte opp med denne løsningen (fikk hjelp til å bytte av en kyndig mekaniker.). Ble fortalt av BMW verkstedet at det var SACHS som produserte demperene til min bil og at de jeg kjøpte skulle være "like". Da har jeg shoppet Sachs Supertouring BMW støtdempere (SAC556832) og et servicekit (SAC9000083) hos Torshov bilrekvisita (TB). TB reklamerer på sine websider -> her med at de har prisgaranti. Jeg fant ut at Nylunds Bilelektrisk AS i Stavanger selger samme støtdempere (de har bekreftet delenummeret på e-post) til 1090,- pluss frakt (inkl. mva). Jeg skrev ut -> denne siden og tok den med til butikken når jeg skulle hente støtdemperene. Resultat: støtdemperene som nå har en veiledene pris hos TB på 3680,- (for 2 stk, enhetspris 1840,-) fikk jeg 1502,- kroner avslag på Så jeg endte på en totalpris på 2499,- for 2 stk. støtdempere og 1. stk. servicekit. For den "samme" støtdemperen skulle BMW verkstedet ha 2800,- pr stk og 800,- for servicekittet, totalt 6400,- og iflg. mekaniker/verksmester er det "samme" støtdemper... Så nå er det bare å avtale tid med mekanikeren og finne en kveld som passer Og fortsatt ha råd til å fylle tanken... Du skal nok ha andre dempere enn akkurat de jeg fikk, da jeg ikke har sportsunderstell (tror de er noen hundrelapper dyrere). Som du ser kjøpte jeg et service kit i tillegg, men der fulgte det ikke med "puten" som fjæra hviler på. Puta på den som ikke lakk var helt fin, men på den som lakk bør den byttes da oljen hadde tært på den. EDIT: Nå har du 530 og ikke 525, så det kan være forskjell på demper, men tror faktisk at det er samme dempere foran på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530d99 Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2009 Takk for alle innspill. Det ble til at jeg bestilte dempere hos GS. Sportsunderstellet gjorde at det ble litt dyrt.. Ca 6000,- med frakt for begge. Men da fikk jeg med tårnlager, mansjetter, pute og fjærskålene nede. Så da regner jeg med at at saken løser seg så snart pakken kommer. Takk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå