MotorViagra Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Lurer på om noen har vært borti at denne slår inn på 5000omd i stede for 6400 ellerno som er orginalt? I såfall er det noen som har funnet ut feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2009 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Turtallssensor som krangler på høye turtall kansje?!? Men har aldri vært borti dette... Men har vært borti tennplugger(for stort gap),tennpluggkabler og/eller tenningsforsterker som har framprovosert lignende scenarioer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2009 Hmm ok..skal sises jeg ikke har prøvd noe som helst.. Men vil finne ut av dette nå. Trigger sensor og kansje? Er bare noen ganger dette skjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e36-is Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Lurer på om noen har vært borti at denne slår inn på 5700 omd i stede for 6400 ellerno som er orginalt?I såfall er det noen som har funnet ut feilen? Er kanskje reimhjulet på veiva som er løst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Feilkoder bør du lese ut. Kan være alt fra defekte sensorer til tett bensinfilter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 nødmodus kanskje?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2009 Slik.. Da har jeg sjekka litt mere. Jeg har kjøpt 6 nye coiler, problemet er der fortsatt. På feilsøking kom dette opp: Feil på tenning syl nr 1,2,3,4,5 og 6!! Det som skjer er at bilen slutter helt å dra på 5000 omd da bare stanger den i turtallet. Trykker jeg inn clutchen og holder bånn gass så den klarer kansje 5200omd da går den helt fint resten av turtallet. Men med motstand, dvs vis jeg har den i gir klarer jeg ikke dra den over 5000 omd. Skal sies bilen går godt og som den skal helt opp til 5000 omd.. Men de siste er Viktig! Håper noen kan hjelpe. Jeg trur kammaksjel sensor eller trigger sensor...... Noen andre forslag Motoren er en 93 mod 325 med vanos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2009 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2009 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Avhengig av motorstyring så er det vel kamsensor som styrer tenninga(og innspr.) med assistanse av veivsensor for rpm info på denne motoren? Kan være svakt signal(irregulert) kansje. Tror nemlig ikkje denne føler på utladningen på pluggene for å finne hvilken sylinder som er på kompresjon... Får du samme problemet viss du prøver dette fra tomgang og sakte lar den gå til turtalls-sperra? Har du full gass på belastning vil dette kreve mer energi fra tenningssystemet ditt nemlig enn denne testen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Prøv å bytt veivsensor du, eventuellt Kamsensor, jeg kjøpte både Veiv og kamsensor til min bil på Ebay, kom vel på ca 6-700,- totalt. Fikk ikke opp noe på diagnose men det var veivsensor som var gåen, problemet var at det var brudd helt nede mellom ledning og sensor, sikkert kommt vann inn der eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Towwy Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Var borti noe slikt på ei Merce. feil på tenning syl 1,2,3 og 4. Gikk kun til 5000 rpm, der var det LMM'en som var problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2009 Avhengig av motorstyring så er det vel kamsensor som styrer tenninga(og innspr.) med assistanse av veivsensor for rpm info på denne motoren?Kan være svakt signal(irregulert) kansje. Tror nemlig ikkje denne føler på utladningen på pluggene for å finne hvilken sylinder som er på kompresjon... Får du samme problemet viss du prøver dette fra tomgang og sakte lar den gå til turtalls-sperra? Har du full gass på belastning vil dette kreve mer energi fra tenningssystemet ditt nemlig enn denne testen. Det er samme feil om jeg gir halv gass å lar den stige på turtall som om jeg gir full gass. Har nå kjøpt ny bensinpumpe og.. Hjalp ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2009 Prøv å bytt veivsensor du, eventuellt Kamsensor, jeg kjøpte både Veiv og kamsensor til min bil på Ebay, kom vel på ca 6-700,- totalt.Fikk ikke opp noe på diagnose men det var veivsensor som var gåen, problemet var at det var brudd helt nede mellom ledning og sensor, sikkert kommt vann inn der eller noe. Hvordan problem hadde du da, før du skifta de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå