Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Turtallssensor som krangler på høye turtall kansje?!? Men har aldri vært borti dette...

Men har vært borti tennplugger(for stort gap),tennpluggkabler og/eller tenningsforsterker som har framprovosert lignende scenarioer.

Skrevet
Lurer på om noen har vært borti at denne slår inn på 5700 omd i stede for 6400 ellerno som er orginalt?

I såfall er det noen som har funnet ut feilen?

Er kanskje reimhjulet på veiva som er løst. :)

Skrevet

Slik..

Da har jeg sjekka litt mere.

Jeg har kjøpt 6 nye coiler, problemet er der fortsatt.

På feilsøking kom dette opp:

Feil på tenning syl nr 1,2,3,4,5 og 6!!

Det som skjer er at bilen slutter helt å dra på 5000 omd da bare stanger den i turtallet. Trykker jeg inn clutchen og holder bånn gass så den klarer kansje 5200omd da går den helt fint resten av turtallet. Men med motstand, dvs vis jeg har den i gir klarer jeg ikke dra den over 5000 omd.

Skal sies bilen går godt og som den skal helt opp til 5000 omd.. Men de siste er Viktig!

Håper noen kan hjelpe.

Jeg trur kammaksjel sensor eller trigger sensor......

Noen andre forslag

Motoren er en 93 mod 325 med vanos.

Skrevet

Avhengig av motorstyring så er det vel kamsensor som styrer tenninga(og innspr.) med assistanse av veivsensor for rpm info på denne motoren?

Kan være svakt signal(irregulert) kansje.

Tror nemlig ikkje denne føler på utladningen på pluggene for å finne hvilken sylinder som er på kompresjon...

Får du samme problemet viss du prøver dette fra tomgang og sakte lar den gå til turtalls-sperra? Har du full gass på belastning vil dette kreve mer energi fra tenningssystemet ditt nemlig enn denne testen.

Skrevet

Prøv å bytt veivsensor du, eventuellt Kamsensor, jeg kjøpte både Veiv og kamsensor til min bil på Ebay, kom vel på ca 6-700,- totalt.

Fikk ikke opp noe på diagnose men det var veivsensor som var gåen, problemet var at det var brudd helt nede mellom ledning og sensor, sikkert kommt vann inn der eller noe.

Skrevet

Var borti noe slikt på ei Merce. feil på tenning syl 1,2,3 og 4.

Gikk kun til 5000 rpm, der var det LMM'en som var problemet.

Skrevet
Avhengig av motorstyring så er det vel kamsensor som styrer tenninga(og innspr.) med assistanse av veivsensor for rpm info på denne motoren?

Kan være svakt signal(irregulert) kansje.

Tror nemlig ikkje denne føler på utladningen på pluggene for å finne hvilken sylinder som er på kompresjon...

Får du samme problemet viss du prøver dette fra tomgang og sakte lar den gå til turtalls-sperra? Har du full gass på belastning vil dette kreve mer energi fra tenningssystemet ditt nemlig enn denne testen.

Det er samme feil om jeg gir halv gass å lar den stige på turtall som om jeg gir full gass.

Har nå kjøpt ny bensinpumpe og.. Hjalp ikke..

Skrevet
Prøv å bytt veivsensor du, eventuellt Kamsensor, jeg kjøpte både Veiv og kamsensor til min bil på Ebay, kom vel på ca 6-700,- totalt.

Fikk ikke opp noe på diagnose men det var veivsensor som var gåen, problemet var at det var brudd helt nede mellom ledning og sensor, sikkert kommt vann inn der eller noe.

Hvordan problem hadde du da, før du skifta de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...