Titansilber Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Er litt nysgjerrig på om det er mange her inne som opplever problemer på EU kontroll når felger og dekk ikke stemmer med originaldimensjonene som er ført opp i vognkort. Spesielt når det er ulike dimensjoner foran og bak. Er i ferd med å velge felger, så lurer på hvor mye vits det er å stresse med tüv godkjenning, oppføring i vognkort osv. For min del har det alltid gått helt greit uten tüv og oppføring i vognkort. Fortell gjerne om dine opplevelser, positive eller negative
Haug530D Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Kjører med 235/40 18 og 265/35 18 gått gjennom 2 EU kontroller uten problem, men jeg skal TUV godkjenne felgene hos BT sammen med Eibach fjærene når jeg setter de på.
jpse36 Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 om du har mindre bredde på dekk eller for lav loadindex eller helt feil innpress samt rulleomkrets. så henger dem seg opp i det. er dette i orden så pleier det å gå bra, men er jo noen som er helt trangsynte
Mr.Silver Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Ikke så ofte de bruker å henge seg opp i felgene på Eu. Opplevde en gang at han som tok Eu på kadetten til samboeren min sa at han ikke hadde sett de felgene som stod på Er ikke de på verkstedene som henger seg mest opp i dette, men heller de på BT og politiet. Er iallefall ganske strenge på det i kr.sund.
Bjørn 320 Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Har aldri hatt problem med det sjøl, men det finst nok verkstader som er meir liberale enn andre...
Lars89 Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Ikke noe jeg normalt henger meg opp i, men kommer det f.eks en E36 med 5-serie innpress som stikker utenfor hjulbuen blir det nok en liten anmerkning... En E46 med 19-tommere går rett igjennom. Egentlig samme med senk. Så lenge det er ikke er ekstremt er det greit. Men selvfølgelig mye forskjellig praksis ute å går...
Titansilber Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Skrevet Februar 21, 2009 Høres ut som det er minimal sjans for problemer da heldigvis. Pratet med en som mente dette var en grunn til ikke å velge en litt tøff dimensjon, men da velger jeg å se helt bort fra det argumentet
Lars89 Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Er jo bare å kjøpe seg noen "godkjenningshjul" hvis du er usikker. Får 15-tommere slengt etter deg
Titansilber Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Skrevet Februar 21, 2009 Er jo bare å kjøpe seg noen "godkjenningshjul" hvis du er usikker. Får 15-tommere slengt etter deg Absolutt. Evt sette på vinterhjula midlertidig. Så lenge det ikke er piggdekk går jo det greit.
Haug530D Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Er jo bare å kjøpe seg noen "godkjenningshjul" hvis du er usikker. Får 15-tommere slengt etter deg Eller en som er TUV godkjent for bilen.
vetu03 Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Slenger inn et spørsmål om noe av det samme jeg, noen som har noen opplevelser når det gjelder å få skrevet inn andre typer felger enn orginale i vognkortet på bt da? Har aldri opplevd at de som tar eu kontroll på verksteder henger seg veldig opp i det, men er kanskje værre å få de inn i vognkortet når man er på biltilsynet?! Er egentlig litt mer innterisert i å vite det, da man alltids kan vise bilen med andre felger, men om man blir stoppet av politi eller bt i en kontroll hjelper det lite, da kan det være greit å ha det i vognkortet.. Ja, er bare å vise den med vinterdekk uten pigg, null stress det! Aldri noen som har spurt meg om hvorfor jeg kjører med det hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå