Spiff Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 i det siste har bilen min blitt litt treg og starte, har måtte dra den opptil 5 sekunder på starteren før den har starta, og nå nettopp begynte den med og gå på et par sylindre før den døde ut, skal prøve og bytte plugger på den, men først vil jeg høre om noen kan komme med noe svar på andre ting som kan være grunn til at den oppfører seg sånn har vært sånn av og til i et par uker nå.. har aldri hatt noe problemer med motoren før, og bytta plugger for ca 5000km siden også, så burde ikke vært det heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OKSE Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Kan være def. veivakselføler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2009 hvordan kan jeg sjekke det? motoren fungerer forøvrig helt fint når den er i gang da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OKSE Skrevet Februar 22, 2009 Share Skrevet Februar 22, 2009 Det enklaste er å bruke diagnoseutstyr. Kan også bruke ohm meter og kontrollere motstanden i følaren, husker ikkje kva verdier det skal være. Det er også forskjell mellom Bosch og Siemens. Det sikraste er å koble på eit scoop og kontrollere signal frå følaren. Med def. veivakselfølar er motoren litt tregstarta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kawaman Skrevet Februar 22, 2009 Share Skrevet Februar 22, 2009 Du kan også prøve og ta vekk kontakta til veiakselføleren,sitter trangt som f under innsuget,se om du kan merke noe forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2009 koster det mye og få bmw til og ta diagnose? tydeligvis er problemet noe som kommer og går, for på kvelden i går var den helt fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 22, 2009 Share Skrevet Februar 22, 2009 Tok diagnose på min, da den var tregstartet, fikk ingen feilmeldinger, byttet veivsensor og bilen ble bra igjen, tror det var ledningsbrudd helt nede ved kontakten som gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2009 kann jo tyde på at jeg har noe av det samme da, siden det kommer og går, hva ga du for og få tat diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 22, 2009 Share Skrevet Februar 22, 2009 kann jo tyde på at jeg har noe av det samme da, siden det kommer og går, hva ga du for og få tat diagnose? Kjøpte diagnose apparat selv for ca 2 år siden, ga ca 700-800,- på Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2009 http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/8269.gif er det del nummer 9 her som er veivakselføleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 22, 2009 Share Skrevet Februar 22, 2009 http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/8269.gifer det del nummer 9 her som er veivakselføleren? Ja, men kjøp heller hos Koed, sikkert halv pris, selv kjøpte jeg her: http://cgi.ebay.com/BMW-E36-E38-E39-Z3- ... 240%3A1318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2009 hvor sånn ca skal denne sitte, regner med at den sitter i forkant på motoren rundt om det det taggete hjulet i forkante på veiva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 22, 2009 Share Skrevet Februar 22, 2009 hvor sånn ca skal denne sitte, regner med at den sitter i forkant på motoren rundt om det det taggete hjulet i forkante på veiva? Stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 for å ta ne HELT annen ting! hva slags olje har du på? og når byttet du sist? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2009 olje er castrol bytta for ca 5000 siden, samtidig med plugger, og etterfylt et par liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå