Gå til innhold

Uhell med bilen - Stygge skader! - Herregud igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg og klart å skade pusen min :cry:

Kjørte på en forkjørsvei med 40 km\t. Satt å skravla med dama mi og hadde egentlig grei distanse bak bilen foran. Plutselig traff bilen foran kø og stoppa, jeg fikk det ikke med meg tidsnok og sto på bremsa. Det var glatt så jeg begynte å sli mot ræva på bilen.

Jeg fikk valget; Ræva, hive meg til venstre eller hive meg til høyre på fortauet.

Siden det ikke kom biler imot valgte jeg venstre. Traff bakfangeren til bilen (Tror det var en Hyundai Santa Fee. Den var iaffal stor og høy type SUV), og skrapte bortover heeele bilen min.

Han endte opp med et par riper i plastbakfangeren og jeg fikk hele høyresiden min skrapa opp + stor bulk i døra + speilet ble slått såpass hardt at den elektriske speiljusteringa ikke virker lengre. Hurra for meg!

Skrev skademelding på stedet og får det selvfølgelig dekt men bonus tap og tap av verdighet er fortsatt til stede :cry:

EDIT: Hvor omfattende må skadene være før jeg kan kreve omlakkering av hele bilen på grunnlag av det mye brukte argumentet; "Man kommer til å se forskjell på ny og gammel lakk, bilen vil synke i verdi og skillet vil være forferdelig" ?

EDIT 26.02.09

Huff... Dårlig nyhet.

I går når jeg skulle ut på en forkjørsvei i snøkaoset så kom det en hvit volvo fra venstre uten lys.

Jeg kjørte sakte ut mot krysset, så godt til venstre, så høyre, så venstre.

Starta å rulle ut å det sekundet jeg stakk snuten ut så dundra han i meg. Kom fra nowhere. Så aldri noen lys eller noe. Kan selvfølgelig ikke bevise det nå i ettertid men dette er fakta.

Så skylda kom på meg da... 2 ulykker på 4 dager. Forsikringsselskapet bare lo når jeg kom med ukas andre skadeskjema.

Første skaden jeg pådro bilen ble taksta til 27000. Så kommer den andre her. Så tar begge på kaskoforsikringa. Får mest sansynlig helt nylakkert bil nå da :P

Men må bare unnskylde på det dypeste for at jeg bidrar til høyere premie for dere andre BMW eiere! Faen heller!

Skrevet

Kjipt da...

Er noen sekunder etter at sånne ting skjer at du bare sitter og tenker: "Er dette virkelig" og "hva FAEN skjedde???" Sånn har ihvertfall jeg følt det. Ekkel følelse...

Skrevet
Kjipt da...

Er noen sekunder etter at sånne ting skjer at du bare sitter og tenker: "Er dette virkelig" og "hva FAEN skjedde???" Sånn har ihvertfall jeg følt det. Ekkel følelse...

Oh yes..! :>

Skrevet
Grei avstand til bilen forran dvs? 5 meter, 15, eller mer?

Så grei avstand at bilen foran ikke klarte å spøle slafs og søle på min bil! :) Det var ganske lang avstand faktisk. Typ 1001-1002-1003 regelen sånn ca.

Skal slenge opp bilder så snart jeg får tatt dem sjøl. :)

Skrevet

Som regel får du ikke omlakkert hele bilen med mindre hele bilen er skadet. Du får lakkert det som er skadet, men dersom det blir fargeforskjell kan du klage på jobben og få det tatt omigjen...

Og kondulerer med krasjen

Skrevet

ein god lakkerer klarer lett å så skillet ifra ny og gammmel lakk til å forsvinne

pappa blei rygga på og fekk ein "liten" bulk i døra og etter fiksinga og lakkeringa så kan du ikkje sjå noe som helst til den ny lakken

Skrevet

du får lakkert opp det som er skadet. Eventuelt inkl tilstøtende flater for å unngå fargeforskjell. Uskadede deler av bilen vil forsikringselskapet selvfølgelig ikke dekke.

Skrevet

Man må holde øynene på veien på denne tiden. Man må holde lengere avstand og ikke minst bremse tidligere. Men uansett så kan det skje slike ting :( Kondolerer

Skrevet
ein god lakkerer klarer lett å så skillet ifra ny og gammmel lakk til å forsvinne

pappa blei rygga på og fekk ein "liten" bulk i døra og etter fiksinga og lakkeringa så kan du ikkje sjå noe som helst til den ny lakken

Det spørs vell egentlig hvor gammel lakken du allerede har er? Blir jo falmet og slitt etterhvert og da forandrer fargen seg slik at du kan se forskjell om du skulle lakke en del med den samme farge koden.

Men den nye delen vil også etterhvert "jevne" ut fargen (har jeg hørt). For snakket med en kompis om dette når jeg tok ene skjermen i parkerings hus :oops:, og han mener at farge forskjellen når jeg får ordnet det vil etterhvert blir mindre utydelig.

Har ikke ordnet skjermen ennå så vet ikke.

Skrevet

Tror ikke det er mye håp for at du får omlakkering akkurat, veit om mange som har fått fiksa bilen på forsikringa og fått nei..

Det er heller ikke normalt å få 2 nye hovedlykter dersom en av de blir skada.. Egentlig temmelig latterlig dersom du har en bil som har ganske falma lykteglass..

Skrevet

Forsikringa betaler for å få bilen tilbake til den standen den var før ulykken. Hvis du har en falma lykt eller elendig lakk på resten av bilen er ikke det noe de bryr seg om. Hvis du er redd for fargeforskjell kan du sikkert legge i "noen" tusen selv og få hellakkering. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...