krofarn Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Har en e30. Der er det jo en egen fjernlys lykt. Er det ulovelig å sette xenon på fjernlys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Er ikke ulovlig i fjernlysa. Kjørelys derimot er det ulovlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Det er vel en gråsone akkuratt det der. Xenon i grøftelys og fjærnlys er ikke direkte ulovlig, men det er ikke lovlig heller... hehe Det står også på brukermanualen til så og si alle kitene at de ikke er lovlige til bruk på veien også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 men må ikke overstige 380 eller 420(?)Lux husker ikke helt tallene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krofarn Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2009 noen som husker i hode hvordan fjernlys perer e30 har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Jeg fikk 1`er på eu kontroll på xenon i fjernlysa på min e28 Grunnet ulovlig pære... men 1`er feil er ikke verdens undergang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 noen som husker i hode hvordan fjernlys perer e30 har? Er H1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Fikk feil på min også på Eu kontrollen, pga xenon i Grøftelys, men han sa han ikke viste helt! Hadde lest og lest i forskriftene, men ikke funnet noe... Så sa han ville egentlig bare at jeg tok de av mens jeg var der, sånn at ikke han fikk noe problem med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krofarn Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2009 kan hende at jeg blander men er det ikke nærlysene som har h1? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Noen so vet om en e46 coupe har blitt levert med xenon i grøftelys originalt? Vet om en mekaniker som sier slike ettermonteeringssett er ulovlige og han vil ikke godkjenne biler med det. Hans sønn har det derimot i grøftelys på en 2001 mod e46 coupe individual og han har selv sagt til meg at de er originale... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 kan hende at jeg blander men er det ikke nærlysene som har h1? Er H1 i begge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Noen so vet om en e46 coupe har blitt levert med xenon i grøftelys originalt?Vet om en mekaniker som sier slike ettermonteeringssett er ulovlige og han vil ikke godkjenne biler med det. Hans sønn har det derimot i grøftelys på en 2001 mod e46 coupe individual og han har selv sagt til meg at de er originale... e46ci har blitt levert med xenon ja, både pre facelift og facelift. Får orginal xenon i grøftelysa, koster vel ca 3600kr på gs tror jeg det var. Men ja, alle slike sett er ulovlige og montere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Noen so vet om en e46 coupe har blitt levert med xenon i grøftelys originalt?Vet om en mekaniker som sier slike ettermonteeringssett er ulovlige og han vil ikke godkjenne biler med det. Hans sønn har det derimot i grøftelys på en 2001 mod e46 coupe individual og han har selv sagt til meg at de er originale... e46ci har blitt levert med xenon ja, både pre facelift og facelift. Får orginal xenon i grøftelysa, koster vel ca 3600kr på gs tror jeg det var. Men ja, alle slike sett er ulovlige og montere... Så hvis jeg monterer slikt sett fra GS bildeler så er det lovlig? Bare for ordens skyld, jeg snakker om xenon i grøftelys. Vet at det finnes origianlt i hovedlys. Det har jeg på min egen coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Så hvis jeg monterer slikt sett fra GS bildeler så er det lovlig? Bare for ordens skyld, jeg snakker om xenon i grøftelys. Vet at det finnes origianlt i hovedlys. Det har jeg på min egen coupe Vet ikke, men som nevnt så er det ikke direkte ulovlig med xenon i grøftelysene, men de settene man får kjøpt er ulovlige og montere. Så om man kjøper orginalt så skulle man nesten tro det var lovlig Men til gjengjeld, hvordan skal man se om det er orginalt eller uorginalt? er samme lykta som halogen lysa, men med ett ettermonteringsett (som er helt likt det som ikke er lovlig og montere ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Så hvis jeg monterer slikt sett fra GS bildeler så er det lovlig? Bare for ordens skyld, jeg snakker om xenon i grøftelys. Vet at det finnes origianlt i hovedlys. Det har jeg på min egen coupe Vet ikke, men som nevnt så er det ikke direkte ulovlig med xenon i grøftelysene, men de settene man får kjøpt er ulovlige og montere. Så om man kjøper orginalt så skulle man nesten tro det var lovlig Men til gjengjeld, hvordan skal man se om det er orginalt eller uorginalt? er samme lykta som halogen lysa, men med ett ettermonteringsett (som er helt likt det som ikke er lovlig og montere ) Ikke noen forskjell på måte det kobles inn på lykte heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå