Gå til innhold

Uorginal eksos med Tuv papri?


MikaelR
 Share

Anbefalte innlegg

jeg hadde tuv på supersport anlegget på e34en min. viste dette på biltilsynet, og di ville egentlig ikke godkjenne den fordi om jeg hadde tuv, di sa at jeg egentlig skulle inn til en slags test måling som kostet sjorta! men heldigvis traff jeg på en grei mann der som bare hørte bilen ruse litt før han sa det var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel også litt viktig å få med at TÜV (Technischen Überwachungs-Vereine) er Tysklands svar på biltilsynet.! Altså ett statlig kontrollorgan..

Det er helt korrekt at det fungerer som bl.a. biltilsynet, men Tüv er også et kontrollorgan for at alle varer på det tyske markedet skal være sikkert for mennesker og miljø.. .. Forøvrig mener jeg det er Tüv Süd som har Automotive avdelingen..

bergeee: Tatt fra wikipedia's sider:

The German safety guidelines are among the strictest in the world, and getting a road permit for thoroughly customized vehicles is said to border on the impossible.

Det er ikke helt korrekt det du sier, for om du går frem riktig i Norge er det greit å få godkjent ombygginger i Norge også, men det kan være litt mer pirkete siden vi kanskje har noen spesielle regler i Norge du må være obs på.. Å få godkjent bilen sin i Tyskland er heller ingen spøk, det er omfattende testing og prøving, men det kan virke for meg som om Tüv er litt mer åpne for ombygginger enn biltilsynet er. De går ikke inn med den samme negative holdningen til alt du gjør, slik du møter på BT i Norge der alt du gjør regnes som ekstraarbeid for de på teknisk.. Hvis Tüv mener bilen din er sikker etter tyske standarder, som nevnt ovenfor er disse blant verdens strengeste, så vil du få godkjenningspapirer fra Tuv på at bilen er godkjent ombygd slik den står, med de modifikasjoner som er gjort.. Da kan du ta med dette papiret hjem til Norge, og så kan dette papiret være veiledende for biltilsynet her hjemme. Dette betyr at det ikke er noen garanti for at de MÅ godkjenne det, men de fleste biltilsyn velger å akseptere det, så om det er problemer, reis til neste biltilsyn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...