MikaelR Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Fikk nettopp mangel lapp fra biltilsynet på eksos på e36 min.. de sa at æ må sett på orginal eller eksos med tuv papira korsjen eksos blir levert med tuv papira?
Dan Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Nevnte de noen grunn utover Tuv? Klarer potta støy og utslippskrav?
juniormathisen Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Jeg kjører med TUV godkjent REMUS eksos på min E36. Så remus leverer ihvertfall TUV papirer på sitt. Var ikke noe problem på BT når jeg var der og la frem papirene på det.
bmwm50turbo Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 dette er jo kverulering syns jeg. viss potten ikke høres ut som et jumbojet som tar av og ikke forurenser så ser ikke jeg hvorfor biltilsynet har noe med dette og gjøre. og forresten ka menes med uoriginalt??? mange som kjøper eksos på biltema tror ikke biltilsynet sier noe på det og forlanger tuv. men viss det stikker litt ekstra ut der bak så er det halleluja??hmm.. molbo
Sir Hofstad Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Ingen som jeg vet om ALLE OEM eksos skal bli levert med tuv...
S.Arnesen Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Ingen som jeg vet om ALLE OEM eksos skal bli levert med tuv... De fleste "seriøse" pottene blir vel levert med tüv?
Sir Hofstad Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Ingen som jeg vet om ALLE OEM eksos skal bli levert med tuv... De fleste "seriøse" pottene blir vel levert med tüv? Mener det ja.
MikaelR Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Skrevet Februar 22, 2009 De reagerte på støy.. har ei bakpotte som e sveisa på det orginale eksosanlegget Leveres det tuv papira på Supersport, Simons, Scorpion ?
general_tom Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 ja tro de leverer med tuv også.. iallefall supersport..
Hauso Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Unnskyld meg for at jeg sikkert spør som en idiot. xD men hva er tuv papirer? skjønner at det på en måte er godkjenningspapirer på feks senkesett/eksospotter, men hvordan ser en sånn tuv lapp ut? har en liten rød lapp som fulgte med bilen min, som det står noe om et H&R senkesett på. men den er på str med en fyrstikkeske. og kan ikke huske at jeg fikk med noen papirer da jeg kjøpte "effektanlegg" fra simons til min 318. fra katalysator og bakover. Noen som har et bilde på en TUV lapp? Sorry for dumt spm og OT, men takk for svar
BreitBau Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Det er som regel ett A4 ark.. Det SKAL i utgangspunktet være rødt, men av og til får du kopier som er hvite.. Grunnen til at det er rødt, har jeg blitt fortalt, er at det er fordi det skal være vanskelig å kopiere slik at det blir værre å endre på det.. Det kan også være en bok/lapp i A5/A6 format.. Og det står rimelig klart og tydelig på de at det er ett Tuv dokument..
BreitBau Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Til trådstarter: om du har laget eksosen selv, er det vanskelig å godkjenne det ja.. De fleste andre leverandører har tuv godkjenning..
Deep Dish Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Er vel også litt viktig å få med at TÜV (Technischen Überwachungs-Vereine) er Tysklands svar på biltilsynet.! Altså ett statlig kontrollorgan..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå