Reef89 Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Har den matt svarte fargen på listene en fargekode av noe slag?
Superbeetle Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Nei...De er jo ikke lakkerte, er jo bare svart plast. Jeg har lakkert mine med halvblank/satinsvart lakk.. Ser ut som orginale fortsatt, men slipper at de blir misfarget så fort det kommer litt avfetting eller polering på dem
Rogern Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Jeg har brukt turtles black wax på mine lister og er ganske fornøyd med det. Hadde en opel med "svarte" plastfangere for en stund siden og de ble som nye med dette stoffet.
tommyfo Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Jeg har brukt turtles black wax på mine lister og er ganske fornøyd med det. Har brukt dette på mine M-techlister, varer circa til første regnskur eller vask... Prøvde sist sommer noe sort matt lakk beregnet for plastfangere, fungerte bra den!
Superbeetle Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Jeg har brukt en rekke plastfornyere fra autoglym, turtle og meguiars uten særlig hell. Den beste syntes jeg var den fra meguiars, men man må gjøre det nesten hver gang bilen blir vasket(selv med bare håndvask) Dessuten har jeg opplevd at det renner nedover siden i regnvær slik at listene blir skjoldete samt at man får det på lakken. Etter at jeg begynte å polere bilen med maskin og fikk denne bortpå listene var løpet kjørt igrunn, var umulig å få dem skikkelig sorte igjen.. Forøvrig så skal vel trådstarter lakkere dem siden de er i en annen farge enn org?
Bimmerchris Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Biltema har en lakk som heter "matt plast" eller noe. Dem funker bra. Listene holder seg ihvertfall blanke hele sesongen.
R Andersen Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 men slipper at de blir misfarget så fort det kommer litt avfetting eller polering på dem Mine M-lister har aldri blitt missfarget pga. avfetting, og jeg har hatt 4 biler med slike lister. Listene tar man selvsagt av ved polering, så da er ikke det noe problem...
Superbeetle Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 men slipper at de blir misfarget så fort det kommer litt avfetting eller polering på dem Mine M-lister har aldri blitt missfarget pga. avfetting, og jeg har hatt 4 biler med slike lister. Listene tar man selvsagt av ved polering, så da er ikke det noe problem... hmm..er nok en kombinasjon av flere ting. At jeg har fått polering på dem, ikke klart å fjerne denne. Smurt på plastfornyer og så forsvinner denne igjen under vask.. Ta dem bort under polering er gjerne ikke så dumt nei
Tommy Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Hvis du skal lakkere dem, så skal du ha sort silkematt lakk. (samme som er på shadowline)
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Vist du bruker varmepistol med ganske høy varme på disse kommer oljene i plasten ut igjen og de blir seende ut som nye. Listene bør da være tatt av bilen og de er lurt og begynne litt forskiktig med varmen og holde varmepistolen i bevegelse hele tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå