Gå til innhold

Dårlig radiosignal


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

mulig jeg er amatør nå, men C stolpe, er det den stolpen ned fra taket , slik at jeg må ta vekk foret inne i kupeen for å finne denne antenneforsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg er amatør nå, men C stolpe, er det den stolpen ned fra taket , slik at jeg må ta vekk foret inne i kupeen for å finne denne antenneforsterkeren?

På en sedan er C-stolpene de som går fra taket og ned langs bakruten. A-stolpene er de ved frontruten og B-stolpene de mellom dørene.

På stasjonsvogn vet jeg ikke hvor den sitter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har netopp innstallert en Pioneer spileer i min E46.

Radiomottak ble heller dårlig.

Med den orginale spilleren var det bra.

Får kun inn NRK1, det er alt.

Ser at dere skriver at forsterkeren må ha spenning.

Har to ledninger som ikke er tilkoblet i spilleren.

De er blå\hvite begge to.

Fra spilleren står det remote. Men på den som er på din kontakten står det ingen ting. Tør ikke å koble disse sammen ennå.

Noen som har et skjema over disse din kontaktene og den orginale som sitter i E46? jeg har kontakten med runde pinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket dette litt idag. Og målt litt.

Det kommer en blå/hvit kabel ut fra Pioneer spilleren.

Dette er power(12v) ut når spilleren er på. Dette kan du også måle med et mutimeter.

Denne skal være tilkoblet til pinne 5 på DIN kontak A. (Ant. remote)

http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=49&ids=artID

Sjekk også om det er noen ledning fra DIN kontakt pinne 5, og til orginal plugg. Denne leding kan også være blå.

Efter å ha koblet sammen disse to blå/hvite kabler fungerer radion bra.

Og til dere som har problemer med å få spilleren helt i bånn,

legg orginal kontakt og DIN kontakt i hulrommet på venstreside. Det kan være trangt men det går.

Evt ratt remote del limes på bakvegg på høre side, Den lille skråveggen. Evt andre kabler legges bak den plast platen som er i midten bak. Den med hullet for styring av radiotapp. Jeg hadde problemer med å bruke den orginale plast tappen, brukte derfor den som fulgte med spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hvilken fargekode har denne remoteledningen som går til antenneforsterkeren. Regner me at denne er trukket hele veien fram til spilleren!??

Oxo er det en annen svart ledning som gikk seperat rett inn i den originale spilleren. Hva er denne til?? Noe form for jording av spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...