integrale8v / ELS Tuning Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Låner tråden litt, jeg fikk nettopp årsavgifta i posten så har det seg slik at jeg har mista lappen og vil da avskilte bilen, må jeg da betale årsavgiften alikevel? ja så lenge bilen hadde skilter pr 1.1 må du betale hele skiten. Hvis du knokser bilen før 15 mars (tror det er daton) slipper du unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Låner tråden litt, jeg fikk nettopp årsavgifta i posten så har det seg slik at jeg har mista lappen og vil da avskilte bilen, må jeg da betale årsavgiften alikevel? Må betalest når du tar ut skilta igjen. (mener jeg å huske) Skal du vrake bilen, må du uansett betale vei avgiften før du leverer inn bilen.. Mulig jeg tar feil men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Låner tråden litt, jeg fikk nettopp årsavgifta i posten så har det seg slik at jeg har mista lappen og vil da avskilte bilen, må jeg da betale årsavgiften alikevel? hvis du leverte skiltene i fjor, så slipper du årsavgift for i år. Så sant ikke du skal ha skilter igjen i år da, skal du hente ut skiltene må du betale avgiften. var det skilter på bilen 1.1.09 så må du ut med halve årsavgiften, så sant du leverer inn skiltene innen juni eller juli... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Sjekket dette for noen uker siden og det som skjer er at selger får regningen, mens kjøper får evt. purring. Deretter får selger evt. alt av inkasso osv. Da var det som jeg skrev i første innlegget mitt som jeg redigerte pga usikkerhet, at ny eier får purringen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 hallo. jeg kjøpte en bil for ca i måndte siden. så fikk jeg i dag vite at jeg ikke trengte og betale veiavgifta for 09 siden bilen ikke sto i mitt navn den første Januar. stemmer dette? eller må jeg som betale den? Det er da ærlig talt du som eier i dette tilfellet som skal betale! Hva loven sier er en ting, hva moral angår, så betale du den. I korte trekk dersom du ikke betaler, så betaler mest sannsynlig ikke forrige eier dette heller. Da er det din bil som blir avskiltet, du som må betale påskiltingsgebyr og årsavgiften med påløpt purregebyr før du får skiltene utlevert igjen, dette fordi forrige eier mest sannsynlig ALDRI vil betale den.. Ender forrige eier opp med innkasso på dette, så ender det muligens opp med at han oppsøker deg, slik at dere kan bli enige om oppgjøret, noe som mest sannsynlig ikke gagner deg noe godt. BETAL!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Synes det er dårlig og ikke betale ja, når du selv skal bruke bilen i inneværende år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Bjørkås Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Synes det er dårlig og ikke betale ja, når du selv skal bruke bilen i inneværende år. helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Sjekket dette for noen uker siden og det som skjer er at selger får regningen, mens kjøper får evt. purring. Deretter får selger evt. alt av inkasso osv. Da var det som jeg skrev i første innlegget mitt som jeg redigerte pga usikkerhet, at ny eier får purringen.. Og selger inkasso! Da hadde vi begge to ganske rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2009 ja. men tenkte bare sånn helt etter loven jeg. kommer nokk til og bli meg som må betale:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Prut ned prisen tilsvarende årsavgiften når du kjøper bilen, så betaler du den. Det er en måte å gjøre det på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå