Gå til innhold

Hjelp til valg mellom 2007 og 2008-modell 320DAT


Incognito
 Share

Anbefalte innlegg

Det står mellom en 2007 eller 2008-modell 320DAT. Jeg har lest at det er forskjellig motorer i 2007 og 2008-modellen. Hva heter motorene og er nyeste motor verdt pengene? Hvordan vil jeg eventuelt merke forskjellen?

Håper på raskt svar :-)

Jeg kikket på dette innlegget tidligere idag, men det er faktisk ikke så mye mer jeg vet enn at motorene heter hhv. M47TU2D20 og N47D20 og at det er relativt stor forskjell på motorene... bl.a er N47 motoren i prinsippet en ny konstruksjon... en aluminiumskonstruksjon mot tidligere stål. N47 motoren har fått en rekke nye tekniske finesser som f.eks en ny sekvensiell turbo med to nivåer og en ny høytrykkspumpe med mer avanserte trykksensorer etc.

Jeg vil tro at dagens N47 utgave som yter 177 HK ved 4000 rpm og 350 NM mellom 1750 og 3000 rpm bare er begynnelsen på en ny æra når det gjelder toliter dieselmotorer fra BMW. Jeg blir ikke overrasket om neste versjon av denne motoren er på rundt 195 HK og rett i underkanten av 400 Nm... trolig allerede i forbindelse med 2010 modellene (altså i september måned).

Her kan du lese litt om hva som er nytt med N47D20 motoren... bruk evt. babelfish til å oversette teksten.

http://www.auto-innovations.com/site/do ... print.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren i 123d er ikke M47, men aller siste motortype og heter N47S. M47 kom aldri med twin turbo

OK... så har N47 motoren vært med en stund allerede. Det er ikke helt enkelt å være oppdatert på alle BMW´s nyere motorkonstruksjoner iom. at det kommer nye motorer hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...